Kapitel 39

1.3K 26 0
                                    

"Ska vi åka?" frågar Dante när han kommer ut från sitt rum efter att ha gjort sig i ordning.

"Ja, om vi ska hinna måste vi åka nu" svarar jag och tittar på klockan. Den visar 11.50. Har vi tur tar det 20 minuter att åka hem till mig och sen ska jag hinna byta om och vi ska åka till studion. Vi kommer säkert komma lite försent ändå.

"Ska du ha på dig det där?" frågar jag när vi tar på oss våra jackor och skor.

"Ja, eller vadå?" svarar Dante och tittar osäkert ner på sina kläder. Han har på sig den den vita snake-merchen och ett sina Gucci-jeans.

"Jag skojar, du är jättesnygg" svarar jag och pussar honom på kinden. När jag är på väg ut stoppar han mig och drar mig närmare innan han kysser mig. Jag kan stå där hela dagen.

"Kom nu, vi har ju bråttom" säger jag leendes och drar ifrån. Dante ger mig en besviken blick men följer med mig ut genom dörren och ner för trappan.

Vi sätter oss i bilen och Dante börjar köra in mot stan. Dante startar musik och jag hör direkt att det är Travis Scott, vilket egentligen inte är någon överraskning. Eftersom det är lördag och mitt på dagen är det lite trafikstockning, speciellt vid broarna så vi blir ståendes ett tag.

Prinsen 🤴🏼 12.15
Är ni på väg?

Jag 12.16
Ja, jag ska bara hem och byta om en snabbis också. Det är lite mycket trafik, men vi skyndar oss allt vi kan 😉

Prinsen 🤴🏼 12.18
👍🏻

"Vet de andra att jag ska med på signeringen också?" frågar jag efter att ha svarat på Noels sms.

"Ja, jag kan ha berättat för dom" svarar Dante och ler osäkert.

När Dante stannar utanför min lägenhet  springer jag snabbt mot porten medan han sitter kvar i bilen. Jag byter snabbt om till min gråa Hogwarts-hoodie och ett par vita jeans. Håret sätter jag upp i en bulle på huvudet innan jag snabbt kastar ned min sminkväska, powerbank, mobilladdare och plånbok i en väska. Jag tänker att jag kan sminka mig i bilen eller i studion. Jag låser dörren och springer ner till Dante och hoppar in i bilen. Dante börjar direkt köra samtidigt som jag börjar sminka mig.

När vi kommer fram till studion ser jag att vi bara är tio minuter försenade. Jag hälsar på de andra innan jag letar reda på en spegel och fortsätter sminka mig. De andra börjar prata om hur de så smidigt som möjligt ska genomföra signeringen utan för mycket kaos.

När de har pratat klart är klockan 13.35 och taxin som vi ska åka till signeringen med är här. Vi hoppar in i bilen och jag smsar alla mina kompisar och frågar om de vill träffas om de ändå är på signeringen. Jag får svaret att de står på olika ställen i kön, men jag bestämmer mig för att gå till kön och hälsa på alla när vi kommer fram.

Taxin stannar och släpper av oss. Vi går direkt in till Bengans där de börjar förbereda inför signeringen. Jag säger till de andra att jag ska hälsa på mina vänner i kön. Jag går mot kön och ser att alla har ställt upp sig, redo för att gå mot signeringen. Jag letar tag på mina vänner Alva, Ella, Sara och Maja som står i kön. Jag hälsar på dom och vi bestämmer att vi ska träffas efter signeringen. Jag går tillbaka mot Bengans och går in och ser killarna sitta beredda vid ett bord med pennorna i högsta hugg.

Den första gruppen med fans kommer in och killarna börjar signera och prata med alla. Det är så härligt att se hur glada alla är. Alla fans är glada för att de får träffa sina idoler och killarna är glada för att de får tillfälle att träffa sina fans. Jag står bakom killarna och hjälper till så gott jag kan. Helt sjukt att jag hade kunnat stå på andra sidan bordet om jag inte hade träffat killarna i somras. Situationen kanske hade varit helt annorlunda då. Jag kommer på mig själv med att tänka att jag är lyckligt lottad.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheDonde viven las historias. Descúbrelo ahora