Το απογευμα πηγα στο γραφειο του Φον Βαγκχεν,για να μαθω τι θα γινει με τον θειο μου. Αφου χτυπησα την πορτα,μπηκα μεσα.
-Καλως την. Σου ελειψα κιολας;ρωτησε μολις με ειδε.
-Και αυτο,ειπα και με κοιταξε βλοσυρα.
-Και τι αλλο;ρωτησε.
-Ηθελα να μαθω αν εφεραν εδω καποιον Θεοφανη Παπακωστα.
-Τον βουλευτη;Δεν νομιζω,γλυκια μου. Αλλωστε μας εχει βοηθησει.
-Μηπως δηλωσε το ονομα Βρανας;
-Ναι,βεβαια. Εχουμε αυτον τον τυπο. Σημερα το πρωι τον φερανε. Εσυ γιατι ενδιαφερεσαι; Αν δεν κανω λαθος εχει ενα γιο. Μηπως εχεις κατι μαζι του;
-Οχι. Καμια σχεση. Ειναι ο θειος μου. Τον βρηκα πριν λιγο καιρο.
-Της μητερας σου,ο αδελφος να φανταστω,ειπε και με κοιταξε.
-Ναι. Ειχε χαθει στην Σμυρνη πριν χρονια. Δεν μπορουσαμε να τον βρουμε,γιατι ειχε αλλαξει το επιθετο του. Ραλφ,σε παρακαλω. Η γνωμη σου μετραει. Η μητερα μου,δεν θα αντεξει να χασει τον αδελφο της τωρα που τον βρηκε.
-Δεν μπορω να κανω κατι. Δυστυχως,καλη μου. Η αποφαση εχει παρθει.
-Τοσο γρηγορα;
-Εμεις οι Γερμανοι κανονιζουμε τα θεματα μας πολυ γρηγορα.
-Δηλαδη,δεν γινεται τιποτα;
-Οχι. Ο θειος σου θα εκτελεστει μαζι με αλλους δεκα για προδοσια και ανυπακοη κατα των Γερμανικων αρχων.
-Μα ο θειος μου δεν εκανε κατι. Ειναι ενας υπακουος πολιτης και δεν προδωσε κανεναν,ειπα με ανεβασμενο τον τονο της φωνης μου.
-Για ηρεμησε!Εδω μεσα ειναι το γραφειο μου και εδω ολοι με φοβουνται. Αν δεν σταματησεις να φωναζεις θα εχεις την ιδια τυχη με τον θειο σου. Καταλαβες;ειπε εξαγριωμενος.
-Ναι,ειπα προσπαθωντας να κρυψω το μισος που ενιωθα και να μην του αποκαλυψω πως αγωνιζομαι κρυφα με αλλους πατριωτες για να διωξω εκεινον και τους ομοιους του.
-Λοιπον,αφου δεν μπορεις να με βοηθησεις να πηγαινω,ειπα με ειρωνικο υφος.
-Διακρινω μια ειρωνεια στη φωνη σου και αυτο δεν μ'αρεσει καθολου αυτο,ειπε.
-Καμια ειρωνεια. Απλως εβγαλα ενα συμπερασμα.
-Τι ειδους συμπερασμα;
-Ραλφ,μου κανεις ανακριση;
-Αν σου εκανα ανακριση θα ξεκινουσα απο την αρχη. Λοιπον,ξερεις αν ο θειος σου ειχε σχεση με παρανομες οργανωσεις;
-Οχι,ειπα ενω η καρδια μου χτυπουσε σαν τρελη απο την αγωνια,μηπως και καταλαβαινε οτι κατι κρυβω.
-Εισαι σιγουρη;
-Ναι,απαντησα.
-Μαλιστα. Η γυναικα του ή μαλλον ο γιος του δεν γνωριζει τιποτα;Απο οτι πληροφορηθηκα δεν ηταν εκει την ωρα της συλληψης του πατερα του.
-Ειχε παει σε εναν φιλο του. Μα τι σχεση εχει ο Νικος;Αφου σου ειπα οτι ο θειος μου ειναι αθωος. Δεν εχει πειραξει ουτε μυρμηγκι.
-Εχω στοιχεια που αποδεικνυουν την αναμειξη του σε παρανομες οργανωσεις. Γι'αυτο οτι κι αν κανεις,δεν προκειται να αλλαξει τιποτα. Ο θειος σου θα εκτελεστει αυριο το πρωι στις οχτω η ωρα.
YOU ARE READING
Θα κλείσω τα μάτια ΥΠΟ ΔΙΟΡΘΩΣΗ
Historical FictionΟκτώβριος 1940:Η Δήμητρα γνωρίζεται εδώ και λίγους μήνες με τον Μάριο,αφού είναι φίλη με την αδερφή του,την Χριστίνα αλλά και εκείνος φίλος του αδελφού της του Φιλίππου. Μία νύχτα,ενώ έχουν πάει με την παρέα τους σε ενα πάρτι στο σπίτι ενός βουλευτ...