Kapitel 35

1.2K 23 3
                                    

13 september 2018
Dantes perspektiv

"Noel och Ludwig kommer senare" säger Carmelo när han kommer mot bänkarna där vi sitter.

"Vad har dom gjort nu?" frågar Valter och skrattar.

"Nu var det faktiskt mitt fel, jag skickade dom till fel flygplats så de tar ett senare flyg" svarar Carmelo och det syns att han verkligen har dåligt samvete samtidigt som han är lite stressad.

Vi sätter oss på flyget som ska ta oss till Helsingfors. Jag sätter direkt i hörlurarna och startar min musik, det blev Travis Scott som vanligt. Jag vill helst bara fokusera på spelningen vi ska ha senare idag.

——————

När vi landar går vi och hämtar väskorna och alla utom Carmelo åker till hotellet. Carmelo stannar kvar för att vänta på Noel och Ludwig. När vi kommer till hotellet checkar vi in och går till våra rum.

Carmelo 15.57
Vi är på väg mot hotellet nu.

"De är på väg till hotellet nu" säger jag till Axel som sitter och gör några sista justeringar inför spelningen. Han nickar till svar.

När Noel, Ludwig och Carmelo kommer till hotellet lämnar de sina väskor och vi åker direkt mot stället där vi ska spela. Vi soundcheckar och allt låter bra. Men efter att ha sett scenen kommer vi överens om att vi ska byta ut några låtar. När vi är nöjda med allt bestämmer vi oss för att åka och äta.

När vi sitter i bilen tittar jag på mobilen och ser att jag har fått ett sms. Det pirrar till i magen för jag hoppas det är från Alina, men jag får en klump i magen istället när jag läser smset.

073 4****** 16.27

Jag saknar dig. Är i New York nu, men inget känns lika utan dig.
/Din Livi

"Dante vad är det? Du ser ut som att du har sett ett spöke" säger Axel och tittar oroligt på mig. Jag visar honom smset och allt han säger är "jävlar".

"Vadå vad händer?" frågar Ludwig från sätet framför oss.

"Olivia smsade Dante" svarar Axel.

"Du skämtar?!" utbrister Ludwig och tittar frågande på oss för att se om vi skämtar.

"Nej, det är sant" svarar jag och suckar.

"Det som gick så bra med Alina och allt och så ska det här hända. Jag hoppas det här inte förstör något mellan dig och Alina nu" säger Noel och det syns på honom att han är bekymrad.

Hela stämningen förstörs och jag känner mig nere efter att ha läst smset. Jag bestämmer mig för att smsa Alina, för hon får mig alltid att må bättre.

Jag 17.03
Jag saknar dig och önskar att du var här ❤️

Direkt när jag har skickat smset kommer jag på att hon jobbar ikväll, så hon kanske inte läser smset på ett tag. Vi åker till en restaurang och äter. Jag försöker låta bli att tänka på smset, Olivia och vad Alina ska säga när jag berättar om smset.

"Ska du berätta om smset för Alina?" frågar Valter och lägger handen på min axel.

"Ja, det känns fel att inte berätta det. Om jag inte säger något och hon får reda på det ändå så kanske allt förstörs mellan oss och hon slutar lita på mig. Jag kanske till och med förlorar henne då också" svarar jag och suckar.

När vi har ätit klart åker vi till hotellet för att byta om och därefter åker vi till klubben där vi ska spela. Min mobil plingar till och jag ser att Alina har svarat. Jag blir genast på bättre humör.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheWo Geschichten leben. Entdecke jetzt