Bab 24

4.8K 197 1
                                    

Seusai sahaja perkahwinan mereka dilangsungkan Am membawa Mai ke rumah yang sudah disedia oleh nya. Kaki kanan Mai melangkah perlahan masuk ke rumah bertingkat dua itu.

"Kau nak makan apa2 tak Mai?"

Hening. Tiada sahutan mahupun gerakan yang dilakukan gadis itu.

"Kau tentu haus. Aku ambilkan air untuk kau ye Mai."

Am terus menuju ke arah dapur mengambil segelas air putih untuk gadis itu.

"Nah."

Pranggg!!

Mai menepis pemberian dari Am. Air matanya berlinang mengalir di pipi.

"Tak tahu diri. Aku bencik tengok kau. Aku jijik!"

Am sedikit terhenyah. Ayat yang sama yang dilontarkan keluarganya.

"Maafkan aku Mai."

"Kau tak layak dapat kemaafan aku."

Am tersenyum sendu.

"Bilik kau kat atas Mai. Kau rehat lah aku tahu kau letih."

Segera Mai menuju ke arah bilik yang ditunjukkan dan mengunci pintu bilik itu. Sedangkan Am masih mematung di ruang tamu rumah itu.

"Disaat masa aku menyingkat semua orang menjauh dan membenci aku. Haha maaf bu Am jadi anak yang tak guna. Tapi Am janji Am akan pulangkan apa yang sepatutnya milik mereka bu. Am akan pulangkan kebahagian mereka. Tapi ya Allah berilah aku sedikit lagi masa untuk aku dapatkan kemaafan mereka. Hanya kemaafan aku janji." Air matanya jatuh buat pertama kalinya.

Sakit di dada dan di seluruh tubuhnya tidak sebanding dengan rasa sakit di hatinya. Segera di ambilnya pil berupa kapsul dari berlainan botol lalu ditelannya rangkus.

💕💕💕💕💕
"Bagi aku lagi!"

"Tak boleh tuan. Tuan dah minum empat botol termasuk yang ini."

"Hei! Aku bayar gaji kau bukan untuk kau nasihatkan aku bodoh!"

"Tak tuan Asad. Saya akan bawa tuan Asad pulang sebelum Tengku mengamuk pada kami semua."

Dengan paksa lima bodyguard Asad menarik paksa Asad untuk dibawa pulang. Sesampai sahaja di rumah, kepulangan Asad disambut cemas oleh Tengku Fendy.

"What happen?" Soal Tengku Fendy mengarah ke arah bodyguard anaknya.

"Mai.. Hiks! Tak guna! Kau pengkhianat! Aku benci kau pembunuh! Perampas!"

"Calm down son!" Tengku Fendy memeluk tubuh anaknya erat. Tanpa penjelasan dia tahu akibat anak kesayangan nya begini.

"Bawa dia ke bilik dia." Arah Tengku Fendy. Segera bodyguard anaknya memapah Asad terus ke biliknya.

"Kau dapat kesenangan dari duit mak mertua aku dan sekarang kau hancurkan hidup anak aku? Aku akan hancurkan dan buat hidup kau menderita terlebih dahulu."

Entah apa yang merasuk Tengku Fendy sehingga dia berkelakuan sebegitu.

💕💕💕💕💕

"Dad!!!! Ayah!!!! Come here!!!" Jeritan gadis berambut coklat itu menggeggarkan isi rumah besar yang sepi itu.

"Pagi sayang. Kenape anak ayah terjerit pagi2 ni?" Soal Tengku Fendy lembut.

"Along ingat angah nak terberanak tadi."

"Ish along ni. Ayah.. Guess what i got?" Atin mula bermain teka teki.

"A letter i guess?.." Jawab Tengku Fendy ragu2.

"Baru dapat surat cinta lah tu." Lagi2 Asad mengusik Atin.

"This letter more than love letter that. Permohonan perpindahan tempat hospital angah diluluskan!"

"Oh my god! I'm happy for you sweet heart." Tengku Fendy mengucup lembut dahi anak perempuan nya yang satu itu.

"But ini bukan kerja ayah or along kan?? Ayah ngan along tak ugut atasan untuk buat semua ni kan or beri mereka rasuah or something right?"

"Absolutely no!!" Jawab dua beranak itu serentak.

"Okay than." Atin terus meninggalkan meja makan tersebut menyisakan dua beranak yang mengeluh lega.

"Fuh! Almost there.." Asad menghembus nafas lega.

"Yeh she very smart you know that." Balas Tengku Fendy.

"As long as she here and close with us. Tentu dia gembira dapat ditukarkan ke Malaysia."

💕💕💕💕💕

"Hari ni kita kedatangan doktor baru pindahan dari Australia. Tengku Fatin please introduce yourself."

"Nama saya Tengku Fatin Arisa binti Tengku Fendy. Just call me Atin. Saya pindahan dari Australia dan bidang saya pembedahan dan rawatan kanser. Nice to meet all of you."

Tepukan gemuruh dihadiahkan kepada Atin.

"And now Atin i will introduce your partner Megat Aziz Shah. Dia akan ajar selok belok sini dan apa yang patut lah. So kalau ada apa2 yang tak paham boleh rujuk dengan doktor Aziz. And guys semua bersurai." Arah ketua doktor itu.

"Hi saya Atin."

"Aziz. Call me Shah."

"So what should i do?" Soal Atin kekok.

"Okay saya ada beberapa profile patience yang agak teruk kes dia. Saya akan berikan kepada awak nanti selepas lunch. Hahaha jom lunch."

"Why not." 

Kenangan TerindahWhere stories live. Discover now