Setelah kejadian gue hampir tidur sama Niall di dua bulan yang lalu, gue malah sekarang makin deket sama dia. Maksud gue, Niall orangnya bener-bener easy going dan enggak jarang dia ketawa-ketawa gajelas padahal ga ada sama sekali yang lucu. Yah, sebelas duabelas sama Harry, cuma bedanya Niall itu bisa membawa sesuatu jadi lucu, enggak kayak Harry yang pembawaannya aja udah garing banget.
Liam lagi sibuk konser, Harry juga lagi sibuk ngurusin rencana turnya dan juga promosi albumnya of course, sementara Louis lagi di New York ngurusin duetnya sama Bebe Rexha.
Eh iya anjir, masa Louis kolaborasi sama Bebe Rexha dan ketika gue nanya sedikit aja line lagunya dia pasti bakal jawab begini: "Enggak ah, kepo amat lu bison." Iye, intinya gitu. Songong banget emang itu orang.
Gue sekarang lagi ada di mobil sama Niall, I don't know why all of a sudden we're just close. Kita deket banget deh entah kenapa. Gue enggak ngerti lagi kenapa. Gue sebenernya emang rada deket sama dia semenjak Niall ke Bali dan ketemuan sama gue di Jakarta, tapi ini konteksnya beda man. Not in a romantic way but as best friends and I'm so happy to be best-friended with my idol. For God's sake it's 2017 and I'm still a 1D stan.
They should be proud of me.
"So about the Zayn and 1D things. I'm sort of afraid, ya know, like we're gonna be so fucking awkward since Zayn is really awkward, I mean I know that guy so much and he's awkward as hell. Harry and I used to hate him so much at the time, you know," kata Niall sambil dia nyetir dengan satu tangan. Niall ketawa nyaring.
Satu hal yang gue baru sadar dari Niall adalah; dia setiap abis ngomong selalu ketawa, gue enggak ngerti lagi sama orang satu ini. "Why?"
"What why?" tanya Niall. Tangan Niall gerak ke arah tape dan nyalain tape itu. Gue kaget parah waktu lagu 1D yang keputer disitu, itu lagu History-nya 1D anjeng. "You know, when I used to say I'm gonna wear 1D's shirt and sing along our songs ever since 1D died, I prove it, right? I'm a big directioners, ever."
Gue ketawa. "So you're still 1 D af?"
"Of course," Niall ketawa lagi. "You know, it's kinda hard to be on solo. I miss everyone saying me as One Direction member. Anyway, back to the topic, ya know, about Zayn. I don't think our plans will work out."
"Why?"
"Because Louis is hard-headed as hell, Harry didn't talk with him much even when he's still in 1D, that'll be a total awkward, you know, Ave –"
"What did you just call me?"
"Ave? What the fuck did I just give you a dearingly nickname?"
"Well, that's – OH MY GOD NIALL YOU'RE STILL MY IDOL YOU KNOW THAT RIGHT," kata gue setengah teriak. "SERIOUSLY? AVE??????"
"Ugh shut up, Avril, we've been friends for two years, get over it," kata Niall lalu dia memutarkan bola matanya.
"Why do bule likes to rolling their eyes," komentar gue. "BUT ANYWAYSSSSS, YOU'RE GIVING ME A NICKNAME, SO UNBELIEVABLE. Are you gonna make me yours, Mister Horan?"
"Never in a million years," bales Niall, ikut-ikutin aksennya Zayn di video BSE – buset, gue masih inget aja ya. Emang ya, gue terlahir sebagai fangirl dan itu enggak bisa diganggu gugat sama sekali. Gila emang gue keren.
"You know, I'm a fangirl," kata gue terus gue ketawa. "I remember when we almost had sex oh my God, can you believe I'm a fangirl who always dreamed to fuck her idol and ended up almost hooked up with you, Niall Horan?"
KAMU SEDANG MEMBACA
[2] not so fangirl ;; 1d
Fanfiction[SECOND BOOK OF FANGIRL] Avril flew to America for college and fortunately, she met Louis Tomlinson and his-idiot-band-mates-5ever over again. She didn't know that she would be this lucky, became closer to her idols. Okay, you might say her...