Kapitel 33

1.1K 23 0
                                    

8 september 2018
Alinas perspektiv

Idag ska jag på dejt med Dante. Jag är sjukt nervös. Men samtidigt är jag sjukt taggad också. Hela natten har jag legat och tänkt på gårdagen och på allt som hände, hur roligt och mysigt jag och Dante hade det. Jag blev också sjukt glad när han sa att jag hade hjälpt honom att överleva den jobbiga dagen och att jag hade fått honom att glömma vad det var för dag. Då kändes det som att jag hade lyckats med mitt mål. Det gjorde så ont i mig att se honom så ledsen och så nere. 

Nu är klockan 12.30 och Dante kommer och hämtar mig kl 20. Jag kan liksom inte sitta still, så jag bestämmer mig för att ringa Elvira för att när vi pratar så går tiden fort. 

Samtal mellan Alina = A och Elvira = E:

A: Heeeej

E: Heeej Alina! Hur är det?

A: Det är bra, är bara sjukt nervös, hur är det med dig?

E: Jo, det är toppen. Det är idag ni ska på dejt va?

A: Ja, det är det. 

E: Vad kul! Vad ska ni göra?

A: Vi ska äta middag och gå på bio. 

E: Åh vad romantiskt!

A: Ja... du Elvira?

E: Alina? Har det hänt något?

A: Nej, eller typ... Du vet att jag åkte till Dante igår?

E: Ah, just det! Det var ju hans pappas dödsdag igår. Hände något speciellt igår?

A: Nej, eller jag vet inte... Jag åkte hem till honom med glass och ingredienser så att vi skulle kunna laga tacos och lite annat. Vi tittade på film och åt glass. När glassen var slut la Dante armen runt mig så att han höll om mig. När filmen var slut var jag hungrig, så vi började laga mat. Vi skrattade och larvade oss medan vi lagade maten. Sen när vi skulle äta så stirrade han på mig och verkade djupt försjunken i en massa tankar, så jag frågade vad han tänkte på och han svarade att han tänkte på hur vacker jag är. Du anar inte hur glad det gjorde mig. Jag satt och log resten av middagen och sen tittade vi på film igen. Då somnade han i mitt knä. Sen ringde Axel och frågade hur det var med Dante och sen frågade han om de också skulle komma. Precis då vaknade Dante och jag sa till Axel att jag skulle fråga Dante och smsa sen. Dante svarade då att han ville vara själv med mig. Sen ville Dante ut och åka bil, så vi satte oss i hans bil och han började köra. Vi körde och körde samtidigt som vi sjöng med till en massa låtar och sen stannade Dante. När jag tittade vart han hade stannat så såg jag att det var en åker mitt ute i ingenstans. Vi la oss på marken under en filt och bara tittade på stjärnorna. Så nördig som jag är så började jag ju såklart babbla på om stjärnbilderna och historier bakom dom och Dante låg bara där och lyssnade tyst på allt jag sa. Sen såg vi ett stjärnfall. När det blev för kallt åkte vi hem igen. När Dante släppte av mig hemma så sa han att jag hade fått honom att glömma vad det var för dag och att han hade överlevt dagen tack vare mig.

E: Åh, vad romantiskt. Ni hade nästan en dejt redan igår ju. Han är sååå kär i dig. Det märkte jag redan på efterfesten efter Grönan. Det bara lyste om er båda två. Tror ingen kan missa vad ni känner för varandra. Ni har ju redan haft en massa romantiska moments. Jag tror på er. Vad önskade du dig när ni såg stjärnan falla?

A: Tror du det? Det kan jag ju inte säga, för då går det inte i uppfyllelse. Förresten har du hört något mer från Fabian?

E: Eh... ja... Vi pratar typ varje dag hehe. Han är supergullig. Vi ska träffas nästa gång jag kommer upp till Stockholm. 

A: Åh vad kul! Vad glad jag blir! När jag träffade honom förra veckan sa han att han gillar dig jättemycket. Ska ni på dejt då? Du måste berätta allt i så fall.

E: Ja, jag tror det. Jag gillar honom jättemycket också. Klart jag berättar allt! Jag hade liksom hoppats på att jag kunde få bo hos dig då? Hehe.

A: Ja självklart! Du är alltid välkommen hit. 

E: Taack! När ska ni på dejten?

A: Han kommer och hämtar mig kl 8.

E: Borde inte du börja fixa dig nu då?

A: Oj! Shit! Är klockan SÅ mycket? Jo, det måste jag . Vi hörs! Hejdå Elvira!

E: Hejdå Alina. Du måste berätta allt sen. 


Jag lägger på och skyndar mig till duschen. När jag har duschat klart klär jag på mig myskläder medan jag fönar håret. Därefter sätter jag i locktången och går till badrummet för att sminka mig. När jag har sminkat klart mig klär jag på mig. Eftersom det fortfarande är lite varmt tar jag på mig en klänning. Därefter lockar jag håret. 

När det är klart testar jag att sätta upp håret lite. Det slutar med att jag sätter upp en del av håret i en tofs mitt på huvudet och låter resten hänga fritt. När jag tittar på klockan visar den 19.40 så jag sprutar på mig lite parfym och packar min väska. Jag packar ner plånbok, mobil och nyckel. När klockan visar 19.58 plingar det på dörren.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang