Kapitel 25

1.4K 28 10
                                    

22 augusti 2018
Alinas perspektiv

Idag är dagen som jag har väntat på sedan i maj äntligen här. Jag är så taggad på konserten, är så nyfiken på vad det är för överraskningar och längtar efter att få träffa Dante igen. Men samtidigt är jag sjukt nervös över att få träffa killarnas familjer. Jag känner verkligen alla känslor på samma gång.

"Är vi redo att gå?" frågar jag Elvira när vi har sminkat oss och fixat oss inför konserten.

"Jag tror det" svarar hon och börjar klä på sig skorna och jackan. Därefter går vi ut och jag låser dörren. Vi går mot tunnelbanan och åker till T-Centralen. När vi sitter på tunnelbanan skickar jag iväg ett sms i vår grupp.

Snakes 🐍🐍

Jag 13.06
Är ni taggade inför ikväll? 💃🏼

Jiggy 🎧 13.10
ÄR SÅ SJUUUUKT TAGGAD, DET KOMMER ATT BLI FETT!!!!

Prettyboy ❤️ 13.14
HAR ALDRIG VARIT SÅHÄR TAGGAD!! DET KOMMER ATT BLI DUNDER!!!

Prinsen 🤴🏼 13.17
FRÅGAN ÄR OM DU OCH ALLA FANS ÄR TAGGADE??

Den vildaste av alla rebeller på Västerbron 😈 13.20
DET KOMMER BLI MAXAT!!! TROR INTE NI ÄR BEREDDA PÅ ALLT SOM KOMMER HÄNDA IKVÄLL

Prettyboy ❤️ 13.29
Vi ska ha soundcheck nu, skriver mer sen 💕

Jag skrattar åt killarnas svar och visar konversationen för Elvira. Hon skrattar också.

"Åhhh, jag är sååå taggad på konserten, på att få träffa killarna och på att få festa med dom" utbrister Elvira när vi klivit av tunnelbanan och är på väg upp i rulltrappan.

"Jag är också taggad!" svarar jag. "Jag pratade med Ludwig igår och han sa att de ska få in dig på efterfesten. Nelly skulle också med och hon är ju heller inte 18" fortsätter jag sedan.

"Vad bra!" svarar Elvira och skrattar. Vi börjar gå mot Grönan. Solen skiner och det börjar bli för varmt för att ha jacka på sig, så vi tar av oss jackorna och går i bara t-shirt och linne.

När vi kommer fram till Grönan går vi till kön och hälsar på våra vänner som har köat sedan igårkväll. Vi står och pratar med dom tills insläppet börjar och de ska gå in. Då går vi till merchen för att hälsa på Marco, Fabian och Greven.

När vi kommer in till pizzastället där de säljer merchen ser vi Marco, Fabian och Greven stå vid några bord som de har ställt upp i ett hörn. Eftersom de flesta redan har gått in på Grönan så är det inte så mycket folk vid merchen.

"Alina!!! Vad kul att se dig igen!!!" utbrister Fabian exalterat när han ser oss. Vi går dit och börjar prata med dom.

"Det här är min kompis Elvira" säger jag och presenterar henne för killarna. De presenterar sig för henne och vi börjar prata.

"Såå är ni taggade inför ikväll?" frågar Greven.

"Jaa, det är klart! En fågel viskade i mitt öra att det kommer många överraskningar" svarar jag och skrattar.

"Undra vem den fågeln kan vara? Axel?" frågar Greven.

"Haha, nej Ludwig" svarar jag och skrattar ännu mer.

"Har du pratat något med Dante sedan i söndags?" frågar Fabian.

"Nja inte riktigt. Inte mer än i gruppen igår. Hurså?" svarar jag. Men ser att Fabian inte har lyssnat på mitt svar, för hans blick ligger på Elvira.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheDonde viven las historias. Descúbrelo ahora