Kapitel 47

1.1K 25 11
                                    

17 november 2018
Alinas perspektiv

Idag ska jag träffa Dantes familj. Jag är sjukt nervös, tänk om de inte gillar mig? I och för sig så träffade jag ju Dantes mamma en sväng på Grönan, men vi pratade inte direkt. Vi stod bara och höll om varandra medan Dante sjöng.

Prettyboy ❤️ 13.03
Det är middag hos mamma kl 18, hämtar upp dig 17.30 ❤️

Jag 13.10
Okej, låter bra det! Ses då ❤️

15.00

Jag bestämmer mig för att börja fixa mig. Men först måste jag springa iväg och köpa en bukett blommor till Dantes mamma. Jag har myskläder på mig, men jag tänker att det får duga. Så jag tar snabbt på mig skor och jacka och grabbar tag i plånbok, nycklar och mobil och beger mig iväg till närmaste blomaffär. När jag kommer in i affären tittar jag mig runt i affären. Vad för sorts blommor kan Dantes mamma tycka om? Det slutar med att jag köper en blandbukett med lite olika blommor.

När jag kommer tillbaka till lägenheten inser jag att jag har lite bråttom, så jag sätter buketten i vatten och går till duschen. När jag har duschat klart klär jag på mig myskläder och sätter i locktången så att den ska bli varm. Därefter börjar jag föna håret för att det ska bli torrt.

När håret är torrt börjar jag locka det. Jag lockar det så att det ska bli stora lockar. När jag har lockat klart håret trycker jag på hemknappen på mobilen för att se vad klockan är. Den visar 16.42. Då har jag god tid på mig att sminka mig och välja kläder. Jag sminkar mig lite basic och därefter går jag till garderoben. Det slutar med att jag tar mina vita byxor och en blus till. Jag tittar mig i spegeln och är nöjd med hur jag ser ut.

17.27 plingar det på dörren. Jag öppnar och där utanför står världens finaste kille. Jag får fortfarande fjärilar i magen så fort jag ser honom.

"Hej" säger han och ler världens finaste leende.

"Hej" svarar jag och ler tillbaka. Jag drar in honom i en kram och ger honom en snabb kyss innan jag ser till så att jag har allt med mig. Jag lägger mobilen i plånboken, tar med blommorna från köket och klär på mig jacka och skor.

"Redo?" frågar Dante och jag nickar innan vi går ut och jag låser dörren efter oss. Vi hoppar in i bilen och Dante börjar köra.

"Vad vacker du är" säger Dante och tar min hand i sin.

"Ska du säga snygging" svarar jag och ler mot honom. Jag startar radion och den första låten som spelas är Mer för varandra med Norlie & KKV. Jag höjer genaste volymen och tittar på Dante.

"Det här är vår låt" säger Dante och vi båda börjar sjunga med.


"Är du nervös?" frågar Dante när vi börjar närma oss.

"Lite, är väl mest rädd för att de inte ska gilla mig" svarar jag och skrattar lite nervöst.

"Men Alina, hur skulle de inte kunna gilla dig? Du är en svärmorsdröm" svarar Dante lugnt och tittar leendes på mig. Han svänger in på parkeringen utanför lägenheten och vi kliver ur bilen.

Vi går mig porten och Dante tar min hand och klämmer den lite som för att säga att det kommer att gå bra. Vi går upp för trapporna.

"Hallå, vi är här" säger Dante när han har öppnat dörren. Genast samlas tre kvinnor framför oss.

"Alina! Vad kul att se dig igen!" utbrister Tarja och drar in mig i en stor kram. Jag ger henne buketten och hon försvinner in i köket. Vi hänger av oss ytterkläderna. När vi har gjort det kommer de två andra kvinnorna fram och presenterar sig.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheWo Geschichten leben. Entdecke jetzt