Bawa Balik

629 67 30
                                    

Normal POV

"K-kau..yang beli saya??KAU,GEMPA??KAU???" lutut Gegem terasa lemah.Perasaannya tidak tentu arah.Serabut kepalanya.Hairan.Pelik.Takut.Malu.Semuanya bercampur-baur.

"Kenapa kau ponteng untuk kerja kat sini,hah?" Gempa bertanya dengan wajah yang sungguh dingin,lebih dingin daripada Hali.

"KENAPA???" Gegem tidak percaya manusia di hadapannya adalah Gempa,dia berundur ke belakang beberapa langkah sehingga belakang badannya terlanggar katil bersaiz permaisuri itu.

"Jawab soalan saya."

"Sebelum tu saya nak tahu,kenapa kau beli saya??Apa kau nak buat??Kau,Gempa??Kau ada kat tempat ni??Bukan kau pengawas.."

"Saya sepatutnya yang tanya kau macam tu!!Kenapa kau boleh ada kat sini??Kalau benda ni tersebar,kau tau tak nama sekolah kita tercemar??" Gempa amat mementingkan status sekolahnya,dan dia berasa amat kesal apabila ada seorang murid dari sekolahnya bekerja di sebuah pusat pelacuran.

"Kalau macam tu,jangan sebarkan kepada orang lain!!Lepaskan saya!!Biarkan saya pergi dari tempat ni!!" Gegem cuba untuk lari,Gempa menyandar di pintu bilik itu supaya Gegem tidak dapat lepas.

"Kau ingat senang-senang je saya lepaskan kau lepas beli kau?Kau tau tak harga kau berapa??"

"Saya tak ki-"

"RM150 000!!" jerit Gempa.Gegem terhenti pergerakannya.Matanya terbelalak.Diri dia berharga RM150 000?Duit sebanyak itu mampu mengubah kehidupan dia dan adik-adiknya!

"Jadi..kau nak buat apa dekat saya?Kenapa kau beli saya?Saya nak kau jawab tu!!" paksa Gegem.Sungguh dia tidak puas hati selagi dia tidak mengetahui sebabnya.

Kenapa Gempa beli Gegem?Ya,soalan itu sendiri membuatkan Gempa bingung dengan dirinya.Dia nak buat apa dengan Gegem?

"Saya tak tahu."

"Kau tak tahu??" Gegem bingung.

"Saya taknak bagitahu kau kat pihak sekolah sebab kalau diberitahu,pihak polis pasti akan datang dan itu menjatuhkan reputasi sekolah.Dan saya taknak kau dibeli oleh lelaki tu." Gempa terus terang.

"Kau kisah hal saya kenapa??"

"Kau nak kena beli oleh lelaki tu ke??Kau tak tahu ucap berterima kasih??Saya dah selamatkan kau!!" Gempa berang dan bingung pada satu masa.Dalam hatinya banyak sangat soalan

"Kenapa saya beli dia?"

"Kenapa?"

"Saya selamatkan orang?"

"Tapi hal diorang bukan hal saya."

"Jadi kenapa saya sibuk?"

"Kenapa saya beli perempuan ni?"

"Terima kasih!!" Gempa tersentak apabila Gegem tiba-tiba menjerit semasa dia sedang ligat berfikir.

"Terima kasih sebab lepaskan saya.Jadi kau nak buat apa dengan saya sekarang?Laporkan dekat sekolah?Kau kan pengawas."

"Tak saya takkan."

"Jadi??Takkanlah.Kau ada niat lain kah beli saya??Niat kau sama macam semua pelanggan kat tempat ni kah??Kau betul-betul beli saya untuk jadikan saya tempat tempias nafsu kau??Begitu kan??Apa lagi sebab lain??Bagitahu sekolah pun tidak,lepaskan pun tidak,kau nak buat apa dengan saya??Apa Gempa??"

"DIAM!!" Gempa menghentak pintu bilik dengan buku limanya,rimas dengan soalan bertubi-tubi Gegem.Pandangan wajahnya marah sekali.Tiba-tiba bibirnya tersenyum sinis.Dia dah ingat sebabnya.

"Saya beli kau sebab saya nak BUNUH kau.Heh.Itu sebabnya.Kau perampas kedudukan saya kat sekolah." akhirnya dia ingat tujuan utamanya selama ini.Bagaimana dia boleh lupa,dia sendiri pun tak tahu.

"Hah?Tak mungkin.Saya ingat kau main-main je masa kat belakang sekolah kemarin." Gegem teringat peristiwa Gempa duduk atasnya pada pagi kemarin.

Flashback kata-kata Gempa

"SIAPA NO 1???AKU BUNUH KAU MANUSIA SIAPA LAGI NO 1 KALAU BUKAN AKU??"

"AKU KELAS PERTAMA DAN AKU YANG PERTAMA DALAM KELAS TU!!AKU!!AKU NO 1!!"

"AKU BUNUH KAU SIAPLAH KALAU AKU JUMPA KAU,PERAMPAS!!"

"AHHAHAHAHAHHAHAHAH"

Flashback off

"Kau main-main je kan?" tanya Gegem.Dia nampak seperti tidak takut langsung melihat senyuman psiko Gempa.Gempa sudah berjalan dan tiba di hadapan dia.

"Tak.Ikut saya balik rumah."

"Takkan."

"Ikut,Gegem."

"Takkan."

"Ikut."

"Tak-"

"Saya beli kau okay!!Apa kau kata tadi??'Saya akan melayan abang dan mengikut segala arahan abang~'Itu kan kau cakap tadi??Jadi kau kena ikut saya balik rumah." Gempa menarik Gegem mengikutnya ke rumah.

Gegem cuba melepaskan diri dari Gempa namun saiz Gempa yang jauh lebih besar darinya membuatkan dia tidak mampu.Dia cuba menggigit tangan Gempa.Gempa meraung.

"Aduhhh sial eish sini kau!!" Gempa mengambil kerusi dan menghumban ke arah Gegem yang sedang melarikan diri daripadanya.Terhantuk kepala dan pengsanlah si Gegem.

Gempa mengangkat Gegem melintasi bilik-bilik lain,kemudian turun ke tingkat bawah menggunakan lif dan melintasi kafeteria serta kaunter pertanyaan.Kat tempat tu nak angkat bagai tak hairan,ada lagi orang yang senyum-senyum tengok diorang berdua.

"Ehh,adik!" pondan kaunter pertanyaan memanggil Gempa.Gempa melihat ke arahnya dengan ekor mata.

"Aww sweetnya~Tercapai juga hasrat kau.Macam mana?Dah test dia?Best kan?Dia Top 10 tau antara perempuan paling sedap kat dalam pusat pelacuran ni~" ujar pondan itu.Gempa terasa jengkel.

"Kau jangan berani cakap benda merepek kat saya." kata Gempa mendatar,ditambah dengan pandangan maut berapi.Pondan itu terdiam.

Gempa menghumban Gegem ke tempat duduk belakang.Bibirnya tidak berhenti-henti tersenyum psiko.Dia bakal melakukan aktiviti kegemarannya.Menyiksa.Membunuh.Itu sahaja dalam otaknya sekarang.

Dia perlu sampai segera ke rumah sebelum Gegem terbangun!Habis ditumbuk ditendang Gempa nanti dibuatnya!

🏠Home Sweet Home🏠

Sepantas kilat Gempa keluar kereta dan lari bawa Gegem masuk ke dalam rumah.Kalau jiran lain nampak dia bawa seorang perempuan masuk rumah,boleh jadi semua jenayahnya selama ini terbongkar.

"Aduh,penat gila." keluh Gempa.Dia membaringkan Gegem di atas sofa empuk.Dia duduk di atas lantai hadapan sofa.Tiba-tiba dia teriak sekuat hati.Apabila dia mengangkat tangan,dia perasan darah mengalir deras pada tangannya.Tangannya tercucuk skru yang terkeluar bahagian tajamnya dari sofa.

"Haish,kenapa skru kat sofa ni boleh jadi longgar??Bukan sofa ni dibeli dari kedai mahal ke??" Gempa meradang,dia segera bergerak ke bilik air untuk mencuci lukanya yang agak dalam.

Gempa mengaduh kesakitan apabila air memasuki bahagian dalam lukanya.Dia picit tangannya supaya semua darah keluar.Setelah tangannya tidak mengalirkan darah lagi,dia terus menyiram lantai bilik air.Semua darah di atas lantai bilik air sudah disingkirkan.Gempa berjalan untuk keluar dari bilik air.Namun langkahnya terhenti.

"Kejap.Bukan saya suka darah ke?" dia terdiam memikir.Tangannya yang luka diusap-usap.

"Apa tak kena dengan saya??"

"Gempa!!" Gempa menjerit namanya sendiri.

"Takpelah,malam ni ada darah lagi.Gegem punya." Gempa melupakan kejadian sebentar tadi dan bergerak keluar menuju ke ruang tamu untuk menjenguk Gegem.

Mine(BBB Gempa)✔Where stories live. Discover now