|5. Chilipulver & planer med skolen|

4.8K 151 255
                                    

KISS AND KILL

Da Clayton sagde, at vi ville ses senere, var jeg i tvivl om, hvad han mente, fordi jeg huskede ikke, at have nogle som helst planer med ham nogensinde. Nu begynder jeg langsomt at forstå. Jeg ligger fredeligt på en håndklæde, da Isaac og Clayton træder ud i haven. De har begge to kun badeshorts på, så selvfølgelig dør jeg straks.

"Okay, giv mig lige et moment til at overleve, hvor hot det her er, og så kan vi snakke om, hvordan I skal skride, fordi jeg var her først," siger jeg.

"Hva--"

"Shh."

"Vale--

"Nej, du må ikke vende mig ryggen, jeg ser lige på din mave!" Udbryder jeg, da Clayton vender sig om. Isaac sukker opgivende af mig, hvorimod Clayton bare griner. Han krydser sine arme over sit bare bryst, og jeg sværger, at jeg dør endnu engang. Det får nemlig musklerne på hans overarme til at spænde, og jeg skal lige hilse og sige, at det er et kønt syn.

"Du skræmmer mig," siger Isaac med en snert af humor i stemmen. Jeg smiler bredt.

"Så er mit eneste mål med livet klaret," sukker jeg. Jeg rykker lidt på min bikinitop, fordi den irriterer mig, og jeg opdager hurtigt, hvordan Clayton stirrer lidt for meget. Med et skævt smil skubber jeg mine solbriller op i panden. "Hvis du leder efter glimmer, for at tjekke om jeg er en vampyr, så må du hellere komme lidt nærmere og stirre lidt mere. Altså hvis det er muligt," driller jeg. Hvorfor er jeg sådan her? Normale mennesker behøver få ord for at drille andre, men jeg må lave lange og underlige beskrivelser. Jeg giver op på min personlighed, ærlig talt.

"Nah, jeg stod bare og overvejede, om du havde brug for hjælp til at smøre solcreme på?" Klukker han. Jeg rynker på øjenbrynene og ser ned på min blege mave.

"Jeg har ikke brug for solcreme," svarer jeg, imens jeg nyder den varme sol, som ligger på hele min krop. "Creme er ultra klamt, og jeg går efter at få farve," tilføjer jeg.

"Rød farve?"

"Rød bliver til brun."

"Eller også bliver du så rød, at din hud falder af," svarer Clayton med et dumt skævt smil. Jeg sætter mig hurtigt op med en sammentrukket pande.

"Det er ikke muligt," indvender jeg.

"Hvis du siger det," svarer han, imens han uskyldigt fløjter. Jeg klemmer øjnene sammen, og så slår noget mig. Det her er det perfekte tidspunkt til at få en ordentlig hævn. Clayton og jeg i samme have og min skuffe med hævnmaterialer på mit værelse. Det her bliver gyldent.

Jeg rejser mig op og tager hurtigt klipklapper på. Før nogen kan stille spørgsmål, lunter jeg ind i huset, som virkelig bør have mere aircondition. Det er sindssygt varmt i dag, og jeg elsker varme, så derfor er jeg i ultra godt humør. Godt humør betyder en god hævn.

Med onde grin hiver jeg skuffen ud og ser ned i den. Den er fyldt med onde ting, men spørgsmålet er bare, hvilken en der er ondest og bedst. Går jeg efter at skræmme ham langt væk? Jeps, helt til Antarktis. Pruttepude? Eh nej, for lidt. Maling har jeg prøvet, og det mislykkedes. Flødeskum? Det kunne måske virke. Men så igen, det er spiseligt, og jeg kan bare se for mig, hvordan Clayton vil grine håndligt og spise det i stedet for at løbe skrigende væk. Chili? Jeg kunne jo lave ham en smoothie, og lade som om jeg er virkelig sød. Med et ondt smil tager jeg det stærke chilipulver og går ned i køkkenet.

Mit hår klistrer sig til min pande, og jeg har mest af alt lyst til at hoppe ned i poolen, men det kan jeg ikke. Og det hader jeg. At jeg ikke kan bade, når det er varmt. Hver gang jeg får hovedet under vand, går jeg i panik. Jeg kan sagtens tage et bad, skyde med vandpistoler og vandballoner, men jeg kan ikke være et sted, hvor jeg er omringet af vand. Det betyder ingen pool, intet hav og ingen søer. Jeg hader det. Ubeskriveligt meget.

Kiss And Kill | ✓Where stories live. Discover now