Jadi Hali

1K 98 47
                                    

Gempa's POV

Hari ni saya kembali ke sekolah seperti biasa selepas bercuti selama dua hari iaitu hari Sabtu dan Ahad.Seperti apa yang saya jangkakan,semua orang tertanya-tanya mengapakah Yaya tidak hadir ke sekolah.Dia selama bersekolah di sekolah menengah ni,tak pernah-pernah lagi dia tidak hadir ke sekolah pada hari Isnin.

Namun selepas dikerjakan dan dimampuskan oleh saya,termakbullah hasrat semua murid untuk melihat Yaya tidak ke sekolah pada hari Isnin.Dapatlah saya mengetuai perjumpaan pengawas pada hari ini.

Dan tak lama lagi,saya akan jadi ketua pengawas!Oh,betapa gembiranya^^

Fang-senpai will notice me~

Tak sabarnya hari tu tiba!

Setelah tamatnya waktu perhimpunan,saya mengarahkan semua pengawas untuk berkumpul di dalam dewan bagi mendengar ucapan yang julung kalinya daripada saya.

"Gempa,mana Yaya?"

"Ha'ah lah.Kenapa dia tak hadir?"

"Kau mesti tahu,kan Gempa?Kau kan penolong dia."

"Saya tak tahulah.Seriously,saya betul-betul tak tahu.Esok dia datanglah tu.Mungkin masalah keluarga?Dah dah,mari mulakan perbincangan." jawab saya sambil menahan senyuman yang agak melebih di bibir.

Manusia sekarang ni memang bodoh betullah.Saya ingat dengan semua pembunuhan yang telah saya lakukan,mereka masih tak syak saya.

Saya bunuh Hali dan Yaya supaya saya dapat rampas pangkat diorang.

Mereka tak boleh fikirkah?

Saya nak orang tahu sayalah penjenayah tu,supaya saya ada sebab untuk bunuh mereka.

Saya perlukan lagi ramai mangsa.

Membuat diorang tahu ialah salah satu caranya.

Saya tiada pilihan selain daripada membunuh diorang,sebab diorang tahu salah saya.

Kan? :)

EHEHE

Selepas tamat waktu sekolah

Seperti biasa saya berjalan kaki.

Saya intai Fang yang sedang berjalan beriringan dengan Taufan di hadapan saya.Tanpa teragak-agak,saya terus menyerbu mereka.Serentak ditepuk belakang mereka berdua oleh tangan saya.Melatah kedua-duanya.

"OH SHIT" jerit Taufan.

"EH MAMA CENDAWAN MAKAN PENGUIN" melatah Fang pula.Saya terus ketawa terbahak-bahak.Manusia yang lalu-lalang di sekeliling juga tersengih apabila mereka terdengar jeritan Fang yang membawa maksud deep itu.

"Ya ampun,Fang.Kau merepek apa ni?Mana ada cendawan makan penguin!" saya menepuk tangan saya akibat berasa terlalu lucu.

"Penguin makan cendawan lah!Saya cakap terbalik tadi!" dia mengembungkan pipinya.OMAIGADD AHHH

"Comel lah,kau Fang!" saya perasan pipi saya merona merah.Geramnya rasa macam nak cubit-cubit pula pipi pau dia tu umphh

"Mana ada,saya hensemlah!" dia swag.

Saya terlupa yang Taufan dari tadi berdiri tegak di sebelah kami.Cepat-cepat saya bagi salam pada dia.

"Assalamualaikum!"

"Walaikumsalam."

"Um,kau buat apa kat sini,Fan?" saya tanya dia soalan bonus.Dia tersenyum sinis.

Mine(BBB Gempa)✔Where stories live. Discover now