Kapitel 51

993 21 9
                                    

21 december 2018
Dantes perspektiv

Idag ska vi ha lilla julafton med hela vårt gäng. Vi har bestämt att vi ska vara hos Alina. De som ska komma är Fabian och Elvira, Axel, Noel, Valter, Nelly, Carmelo, Victor, Quennie, Marco och Ludwig och tjejen som han träffar. Jag vet inte om de är tillsammans än eller inte. Att Ludwig är riktigt kär finns det inga tvivel om. Nu ska vi äntligen få träffa henne också.

Hela dagen igår stod Alina och jag och bakade lussebullar och pepparkakor. När jag skulle träffa killarna i studion så stod Alina och gjorde knäck. Vi har förberett en massa, eftersom det blir som att hela gänget ska fira en tidigare jul tillsammans.

Klockan är nu 14.05 och jag ska fixa mig och sen ska jag gå till Alina. Eller jag ska åka dit, för jag har med mig en massa julpynt och har fixat en julgran och en massa dricka tills ikväll.

Jag 15.23
Jag åker nu ❤️

Alina 👼🏻❤️  15.24
Okej, ses snart ❤️

Jag packar ner det sista och kläderna jag ska ha på mig ikväll, eftersom jag ska byta om hos Alina senare. Jag kollar så att allt är nedpackat och börjar bära ut allt till bilen. När allt är utburet stänger och låser jag dörren och går ner till bilen. Om jag har glömt något, så får jag väl bara åka hem och hämta det då.

När jag kommer fram till Alina kliver jag ur bilen och går in genom porten. När jag är uppe på rätt våning så ringer jag på dörren. När Alina öppnar har hon redan klätt på sig jacka och skor, hon måste ha hört mig parkera. Hon följer med mig ut till bilen och vi börjar bära in.

"Dante vi tar hissen" envisas Alina när jag är på väg upp i trappan. Vi går in i hissen och åker upp. När vi kommer upp låser Alina upp dörren och vi går in.

"Nej Dante, du kan inte ställa den där!" utbrister Alina precis när jag ska ställa ner granen. Jag suckar, varför måste hon vara så jobbig?

"Varför är du så jobbig och kinkig?" frågar jag när jag har ställt ner granen på rätt ställe.

"Jag älskar dig också" svarar Alina med ett leende. Hennes leende gör att jag inte kan vara irriterad längre. Jag drar istället in henne i en kyss.

Vi klär julgranen och julpyntar resten av lägenheten. Det blir riktigt mysigt. Därefter förbereder vi tillbehören till tacosen som vi ska äta när alla har kommit. Av någon anledning äter vi alltid tacos när hela gänget träffas. När det är klart börjar jag duka. Klockan är nu 17.32  och om en timme kommer de andra.

"Du kan ta duschen om du vill, jag duschade innan du kom hit" säger Alina samtidigt som hon sätter i locktången. Jag nickar och går till duschen.

När jag har duschat klart klär jag på mig och fixar håret. Eller jag ser till så att det ser bra ut. Eftersom vi ska fira jul så har jag på mig ett par svarta byxor och en röd skjorta. Det är Alinas förtjänst att jag har skjortan, för hon övertalade mig att köpa den.

När jag kommer ut från badrummet möts jag av en Alina i röd klänning och fina lockar. Hon passar så bra i klänningen. Ska jag vara helt ärlig så köpte hon den samtidigt som jag köpte skjortan.

Vi ställer fram pepparkakor, lussebullarna, knäcken och julmusten och lägger varandras julklappar under granen. Prick klockan 18.30 plingar det på dörren. Vi tittar på varandra, vem eller vilka är såhär punktliga? Känner jag mina vänner rätt så är ingen såhär punktlig.

När Alina öppnar dörren ser vi att det är Carmelo, Victor och Quennie. Vi hälsar på dem och alla kramas. Alina tänder ljus på borden och går därefter till köket för att börja steka köttfärsen och quornet. De andra tar något att dricka och vi hinner knappt sätta oss i soffan innan det plingar på dörren igen.

Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante LindheHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin