Kapitel 3

1.8K 22 4
                                    

Sofia är så snäll för hon har redan satt i locktången så den är varm. Hon börjar direkt locka mitt hår. Vi lyssnar på partymusik och dricker en varsin cider innan. När Sofia är färdig med mitt hår sätter jag i en blomma i håret. Vi konstaterar även att vi inte behöver bättra på mitt smink så mycket, eftersom det hållit bra under dagen. Jag byter om till vita byxor och ett blått linne. Vi kommer överens om att inte ta någon jacka eftersom det inte tar lång tid att gå till nattklubben och det bara blir jobbigt att hålla koll på den.

När klockan är strax efter 23 beger vi oss mot nattklubben, jag och Sofia börjar då ångra lite att vi inte tog någon jacka eftersom det är svinkallt, så vi skyndar oss till Olivia. Vi kommer in och sätter oss vid ett av borden. Bianca och Adriana köper varsin drink, medan jag och Sofia känner att vi inte ska dricka så mycket eftersom Sofia känner sig svimfärdig och jag får ont i magen när jag dricker samt att jag inte har ätit så jättemycket under dagen eftersom jag inte hunnit.

Vi väntar otåligt på att de ska öppna upp till övervåningen. Rätt som det är ser jag Carmelo, jag ser direkt att det är han eftersom han har Gudarna på Västerbron-hoodien på sig. Jag berättar för de andra att det är han och att det måste betyda att resten är där eller i alla fall är på väg dit också.

"Carmelo" säger Sofia lite för högt.

"Tyst, du kan inte säga hans namn så högt, det kommer ju bli pinsamt då" väser jag.

Efter ytterligare en stund av otålig väntan, vi vill ju bara dit upp och dansa, så ser jag Fabian tätt följt av Carmelo komma ner för trappan. Carmelo pratar i telefonen och det ser ut som att han pratar med någon av de andra och att Fabian ska visa vart dom är. Sekunden efter ser vi ett helt gäng komma efter dom upp för trappan. Jag inser snabbt att det är resten av gänget.

Vi tänker att det måste betyda att vi får komma dit upp snart också. När inget händer och alltfler grupper går upp frågar vi en som jobbar där när de öppnar upp och då svarar han att de nog öppnar upp inom en halvtimme.

När klockan är strax efter halv 1 öppnar de äntligen upp. Vi är dom första som springer upp. Vi går direkt till baren och beställer varsin drink. När vi har fått våra drinkar börjar vi dansa.

"Tror du dom sitter där?" säger Sofia och pekar mot en del av VIP:en där det finns en massa bord.

"Ja, det vet jag att dom gör, för jag ser Marco" svarar jag. En del av mig ångrar att vi inte bokade ett drinkbord, för då hade vi också kunnat vara där.

När vi har druckit upp våra drinkar börjar vi dansa mer i mitten av dansgolvet. Men vi får hela tiden flytta oss och varandra för det är några killar som börjar dansa bakom oss. Efter en stund säger de andra att de behöver gå på toa, så vi går på toa.

Jag står utanför och väntar på de andra när jag ser Axel och Valter komma gåendes mot toan. Valter ser helt borta ut. Jag gör allt jag kan för att inte stirra för mycket och får samtidigt intala mig själv att andas eftersom de går så nära mig.

Sen går vi tillbaka till dansgolvet och dansar nära ingången till VIP:en. Rätt som det är ser jag Dante och Marco komma mot utgången till VIP:en och rätt som det är går de förbi alldeles framför mig. Dantes arm slår i min. Jag fryser till is och slutar andas.

"Var det där Dante?" frågar Sofia.

"Ja, vad hände precis?" svarar jag.

Jag har svårt att förstå att han precis har gått förbi mig. Under resten av kvällen/natten går killarna förbi oss en antal gånger till.

"Gå fram och prata med honom" säger Sofia när Dante går förbi oss för femte gången.

"Men vad ska jag säga?" frågar jag.

"Jag vet inte, men säg bara något. Annars kommer du ångra dig imorgon" svarar Sofia.

"Men det kommer ju bli svårt eftersom han inte kommer höra vad jag säger eftersom vi måste stå och skrika vid varandras öron när vi pratar" svarar jag.

Men sen bestämmer jag mig för att nästa gång jag ser Dante ska jag gå fram till honom för annars är det som Sofia säger att jag kommer ångra mig imorgon om jag inte tar chansen.

Men när han går tillbaka så tar han en annan väg, så jag kan inte gå fram. Rätt som det är kommer Noel ut också och går nerför trappan, Dante springer efter. Det går lång tid och de kommer inte tillbaka. Sen hör jag en kille säga till Valter:

"Typ alla har taggat".

Jag börjar då ge upp hoppet om att få träffa dom eftersom jag drar slutsatsen att de har gått till hotellet. Mitt humör sjunker, men jag tänker att det inte ska få förstöra de sista 30 minutrarna som klubben har öppet. Dessutom ser jag att Valter, Carmelo, Greven och Marco är kvar.

När klubben strax ska stänga går vi ut. Bianca och Adriana är hungriga, så vi går till torget och försöker komma fram till vad vi ska äta. Vi kommer fram till att vi inte orkar gå till Max, så vi får ta något som är närmre. Dessutom börjar jag och Sofia att frysa och vi är extremt trötta, speciellt jag som snart har varit vaken i ett dygn.

Vi kollar runt vad det finns att äta och vad som är öppet.

"Han i rosa tröja där är inte det han som var med Hov1 inne på VIP:en?" utbrister Sofia och pekar mot ett stånd där de säljer langos.

"Han var inne i VIP:en, men han var inte med Hov1" svarar jag.

Men sekunden efter ser vi...

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheWhere stories live. Discover now