Kapitel 55

868 23 12
                                    

14 februari 2019
Kära Alina,

Jag kommer inte skicka det här brevet, men det känns bra att få skriva ett kärleksbrev till dig.

Idag är det alla hjärtans dag. Jag hade hoppats på att få fira den här dagen med dig och då skulle jag ha tagit med dig på middag och sen skulle vi ha myskväll hemma. Du vet så där klyschigt som bara vi kan göra det. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig och ditt leende som alltid fick mig att smälta. Ditt leende är så fint, jag hoppas du ler så att alla andra också får se det. Men samtidigt önskar jag att det bara är mig du visar det för. Du är den bästa och alla kommer fatta, du borde fakturera hela världen när du skrattar så.

Jag vet att inget blev som vi tänkt oss även fast jag lovade dig att aldrig sluta kämpa för vår skull. Förlåt för att det blev som det blev, du tänkte rätt och jag menade fel. Jag skulle aldrig ha sårat dig och gjort slut med dig. Jag skulle ha litat på att vi hade kunnat klara det. Jag skulle ha litat på att vår kärlek var stark nog att klara det.

Jag kan inte sitta hemma jag blir galen när jag tänker på dig. För evig kärlek så länge jag har väntat på dig. Jag har fortfarande på mig halsbandet jag fick av dig. Det påminner mig att försöka vara lika godhjärtad som du är. Men jag misslyckas alltid.

Jag älskar dig så otroligt mycket och kan inte släppa dig. Du finns ständigt i mina tankar och det gör så ont i mig att veta att jag sårade dig när jag sa att om du flyttar till London så tar det slut. Allt kom bara som en chock och det kändes som att det var så enkelt för dig att lämna allt, att flytta ifrån mig. Jag är så otroligt glad och stolt över att du får uppfylla din dröm.

Du kom in i mitt liv och från första gången jag såg dig så var jag helt fast. Du var ett fan som vi träffade kl 3 på natten, men du blev så mycket mer. Du har alltid funnits där för mig när jag behövt dig, även när jag själv inte var medveten om att jag behövde dig. Du har gjort mig till en bättre person och du förändrade mitt liv. Jag kommer alltid vara tacksam över den tid vi fick tillsammans. Jag ångrar att jag inte tog initiativet och bjöd ut dig tidigare.

Att lämna dig där på nyårsafton var det jobbigaste jag någonsin gjort. Varje steg gjorde ont att ta. Men jag visste att om jag tittade dig i ögonen en sista gång så skulle jag aldrig släppa iväg dig till London eller så skulle jag flytta med dig dit.

Jag vet inte om du har hört men killarna drog med mig på ett äventyr på min födelsedag. Men jag var deppig hela dagen, för du var ju inte med. Allt jag ville var att fira den med dig. Vi pratade ju om allt vi skulle göra då.

Men kanske någon dag i framtiden... då kanske vi hittar tillbaka till varandra.

Med kärlek,
Din Dante

———————————————————————
Kära Dante,

Jag kommer inte att skicka det här, men det kändes skönt att få skriva av sig.

Överallt där jag går ser jag förälskade par som firar Valentine's Day. Det gör så ont, för det brukade ju vara vi. Det var till och med några killar som friade till sina flickvänner idag på jobbet. Jag önskar du var här. Men jag är glad att vi fick dela en sista kyss i soluppgången.

Livet kom ikapp, ingen av oss var beredd. Tror inte vi var beredda på att vi skulle få våra drömmar uppfyllda samtidigt och att drömmarna skulle krocka med varandra. Jag kan inte öppna burken och läsa lapparna, för jag blir bara ledsen då och det slutar med att jag gråter. Jag kommer ha fyllt burken med tårar tillslut.

När du lämnade mig där på nyår så bröt jag ihop totalt. Jag satt där i kylan tills Axel kom och bar in mig. Jag förlorade den jag älskade mest. Eller ja, älskar mest. För jag älskar dig så jävla mycket. Jag tänker på dig varje dag och en del av mig ångrar att jag åkte. Vi hade kunnat bli något stort om jag inte hade lämnat.

Hur går det i studion? Skriver ni några feta hits? Det är klart ni gör! Det gör ni alltid.

Jag tänkte på dig hela dagen när du fyllde år. En del av mig ville bara flyga hem och fira den med dig. Jag hade struntat i jobbet för att göra det. Men sen insåg jag att du nog inte ville ha mig där.

Tack för vår tid tillsammans! Jag hoppas vi träffas igen någon dag! Hoppas allt är bra med dig och att du har det bra.

Med kärlek,
Alina

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheWhere stories live. Discover now