Kapitel13

1.3K 36 2
                                    

Jag drog ifrån kramen för att vända mig om mot Dante, den pinsamma jäveln som just nu var ägare av ett flin som gick från öra till öra.

"Aa visst jag ska bara hämta min dator!" Hörde jag rätt? Vad var det Noel precis sa?

Jag tittade frågande på Dante, nu var jag riktig jävla förvirrad. Något som Dante märkte då han återigen började snacka.

"Jo förresten Noel! Det här är min lillasyrra Emelie! Emelie, det här är min bästa vän Noel. Fast ni ser ju ut att redan ha träffats" Han hade fortfarande det där jävligt irriterande flinet på läpparna, så han var ju antagligen inte arg, men jag var fortfarande ganska lost.

Så Noel och Dante var bästa vänner? Varför visste inte jag det för? Jag hade verkligen ingen koll, men det kanske inte var så konstigt, jag var ju liksom aldrig med hans vänner, om vi var så var det BARA han, jag och My.

Jag såg i ögonvrån hur Noel stelnade till lite när han yttrade 'lillasyster'.

"Typ" fyllde jag snabbt i, inte för att jag har något problem med att kalla han min bror, han har alltid varit och kommer alltid vara min storebror, jag sa det mest bara för att göra situationen lite lättare, hur det nu hängde ihop.

Jag såg hur Noel rynkade lite på ögonbrynen då han troligen inte hängde med riktigt. Jag förklarade snabbt hela ' min bror som oxå är min granne är egentligen min kusin som jag växt upp med och därför har en syskonrelation till' grejen och Noel verkade vara med på noterna. Han började gå mot sitt skåp för att hämta sin dator, kvar stod jag och Dante.

"Så du ligger med min bästa vän?" Han hade den där irriterande klangen i rösten som han visste gjorde mig sjukt provocerad, samtidigt står den apan och ler, fan.

"1, nej det gör jag inte, vi kramades bara, och hade jag gjort det hade jag ändå inte sagt det till dig, 2 hur fan skulle jag kunna veta att han är din bästa vän?" Det kanske lät konstigt, men jag hade ingen koll på Dantes vänner, det enda jag visste var att han hade typ en grupp? Det var inte så officiellt, med 3 andra killar som hette typ Axel? Ludwig? och N-, MEN VA I HELVETE!? Hur kunde jag vara så trög?!

Då föll allt på plats, varför i hela helvete hade jag inte fattat detta tidigare? Att Dante aldrig nämnt mig för Noel var jag inte förvånad över, han var rätt hemlig av sig. Men man tycker ju att My borde sagt något, för hon har ju varit med Ludde hur länge som helst nu.

" Ett" härmade han mig, "A det kanske ni gjorde men du lyfter ju förfan ifrån marken när du tittar på honom, två, hade du inte varit så trög hade du fattat det för länge sen, men jag glömde att du lärde dig 2:ans gånger tabell igår." Hans tonläge var lite mer seriöst än innan, men han lät fortfarande inte direkt arg.

"Är'u sur?" Frågade jag sådär försiktig som man gör när man är typ 5 bast och ens föräldrar är arga på en. Han skakade på huvudet och log, jag hade inte direkt kunnat förvänta mig en annan reaktion av Dante, visst, han kan vara väldigt överbeskyddande vissa gånger men han är samtidigt väldigt accepterande.

"Nej, du är med vem du vill och-"

"Hörrudu, vi 'är' faktiskt inget!" Sa jag snabbt innan han hunnit prata färdigt. Jag ville inte att folk skulle tro att det var något emellan oss, jag är faktiskt singel och jag gör vad jag vill, inte för att jag ens skulle kunna drömma om någon annan än Noel för tillfället. Fuck, jag e fast, vad gör jag nu.

Dante himlade med ögonen suckade lågt åt det jag just sagt. "Kan du sluta spela så jävla svår?!" Den frustrerade tonen i hans röst tydde på att han tyckte jag var larvig. Jag ryckte på Axlarna och gav han en obrydd blick, strax där efter dök Noel upp bredvid mig igen.

"Ville du ha skjuts?" Jag nickade snabbt som svar till hans fråga och vi begav oss ner för trapporna och ut ur skolan.

——-

"Vart ska ni någonstans egentligen?" Jag satt bakom Dante och bredvid honom satt Noel.

"Vi ska dra till Axel, Ludwig är redan där, My kanske också skulle med" Han startade bilen som stod parkerad utanför skolan och vi rullade iväg.

"Kan jag hänga med ele'?" Jag lutade mig tillbaka i sätet och mötte Dantes blick i backspegeln. Jag ville faktiskt hänga lite med dom, och om My är där lär jag ju snacka med henne.

"visst"

"Bra"

TRASIGA SKOR - Noel flikeWhere stories live. Discover now