55.

1.7K 107 14
                                    

Khadija

Ik stop vermoeiend mijn werkkleding in mijn tas. Vandaag moet ik helaas weer overwerken:

Ik stop mijn oplader en mijn luchtjes in mijn tas en dan voel ik mijn telefoon trillen op mijn kont

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik stop mijn oplader en mijn luchtjes in mijn tas en dan voel ik mijn telefoon trillen op mijn kont. Ik kijk wie mij heeft geappt en ik zie dat het de groepsapp is van mijn werk.

Samira: Dames jullie zijn uitbetaald vandaag.
Souhaila: Fijn om te horen kan ik eindelijk gaan shoppen!!!!
Ik: 😂😂

Ik sluit de app af en ga naar de INGB rekening. Ik zie dat ik  €1700 heb ontvangen van mijn werk. Awilieee hayeck veel man! Voor een beginner is dit best veel toch?

Ik trek snel mijn jas aan en ik pak mijn autosleutels. Ik zie niemand in de woonkamer en ik loop naar de oprit. Ik bekijk mijn auto kort. Ik moet hem echt weer gaan wassen hij is echt vies geworden. Ik stap mijn auto in en ik bekijk mezelf even goed in de spiegel. Ik zet mijn playlist aan en ik begin met rijden naar mijn werk.

-

15:00, pauze in de kantine

'Hallo weet je hoe irritant Jaïro kan zijn soms?' zegt Souhaila lachend als iedereen over hun relatie praat. Ik lach maar kort mee en kijk af en toe op mijn telefoon. 'Wat gaan jullie doen met jullie geld trouwens?' vraagt Jaïro met zijn blik op mij gericht. Ik kijk hem kort aan en kijk meteen weg. Een hele awkwarde moment. 'Sparen! Duh wat denk jij meid?' zegt Samira  lachend. 'En jij Khadija?' 'Ik denk ook sparen' zeg ik kortaf en ik bekijk de snaps van Marouane op een nepaccount. Lekker dansen met meiden in de club he? Ben je zo snel over me heel vuile flikker. Ik hoef hem toch niet meer gtfoe. 'Hallo?Khadija leef je nog?' Ik schrik en ik kijk Souhaila aan die me afwachtend aankijkt. 'Sorry wat zei je ik lette even niet op' verontschudig ik mezelf. 'Geen probleem, ik vroeg of je een man hebt, maar die heb je vast niet omdat je het te druk hebt met school en nog dit' Ik kijk haar raar aan. 'Ik heb geen man, maar wel een verloofde, als je wilt neem ik hem een keer mij?' Omg waarom heb ik dat gezegd. 'Isgoed' zegt Souhail en ze neemt Jaïro mee uit de kantine. 'Ga je eindelijk Marouane meenemen!' zegt Samira blij. Ik glimlach zwakjes en ik scroll weer verder door mijn telefoon heen.

Enkele uren later mocht iedereen eerder naar huis gaan omdat het niet zoveel te doen was. Ik pak mijn sleutels en ik loop naar binnen. 'Hey' hoor ik opeens vanuit de woonkamer. Ik loop naar de woonkamer en ik zie Ouahiba. 'Hooi' zeg ik een beetje droog en ik loop weer terig en ik hang mijn jas op. 'Salim heeft het me vertelt' Ik loop weer terug en ik neem plaats naast haar. 'Wat verteld?' 'Khadija...' 'Ja wat Khadija zeg dan wat die heeft gezegd moet ik het ruiken ofs?' zeg ik een beetje pissig. 'Jou relatie met Marouane' zegt Ouahiba en ze kijkt me strak aan. 'Oh...' zeg ik droog en ik kijk maar naar de tv. 'Is dat alles? Waarom heb je me nooit daarwat over gezegd dan? Stel ik zo niks voor je voor?' 'Helemaal niet wat zeg jij man! Je weet dat ik veel om je geef Ouahiba!' 'Waarom zei je dan niks?' 'Wollah ik weet het echt niet gewoon, ik was er niet van bewust dat ik het mensen moest inlichten. Hij maakte me zo gelukkig dat dat niet hoefde en als we ruzie hadden helemaal niet. Zoveel mensen gunnen ons dit niet, het is maar beter dat we uit elkaar zijn' zeg ik met een traan die over mijn wang glijdt. 'Huh? Hoezo is het uit dan?' vraagt Ouahiba verwarrend. 'Salim bedreigt hem, we hebben teveel boze ogen ik ben daar niet zo sterk voor' 'khadija je moet dat echt nooit meer zeggen. Allah heeft ons niet zwak gemaakt maar sterk en je weet dat dondersgoed. Jij bent de sterkste persoon die ik ken en laat die boze ogen wollah anders ga je je leven echt fuckedup vinden. Ik wil niet dat je zo snel opgeeft. Maak het met hem goed, ik dwing je niet maar het is mijn advies die ik aan je geef. Ik glimlach naar haar en knuffel haar meteen. Ergens is ze echt de beste zus die je maar kan wensen. 'Shokran voor je wijze woorden, maar als we echt zo bestemd voor elkaar waren was het nooit zo gelopen' zeg ik spijtig.

Het Leven Na Jou.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu