Kapitel 10

1.4K 29 0
                                    

Alinas perspektiv

Klockan är nu ungefär 23.20 och vi har dansat fötterna av oss till Icona Pop. Jireel har också hunnit spela. Fricky gästade honom på "Je t'aime" och Hov1 gästade honom på "Pari".

Dante var så fin då. Han såg lite gladare ut . Undra varför han var som han var under "Hon dansar vidare i livet"? Han kanske bara har en dålig dag eller så var han trött. De har ju trots allt haft många spelningar den här veckan.

Jag och Sofia bestämmer oss för att gå till Premium-området för att vila lite och träffa hennes brors flickvän och hennes kompisar eftersom de är där. Vi går mot ingången och visar upp våra blåa band för vakten som står där. Därefter går vi uppför rampen som leder till en massa bord. Det är fullt med folk där och kring baren.

Vi känner oss lite speciella eftersom det bara är de som är 21+ som får vara där, plus att vi har betalat extra för våra biljetter. Det gör att inte vem som helst kommer in där.

Vi möter Sofias brors flickvän och hennes vänner och de alla har hört att det är min 21-årsdag, så de säger grattis till mig. Sedan vänder de blickarna mot scenen och varandra och fortsätter samtalet de hade innan vi kom dit.

Jag försöker hela tiden hålla utkik för att se om jag ser Hov1 eller någon i deras crew. Men ser ingen av dem. Jag drar snabbt slutsatsen att de kanske inte hänger i Premium-området.

Jag blir lite nere för jag hade hoppats på att få se dom. Jag tänker på det Dante sa du kanske får ett grattis då och känner att jag helst av allt skulle vilja ha det.

Jag vill också kolla så att allt är bra med honom, för det krossade mitt hjärta att se honom sådär nere.

"Alina, sluta leta efter Dante. Om det är meningen att du ska träffa dom så kommer du göra det" säger Sofia och drar mig tillbaka till verkligheten. Jag inser att jag har varit helt i mina egna tankar.

Helt plötsligt får jag ångest och känner mig instängd. Jag brukar ha svårt för fulla människor som inte vet vad de gör och som är för mycket på. Speciellt när det gäller personer som jag inte känner.

Det känns tungt över bröstet och jag får svårt att andas. Det känns som att det inte går att få luft trots att vi är utomhus.

"Jag går ut till golvet framför scenen" säger jag till Sofia. Det märks att hon vill vara kvar i Premium-området, men jag tror hon ser paniken i mina ögon.

"Jag kan inte vara här med alla fulla människor" fortsätter jag.

"Jag ska bara gå och säga till de andra så kommer jag sen. Vänta här" säger Sofia och går iväg för att tala om för de andra att vi går.

När Sofia kommer tillbaka går vi nerför rampen mot utgången. Det är lite svårt för mig att gå för rampen är brant och jag har klackar på mig. Jag har dessutom ont i fötterna efter allt dansande.

Direkt när vi kommer utanför Premium-området går vi förbi alkoholområdet och mot scenen så att vi inte ska missa något. Alesso ska börja spela kl 00.15, så vi sätter oss ner på "golvet" för att vänta på det och för att jag måste vila fötterna.

"Så hur har din födelsedag varit då?" frågar Sofia.

"Det har varit den bästa födelsedagen någonsin!" svarar jag exalterat.

"Jag trodde inte att något kunde slå min födelsedag förra året när jag var på Warner Bros Studios i London och såg allt som användes vid inspelningen av Harry Potter. Men den här är fan bättre, för jag fick spendera den med min bästa vän och jag fick se mina fyra allt och fick ett grattis i förskott av Axel, Noel och Dante förra helgen" fortsätter jag. Tror det syns i mina ögon att de glittrar för att jag är så lycklig men ändå trött.

"Vad bra! Vad glad jag blir" svarar Sofia leendes.

Vi fortsätter småprata. Vi pratar mest om minnen och försöker fördriva tiden.

Helst plötsligt kommer en kille gåendes mot oss. Jag tycker han ser bekant ut, men det är inte förrän han kommer närmare som jag ser att det är Carmelo.

"Kolla där är Carmelo" viskar jag till Sofia och rycker i hennes tröja.

"Ursäkta vad heter du?" frågar han när han kommer fram till oss.

"Alina" svarar jag.

"Var det du som träffade Dante, Noel och Axel förra veckan?" frågar Carmelo sen.

"Ja? Om du menar i Gävle, så ja" svarar jag lite osäkert.

"Bra! Jag och killarna undrar om ni vill hänga med oss på efterfesten och hänga med oss i vårt VIP-rum?" säger Carmelo sedan.

Jag tittar frågande på Sofia.

"Alltså, vi ska på efterfesten, men jag vet inte..." svarar jag tvekandes. Jag är fullt medveten om att Sofia jättegärna vill se Alesso.

"Vi hänger med!" svarar Sofia.

"Är du säker? Du vill ju se Alesso" frågar jag henne tyst.

"Ja, jag är säker. Det är din födelsedag och nu får du en chans att hänga med Hov1, att hänga med Dante" svarar hon med betoning på Dante och tittar på mig med en blick som säger mer än tusen ord.

"Alesso kan jag se en annan gång" fortsätter hon.

"Då hänger vi gärna med" svarar jag och tittar på Carmelo.

"Kom då" säger han och visar att vi ska följa med honom.

"Det här kommer bli kvällarnas kväll" viskar jag till Sofia medan vi går.

Jag tror ingen kan missa hur lycklig jag är nu. Jag ska få fira slutet av min födelsedag med de fyra som betyder mest av allt och med den som får mitt hjärta att slå lite extra.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheDonde viven las historias. Descúbrelo ahora