Akhirnya

1K 91 98
                                    

Gempa's POV

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gempa's POV

"T-taknak..Sa..ya..tak..nak..Gem..pa.." pegangan tangan Hali pada kaki aku terlepas dan dia jatuh terbaring.Aku angkat dia semula.

"Hali..Makan..Aku taknak kau mati..Nah,aku suap." dengan senyuman aku suapkan dia kek tu.

Dia menggeleng perlahan sambil cuba untuk melepaskan diri.HAISH,

"KAU NI MEMANG MENYUSAHKAN.APA SUSAH MAKAN MAKANAN NI??KAU TAU TAK BERAPA LAMA AKU MASAK SEMUA NI UNTUK KAU??KAU NAK MATI KELAPARAN KE,HAH??" jerit aku sekuat hati.Hali sekarang sudah tiada daya,terpaksa aku angkat dia.Kalau aku lepaskan,mesti jatuh lagi.

"Makan.Sudah kau habiskan makanan ni,aku lepaskan kau.Okay?Kita akan jadi kawan macam dulu~" aku letak Hali atas lantai dalam posisi duduk dan hidang semua makanan racun tu depan dia.

Hali percaya penipuan aku.Dia perlahan-lahan ambil satu potong kek dan masukkan dalam mulutnya.Jika dia ingin muntah,aku acu parang depan muka dia dan dia terpaksa telan.

Dia rasa tersiksa sangat.Air mata dia tidak berhenti mengalir.Aku terus tergelak melihat keadaan dia.

"Kek dah habis,lepas tu burger-burger ni pula."

"Taknak..Saya taknak Gempa!!Jangan siksa saya macam ni lagi!!" Hali terbatuk-batuk.

"Makan."

"Taknak.."

"MAKAN!!" aku menetak tangan kirinya dan dia terus meraung.Darahnya terpercik ke seluruh makanan.Tulangnya juga retak akibat tetakan itu.

"Nak lagi?" aku meletakkan bilah parang tu pada tangan kanannya pula.

"O-okay..Saya..makan.." Hali memasukkan sebiji burger terus ke dalam mulutnya.Muka dia pucat sekali,hampir tiada warna badannya.

"Hiks hiks arghh tak sedapp" dia memuntahkan burger tu.Mual aku tengok makanan yang dah masuk dalam perut dia tu keluar balik.Aku merengus geram.

"Berani kau muntah depan aku.MAKAN BALIK MUNTAH TU" kali ni aku ambil gergaji yang bersandar di tepi dinding.

Hali berdiri dan terus berlari ke sudut bilik.Dia menutup mukanya di celah pahanya,badannya menggeletar.Aku rembat kaki kanan dia.

"Ge-Gempa please!!" dia cuba menarik semula kaki dia.Tanpa belas kasihan aku gergaji kaki dia.Tolak,tarik,tolak,tarik.

"ARGHHHH GEMPAAA SAKITTT" dia menumbuk dinding.Tiba-tiba dia pegang kepala saya dan tarik-tarik rambut saya.Aku menumbuk mata dia sampai lebam.

"Makan muntah kau balik.Aku taknak ada setitik pun air muntah kau kat atas lantai ni.Kau jilat semua.CEPAT" aku menarik dia dan membuang dia ke arah muntah dia.

Sambil terpekik-pekik dia makan semula muntah dia.Sudah habis dimakan semua,dia jilat pula air muntah dia sampai licin semua.

"Hehe.AHAHAHAHAHAHAHA JATUH MARUAH KAU HALI AHAHAHAHAHA amacam rasa muntah sendiri??Mesti terbaik kan??"

Mine(BBB Gempa)✔Where stories live. Discover now