Sırma KORKMAZ
"Sırma kalk." Annemin sesiyle uykumdan sıyrıldım.
"Anne biraz daha ya." Diye söylenirken yatağıma gömüldüm.
"Sırma kalk dedim. Delirtme beni!" Annemin sinirli sesi ile gözlerimi açtım.
Başımda dikilmiş bana bakıyordu.
"Anne ne oldu sabah sabah?" Derken saate baktım.
Daha işe gitmeme iki saat vardı. Ama ben uyuyacağım ya.
"Elinin körü oldu. Dün beni arayıp Emir'lerle yemek yiyeceğim dedin bir daha da haber çıkmadı. Şimdi o çok kıymetli kıçını kaldır ve bana ne haltlar yediğini anlat." Annemi hayretle dinlerken uykum kaçtı.
Abi bir insanın annesi böyle manyak olur mu? Azıcık daha tontoş anne olsa ya. Annemi daha fazla kızdırmamak için yatağımda doğruldum ve sırtımı başlığa dayadım.
Annem anında açılan boşluğa oturup bana bakmaya başladı. Derin bir nefes aldım. Gazamız mübarek olsun.
"Dün akşam Emir'lerin evine yemeğe gittim." Dediğimde annem kaşlarını çattı.
O bana kızmadan hızlı hızlı her şeyi anlattım. Annem Demir'in halini duyunca gözleri doldu. Sonunda bitirdiğimde iç çektim.
"İşte böyle anne. Doğru mu? Yanlış mı? Bilmiyorum ama içimdeki sesi dinledim. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama ben çoktan Emir'e kapılmışım. Bunu dün akşam daha iyi anladım." Dediğimde annem gülümsedi.
"Artık zamanı gelmişti Sırma'm. Senelerdir okul, dersler derken kendine hiç zaman ayırmadım. Hayatı kaçırmandan korkuyordum ama sen hayatını yakalamaya başladın."
"Kızmadın dimi?" Diye sorduğumda kaşlarını çattı.
"Neden kızayım kızım?"
"Ne bileyim. Hani Emir boşanmış, bir de çocuğu var ya."
"Ah benim saf kızım. Sen bu adamı her şeyiyle kabul ediyor musun?" Dediğinde başımı salladım.
"O zaman benim söyleyecek bir sözüm yok. Onun eskiden bir karısının olduğu gerçeği de, oğlunun olması da senin bileceğin şey. Eğer sen kabul ediyorsan benim üstüme düşen arkanda durmak." Diyen annemle daha fazla dayanamadım.
Öne uzanıp anneme sıkıca sarıldım. O da bana sarılıp saçımdan öptü.
"Teşekkür ederim anne."
"Bana teşekkür etme kızım. Sadece mutlu ol. Bana en büyük teşekkür o." Dediğinde bende annemi öptüm.
İnsanın ailesinin olması, arkasında durması mükemmel bir şey.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sırma
RomanceTüm hayatı işi olan bir kadın... Hayatını oğluna adamış bir adam... Kaderin tüm kötülüklerinden habersiz küçük bir çocuk... Bu üç kişiyi bir araya getirecek tek şey ise; Sevgi. ...