Bab 21

4.7K 201 3
                                    

"Aku tak nak dengar apa2 dari mulut kau. So betul lah apa mak tok kau cakap yang kau yang suruh dia pinangkan aku untuk kau?''

Am hanya diam. Sakit yang mendera nya kini harus ditahan.

"Kau memang tak guna Am! Aku menyesal kenal kau! Aku benci kau! Aku benci kau!"

Mai berlari keluar dari rooftop itu.

"Aku kecewa dengan kau." Gelang pemberian Am sempena hari jadinya diputus dan dibaling ke muka Amir.

Airil berlalu meninggalkan Amir yang sedang berperang dengan rasa sakitnya. Dadanya bagaikan dihimpit batu. Bahagian bawah dadanya terasa ngilu dan sakit. Belum seluruh tubuhnya terasa ngilu dan sakit. Bergetar tangan nya mengeluarkan ubat nya dari poket seluarnya. Dengan rangkus dua biji pil ditelan nya sekaligus. Dia cuba membuka mulut nya besar2 untuk mendapatkan udara. Dada nya terasa sesak dan sakit.

"Selalunya... Hahh kau haha ban...tu aku rel. Ka..kali ni hahh mungkin aku ha..harus sen..diri hahhh erghh sa..sakit." Rintihan nya amat memilukan.

Sehingga dia tidak mampu mengekalkan kesadaran nya lalu semua nya gelap.

💕💕💕💕💕
"Mak tok! Mak tok!" Asad bagai orang gila mencari keberadaan mak toknya.

"Ya sayang? Kenape ni?" Soal Tengku Khadijah lembut.

"You know about perkahwinan Putri Nur Maisara ni kan? Dia bagitahu mak tok yang pinangkan dia untuk orang lain. Bagitahu As sekarang dengan siapa mak tok pinangkan?!"
Asad benar2 kehilangan kesabarannya saat ini.

"Kamu kenal dia ke As? Mak tok tak tahu apa2 ini semua plan Amir. Dia yang suruh mak tok pinangkan Mai kerana dia cakap dia dah lama suka kan Mai tu. Dia desak Mak tok. And i don't you know that girl. As suka dia ke?" Lakonan Tengku Khadijah tampak menjadi. Asad terpengaruh.

Asad membeku. Perasaannya kini bercampur baur. Air matanya jatuh. Kini dia menyangka Amir menghianatinya.

"I love her mak tok." Isak tangis Asad pecah jua akhirnya.

Atin yang baru sampai melihat kekacauan abang nya menjadi cemas.

"Apa yang berlaku along? Kenape ni?"

Asad tidak menjawab sebaliknya dia tersenyum membelai rambut Atin lalu mencium dahi gadis itu seraya berucap..

"Maafkan along." Lalu pergi menyisakan dua orang di ruang tamu itu.

"Kenape mak tok?"

"Ini semua angkara budak tu. Dia suruh mak tok pinangkan gadis yang along kamu cinta untuk dia. Siaplah dia balik nanti. Mak tok akan ajar dia cukup2."

"Memang sial lah budak tu. Aku harap kau mati nanti. Tak sedar diri."

💕💕💕💕💕
Hujan dengan lebatnya membasahi Amir yang baru sedarkan diri saat ini. Kepalanya terasa berat. Dadanya semakin terhimpit. Bibirnya membiru. Muka nya dipenuhi lembam dan darah. Pinggangnya terasa sakit. Perlahan tubuh kurus itu angkat. Pandangan nya mengabur digagahnya jua tubuh kurus itu untuk berjalan. Dia perlu pulang.

Sesampainya sahaja dia ke rumah agam itu sebaik sahaja kaki kanan nya melangkah masuk ke rumah itu sambutan yang pertama ia dapat ialah sebuah tamparan.

Plak!

"Angah.."

"Kau jangan panggil aku angah! Jijik aku! Kau tak layak!"

"Maaf ngah.."

Plak!

Lagi sebuah tamparan hinggap di pipi kurus itu.

"Maaf.."

"Aku dah repeat berapa kali jangan panggil aku macam tu!"

Bugh!!

Sebuah tendangan hinggap di perut kurus itu hingga dia jatuh tersungkur. Akan tetapi bukan Atin yang melakukannya melainkan....

Kenangan TerindahWhere stories live. Discover now