Gue dan Niall saling berganti-gantian tatap.
"Well," pada akhirnya Niall angkat bicara. "Honestly, I'm good at apologizing, you don't do well with apologize, I guess. Plus, Avril, don't look at me that way. I know I look hot when I'm growing my chest hair."
"I guess it has just grown, maybe a year ago since we all knew your chest hair and beard didn't show up when we were on tour together," jawab Louis sambil ketawa.
Niall menggelengkan kepalanya. "No! You're a liar, dugong. My dear, innocent friend, Avril, don't listen to him, okay? I'm a grown-up man since I was 17!"
Gue mendengus males. "Whatever you say lil man," jawab gue. "Focus. We didn't have much time."
"No, we have six days left," jawab Niall lagi.
"Niall, honestly you're worse than Harry," kata gue.
"Why?"
"Because basically you and Harry are the same," jawab Louis.
Gue ketawa. "Yeah, true that."
Setelah mendengar itu Niall langsung menghela napas berat, dia menutup matanya. "I don't wanna see you both."
"Ugh," papar Louis. "Can we just talk about this later and help me?"
"Okay, okay," jawab Niall langsung sok serius gitu. Sementara itu gue diem, membiarkan Niall yang ngebacotin Louis.
"Where do I start?" tanya Louis.
Niall nampak sedang berpikir, mikirnya lama banget, ini orang kehabisan ide kali yak? Sekarang gue, Louis dan Niall sedang membicarakan cara yang tepat agar Louis bisa meminta maaf tanpa menyakiti hati Zayn sama sekali.
Niall mengelus dagunya. "Just apologize in your ways. Because that's you."
Gue sama Louis sama-sama memasang tampang lelah sama Niall, iyalah, gimana enggak? Kita berdua udah nungguin dia buat mikir karena tadi dia ngomong sama kita bahwa dia tuh pinter banget minta maaf.
Gue lelah Niall, lelah.
"I hope you die," umpat Louis kesel.
Sementara itu gue cuma ketawa doang.
"Listen," mulai Niall. "I mean, just apologize. See? Without hurtful words, telling him that you're wrong and don't put any blame on him for what happened, make yourself as if you're the one to put –"
"It wasn't my fault!" sela Louis.
Niall memutarkan bola matanya sambil mengacak pinggang, sekarang kedua tangannya memegang pundak Louis, matanya menatap Louis lekat. Buset, Niall menjadi dramatis adalah hal terngakak yang pernah gue liat. "Man," mulai Niall, suaranya pelan. "You're not gonna get better if you're like this. Okay?"
Mukanya Louis langsung berubah. "Yes..." Louis mengangguk canggung, lalu menjauhkan tangannya Niall dari pundaknya pelan-pelan. "Can you take your hands outta my shoulders?"
"Well, fine," lalu Niall melepaskan cengkramannya pada bahu Louis. "Don't say hurtful words, don't break his heart again, don't blame him again and that's all. Be you but control it, you can do this, pal."
Gue mengangguk atas ucapan Niall. "Yeah, don't do any defense to yourself. Just apologize," timpal gue, gue ikut-ikutan menatap Louis dramatis sama seperti Niall. "You're good."
KAMU SEDANG MEMBACA
[2] not so fangirl ;; 1d
Fanfiction[SECOND BOOK OF FANGIRL] Avril flew to America for college and fortunately, she met Louis Tomlinson and his-idiot-band-mates-5ever over again. She didn't know that she would be this lucky, became closer to her idols. Okay, you might say her...