Intip

624 65 42
                                    

Normal POV

Mulut Gempa terlopong selama 5 minit.Burgernya yang dihinggapi lalat langsung tidak dipeduli.Teh pula sudah tumpah di meja.Akibat terlalu terkejut,cawan teh tu terlepas dari tangannya.

Jelas berdiri di hadapan Gempa seorang perempuan berambut hitam kecoklatan dengan pakaian yang agak mencolok mata.Paha yang putih melepak jelas terlihat dan banyak jantan mula mengintai-intai tubuhnya.Bibirnya merah menyala dicalit gincu.Ya,dia ialah Gegem.Gegem sedang duduk di atas bangku di hadapan McDonald.

"Tapi kenapa..Dia pakai tudung kan kat sekolah?Ya,dia pakai tudung.Itu GEGEM ke??" hilang selera Gempa makan.Dia membungkus burgernya dalam plastik dan pantas keluar daripada restoran McDonald itu.

Entah kenapa tapi hatinya ingin mengetahui sebab Gegem berpakaian sedemikian.Dahlah ponteng sekolah.Bawa phone pergi sekolah lagi.Mestilah nak tahu,kan?Gempa bersembunyi di sebalik pokok.

Baru Gempa bersembunyi,Gegem sudah berdiri dan berjalan ke arah jalan raya.Dia menahan teksi dan masuk ke dalam lalu pergi ke tempat tidak diketahui.Gempa sempat menahan sebuah teksi juga.

"Umm kau ikut teksi tu boleh." kata Gempa kepada pemandu teksi tu.

"Uish drama ke ni ada ikut-ikut teksi.Kau penculik ke?Saya nampak awek seksi masuk dalam teksi tu." tuduh pemandu teksi itu tanpa usul periksa.Gempa mendengus.

"Jangan masuk campur dan ikut je.Saya bayar kau dua kali ganda."

Enjin terus ditekan laju.

👄Strawberry Bar👄

Gempa tercegat di hadapan pusat pelacuran itu.Banyak perempuan seksi bersama-sama lelaki yang membayar mereka sedang bermesraan di hadapan bangunan itu.Gegem sudah terlebih dahulu masuk ke dalam.Gempa masih terdiam.

Selepas beberapa minit baru Gempa sedar semula dan perlahan-lahan melangkahkan kaki masuk ke dalam bangunan pusat pelacuran itu.Semua orang memandangnya.Maklumlah,dia memakai baju sekolah.Baju pengawas pula tu.

"Heii budak.Janganlah hampakan mak dan ayah..Belajar rajin-rajin dulu.Dah kaya,kau cubalah semua perempuan kat sini!" nasihat seorang pemuda kepada Gempa.Pemuda itu dibelai-belai manja oleh dua orang perempuan berpakaian ketat.

Gempa yang sememangnya tiada minat terhadap perempuan hanya mengerutkan dahi.Dia tidak memedulikan mata-mata yang memandangnya dan masuk saja ke dalam bangunan itu.

"Maaf budak.Bawah umur.18 tahun ke atas." pengawal itu menahan Gempa.

"Saya 18 tahun.Cukup umur ke?" tipu Gempa.

Pengawal itu berfikir.

"Boleh lah.Ada juga pelacur kat sini umur 17.Kenapa pelanggan tak boleh 18 tahun.Kan?Have fun,anak muda." pengawal tu menepuk bahu Gempa dengan senyuman.Gempa mengangguk.

Tujuan Gempa hanya nak mencari Gegem tapi dia ditahan pula oleh seorang pondan yang merupakan petugas kaunter pertanyaan.

"Hyeee adikk~~Aww ada pelanggan muda~~Eh mari,mari." dengan gediknya pondan tu memanggil Gempa.Gempa rasa nak muntah.Namun dia jalan juga ke arah kaunter pertanyaan tersebut.

"Hahh,adik nak cuba perempuan mana satu?Tengok gambar diorang~~Semua cantik-cantik,kan?Semua berpengalaman dalam asmara.Tapi harga mahal tau?Kalau nak yang paling memuaskan nafsu,ada yang nak sampai RM200 satu jam.Fikir baik-baik ya~~" pondan tu bagi Gempa sebuah buku menempatkan gambar semua pelacur.

Gempa meneliti wajah-wajah perempuan yang mengenakan pakaian yang mendedahkan private part mereka.Gempa menutup mata.Tangannya pantas membelek buku tersebut dan terhenti pada muka surat 30.Dia menjumpai Gegem.Namun pakaian Gegem membuatkan Gempa terpaksa menutup gambar Gegem menggunakan tapak tangannya.

"Yang bernama Gegem." kata Gempa.

"Alaa..Sorry dik.Gegem tu tak available dah~~"

"Apa maksud kau?" Gempa mengangkat kening.

"Dah ada orang beli dia secara tetap.Dia dah jadi milik orang tu.Pilih lain ya?"

"A-apa?Tapi saya nak dia juga!" Gempa protes.Pondan tu memggeleng kepala seraya tersenyum.

"Ada banyak lagi pelacur yang muda tau dalam senarai ni.Hah,tengok yang nama Lily tu~Dia pun baru umur 18 tahun!Dan dia available sekarang!Belum ada orang langgan dia!"

Gempa menutup buku itu.Dia memandang pondan itu dalam.

"Berapa harga Gegem?"

🌄Petang itu🌄

Gegem pulang ke rumah usangnya.
Dia masuk ke dalam biliknya dan terus duduk di sudut lalu menangis teresak-esak.Dia tak percaya dengan takdirnya.Dihantuk kepalanya pada dinding papan.Darah terpercik keluar.

Kepalanya terhantuk paku.Tangisan dia semakin kuat.

"Kakak~Kakak~" adik-adik perempuannya yang baru berumur 5 dan 8 tahun sedang berjalan ke arahnya.Dia mengesat darah di dahi.

"Kepala akak berdarah!!Kenapa?" kata adiknya yang berumur 5 tahun,bernama Gemmy.

"Mana ada berdarah.."

"Tapi saya nampak darah tadi!" sokong adiknya yang berumur 8 tahun pula bernama Geggy.

Gegem terdiam.Dia memandang wajah adik-adiknya dengan senyuman.Tiba-tiba air mata mengalir membasahi pipi.Pantas dipeluk adik-adiknya yang langsung tidak faham apa-apa.

"Hiks hiks..Saya sayang korang berdua..hiks hiks..saya sayang sangat.." dia memeluk erat,seakan-akan tidak mahu dilepaskan pelukan itu sampai bila-bila.

Adik-adiknya kebingungan,namun pelukan tetap dibalas kerana mereka juga sangat sayang akan kakak sulung mereka.

"Hiks hiks..Gemmy..Geggy..Besok kakak hantar pergi rumah anti,ya?Kakak hiks hiks tak dapat pulang petang..Kakak ada..hiks hiks..ada kelas tambahan.." pipi adik-adiknya diusap lembut.

"Okay,kak!Kami suka pergi tempat anti!Banyak makanan!" jawab adik-adiknya serentak.

"Jangan pulang lambat tau!" kata Gemmy.

Air mata makin laju bercucuran Gegem.Sekali lagi dipeluk adik-adiknya.Dia mengangguk.

"In-shaa-Allah,Gemmy..Geggy..In-shaa-Allah."

Mine(BBB Gempa)✔Where stories live. Discover now