Khadija
Gisteren bracht Younes me naar huis en gebeurde der niet echt iets bijzonders aangezien ik echt heel erg moe was en snel naar binnen wilde.
Marouane was echt de heletijd in mijn hoofd ik dacht alleen maar aan hem. Hoe hij zo gelukkig kan zijn met Ilham..
11u50 ;
Iedereen is druk bezig met het voorbereideien van de bruidloft. Ik help mijn moeder nog met de kleine dingetejs en der zijn opeens 20 mensen in ons huis die met van alles en nog wat bezig zijn. Ik kan bijna niet eens mijn eigen moeder meer vinden.
"Khadija ik wil dat je eerlijk bent" zegt Salim opeens als die naar mij toeloopt. Ik kijk hem raar aan. "Whatthefuck?" "Die pan staat niet aan, Mohiem ik wil niet dat je met jongens gaat afspreken heb je gehoord?" "Waar heb je het over Salim?" vraag ik hem nogmaals. "Ik zag je wel gisteren met die jongens en die jongen die je naar huis bracht. Ik ben hem achternagevolgd naar zijn huis, ja hebt geluk dat Chaimae daar was!"
"Wat?!Waarom ga je mensen zo erg stalken wat is er mis met jou man?!" zeg ik geïriteerd. Ik sla de deur van de keuken dicht zodat hij deruit is. Hij bemoeit zich echt veelste veel met mijn leven hij heeft zelf echt geen leven.
Romaissa en Amel en Farah en ik zijn gaan omkleden en der zijn mensen gekomen die ons gaan opmaken want wij zijn de bruidsmeisjes:
"Mashallah mooie dames, zonder makeup is ook mooi hoor" zegt de opmaakvrouw. We lachen alle drie maar willen toch opgemaakt worden. We hebben ongeveer allemaal hetzelfde aan en dat ziet er echt heel cute uit.
We maken met z'n alle een snelle foto wat heel moeilijk gaat om dat er een hele chais is. "Owerie hoor die auto's" zegt Mohammed als hij naar beneden loopt en in een pak loopt. "Hahahahaha die pakt is veel ste groot voor jou!" zegt Amel plaagend. Iedereen lacht mee maar Mo kijkt niet echt bepaald blij.
"Hou je bek jij eh poephoofd" zegt Mo tegen Amel. Zo maken ze steeds heen en weer ruzie terwijl de rest naar beneden komt. Anouar, Youssef, Saïd en Oualid komen ook naar beneden in allemala zwarte pakken.
"Zo dan kijk eens" zeg ik lachend en ik geef hun allemaal een knuffel. "Ga niet teveel plakke je maakt mijn smoking vies" zegt Saïd lachend. "Ja en die van mij ook" zegt Oualid als een baby. "Echt kleuters" zet Romaissa lachend.
Mijn tantes en yemma joelen alle jongens en bewonderen ze helemaal. "Jullie moeten ook snel trouwen hoor" "Ja he vooral Anouar die is al de oudste" "Saïd ik heb een dochter die ook aanwezig gaat zijn vanavond" zeggen alle tantes. Ze willen zehma de boys uithuwelijken😂.
"Hallo Salim en Ouahib moeten een beetne opschieten Warda zit te wachten tot haar man haar gaat ophalen!" zegt yemma een beetje luid. Maar dan horen we 2 voetenstappen die naar beneden komen. Mijn 2 grote broers komen tevoorschijn. "Mashallahhhhhhh" roepen alle vrouwen en yemma natuurlijk. "Omg Ouahib je gaat gewoon trouwen😭😭" zeg ij nep huilend en ik haal mijn "tranen" rustig met me vinger weg en wapper met mijn handen langs mijn ogen.