Hoofdstuk 13

3.5K 417 96
                                    

PP Bouthaina

Een woedende vader staat voor de deur. "Papa" zeg ik geschrokken. Wat doet hij hier? Hij komt mij nooit bezoeken. "Ik heb gehoord dat je een zwerver in huis hebt genomen?" Met grote ogen kijk ik hem aan. "Zwerver?" hij negeert me en loopt langs mij naar binnen. Oh nee Nourdinne! Papa zal dit nooit goed keuren.

"Jij!! WAT DOE JIJ IN MIJN DOCHTERS HUIS?!" Schreeuwde mijn vader tegen Nourdinne. Ik zie dat Nourdinne heel erg geschrokken is en hij weet niets te zeggen. "P...papa" "NIKS PAPA! WEG WEZEN JIJ ONMIDDELIJK" "Nee papa je begrijpt het niet!" "WEG! Snel voordat ik de politie bel" zegt hij boos. Snel rent Nourdinne naar boven.

"Papa niet doen! Alsjeblieft! Je moet zijn verhaal even luisteren" "Ik ga niks luisteren! Zomaar een zwerver in huis nemen ben je helemaal gek geworden?!" "Hij is geen zwerver!" "Oh nee?!" "Papa alsjeblieft ik smeek het u!" Riep ik huilend. Nourdinne komt weer naar beneden met Ahmed. "Hij heeft ook nog een zoon!" Riep mijn vader. "Pap ik wil niet dat hij weg gaat!" "DIT HUIS IS VAN MIJ HOOR JE ME?! EN IK WIL HEM HIER NIET ZIEN!" "Maar u hebt het voor mij gekocht!" "Ja zodat je met je gezin kan wonen en geen zwerver!" "Hij is geen zwerver!" "PRAAT JE ZO TEGEN JE VADER?! ONBESCHOFT" schreeuwde hij en geeft me een klap waardoor ik op de grond val.

"Met alle respect meneer, ik vind het niet kunnen dat u zo tegen u dochter doet" zegt Nourdinne. "WAAROM BEN JE HIER NOG WEG WEZEN ZWERVER" Ahmed begint te huilen. "Ik ga mee met hem" zeg ik en sta op. Net wanneer ik naar Nourdinne wil lopen, trekt mijn vader me terug. "Jij gaat nergens heen!" Riep hij. "Ik spreek je snel weer, Bouthaina. Het spijt me dat je door mij ruzie hebt met je vader" zegt Nourdinne. Nee nee nee!!!

PP Nourdinne
Huilend probeert Bouthaina los te komen van haar vaders armen. 2 bewakers nemen me mee naar buiten. "Zwerver" lachend ze me uit. Dankjewel voor alles Bouthaina...

"Papa" snikt Ahmed zacht. "Sstt ga maar terug slapen" zeg ik. Ik zit op een bank voor me te staren. Denkend aan wat ik nu moet doen. Waar ga ik heen? Wat moet ik doen? Misschien heeft haar vader gewoon gelijk. Ik ben echt een zwerver. Een zwerver met een zoon. Ya Allah hoe moet ik Ahmed opvoeden? Ik heb niks! Geen geld om eten te kopen. Misschien kan ik die telefoon verkopen die ik van Bouthaina gekregen heb? Pfff nee, dat is een cadeau. Wat moet ik toch doen...

PP Bouthaina
Mijn vader is net weggegaan. Hij heeft bewakers ingehuurd. Miskien Nourdinne... Waarom is mijn vader toch zo harteloos?! Mijn hele familie is harteloos. Opeens krijg ik een idee... Mijn tante!!! Mijn familie is harteloos behalve mijn tante! Oh my Allah! Haar hulp kan ik zeker gebruiken. Ik pak mijn telefoon en bel haar. Na 2x neemt ze op.

Tanta- Salaam Bouthaina benti

Ik- Alaikum Salaam gelti

Tanta- Alles goed?

Ik- Hmdl, met u?

Tanta- Goed hmdl

Ik- Gelti, ik bel u voor een belangrijke gunst...

Tante- Vertel meid

Ik- *Verteld nourdinne zijn verhaal*

Tante- Je vader is vreselijk! Ik ben heel erg trost op jou Bouthaina en natuurlijk mag hij hier komen! Stuur hem hier heen!

Ik- Dank u wel gelti!

ik hang op en bel Nourdinne. In Sha Allah heeft hij zijn telefoon meegenomen. Ik had dit echt niet verwacht van mijn chauffeur! Hij heeft tegen mijn vader gezegt dat Nourdinne en Ahmed bij mij wonen. Echt zielig is die chauffeur... Na 3x overgaan wordt er opgenomen.

Nourdinne- H...hallo?

Ik- Nourdinne...

Nourdinne- Bouthaina

Ik- Ga naar *zegt een adres* nu Nourdinne!

Nourdinne- Waarom?

Ik- Wil je op straat leven? Ga daar heen! ik kom morgen langs

Nourdinne- Morgen pas?

Ik- Ja anders is het opvallend

Nourdinne- Oke

"Waarom doe je zoveel boeite voor een zwerver" zegt een bewaker. "Wat doe jij binnen?! Ga weg! En hij is geen zwerver" zeg ik. "Wat jij wilt" zegt hij en loopt weg.

PP Nourdinne
"kom binnen weldi" zegt een oude vrouw. Van Bouthaina moest ik hier komen. "Ik heb alles gehoord van Bouthaina" zegt ze. Ik knik en loop verder naar binnen. "Wat een schattige zoontje heb je" "Merci" "Wil je iets drinken?" "Water" "Komt eraan" glimlacht ze. Ahmed heeft het echt koud want hij trilt. Ik doe mijn armen om hem heen.

"Miskien hij is moe. Kom laat hem hier slapen" zegt ze. Ik sta op en volg haar naar een kamer. Rustig leg ik hem onder de deken neer. Ik loop uit de kamer. Ik voel me hier niet op mijn gemak. "Bouthaina komt morgen wel langs weldi. Doe alsof je thuis bent" zegt ze lief. Ik knik en neem plaats.

"Mijn naam is Fadoua" zegt ze. "Nourdinne" "Ma Sha Allah, weldi hoe komt het dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen?" Vraagt ze. Ik wil er niet over praten. Tenminste niet nu. Ik heb veel aan mijn hoofd. "Gelti, kan ik het een andere keer vertellen?" "Natuurlijk! Je bent vast moe ga maar slapen" zegt ze. "Jou kamer is boven eerste deur rechts" zegt ze. Ik knik en loop naar boven.

Waarom voel ik me hier niet op mijn gemak? .....

———-

Stemmen zou lief zijn❤️

Het leven van Nourdinne (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu