#73 Iets met bloed en schaamte

907 34 128
                                    

Harry Pov.

'2 pakjes maandverband.' Zegt Kaylin als we samen op de bank zitten en het boodschappenlijstje aan het maken zijn.

'Maandverband?' Vraag ik. Ze knikt.

'Ik ben ongesteld, pap.' Grinnikt ze.

'Waarom heb je ons dat nooit verteld?' Vraag ik verbaasd. Kaylin is nu 15 jaar. Ze doet alle dingen die een normale 15 jarige ook doet. School, met vrienden afspreken en zelf keuzes maken.

'Rustig.. Ik ben het nog maar zins vorige week.' Antwoord ze.

'Heb je geen pijn? Weet je wel hoe alles werkt?' Zeg ik gestressed.

'Pap, al mijn vriendinnen zijn al lang ongesteld. Ik weet alles. Maak je nou maar geen zorgen..' Zucht ze. Ik sla mijn armen om haar heen.

'Mijn kleine kiddo is een vrouw geworden!' Zeg ik blij. Ze rolt dramatisch haar ogen.

'Stop..' Mompelt ze.

'Nu moet je je ook gedragen als een volwassene, hè?' Plaag ik als ik haar por in haar buik. Ze duikt inelkaar en begint te lachen.

'Dat gaat nooit gebeuren..' Lacht ze.
Ineens gaat de deurbel.

'Dat moet papa zijn.' Glimlacht Kaylin. Ze staat op van de bank en loopt naar de deur toe. Even later komen Louis en Kaylin de woonkamer binnen.

'Hey schat.' Glimlach ik naar Louis.

'Hey..' Zucht hij als hij naast me neerploft op de bank.

'Ben je moe?' Vraag ik. Louis knikt langzaam als hij zijn hoofd in mijn nekholte legt. Kaylin staat vanuit de keuken naar ons te staren. Ik wenk met mijn hand dat ze bij ons moet komen zitten. Ze kruipt naast Louis en Louis slaat beschermend zijn armen om haar heen.

'Hoe was school?' Vraagt hij.

'Saai.. Hoe was werk?' Antwoord Kaylin.

'Saai..'

'Wat een positiviteit.' Grinnik ik. Ze beginnen te lachen.

'Ik ga huiswerk maken.' Zucht Kaylin. Ik kijk haar vragend aan als ze opstaat van de bank.

'Maak jij huiswerk?' Vraag ik verbaasd.

'Normaal niet, maar ik krijg foto's doorgestuurd van Willemijn.' Lacht ze als ze richting haar kamer loopt.

'Kijk, dat is ons kleine meisje.' Lacht Louis.

'Nou, klein is ze niet meer.'

'Hoe bedoel je? Ze is 15.. Geen 30.' Fronst Louis.

'Ze is laatst ongesteld geworden.' Zeg ik. Louis kijkt me met openmond aan.

'Echt?!' Schreeuwt Louis enthousiast. Ik knik.

'Kaylin Diana Styles!' Roept Louis.

'Ja?' Schreeuwt Kaylin terug vanuit haar kamer.

'Hier komen!' Na veel gepieker en gezucht komt Kaylin eindelijk de woonkamer binnen lopen.

'Wat is er?' Vraagt ze ongeïntreseerd.

'Kom eens naast me zitten.' Beveelt Louis als hij naast zich klopt. Kaylin gaat naast hem zitten en kijkt hem vragend aan.

'Heb je last van je rug of misselijkheid? Misschien hoofdpijn?' Ratelt Louis. Kaylin slaat een diepe zucht.

'Gewoon last van mijn rug en soms misselijk.' Louis trekt aan Kaylin's schouder zodat haar hoofd op Louis schoot ligt. Hij legt zijn hand op Kaylin's onderrug en begint daar zachtjes te masseren.

'Hier?' Vraagt Louis. Kaylin knikt en sluit haar ogen. Zo blijft Louis doormasseren, totdat hij denkt dat het genoeg is.

'Je kan wel doen alsof je geen menstruatie pijn hebt, maar ik ken je langer dan vandaag, schat.' Zegt Louis.
'Ik vind het gewoon raar..' Mompelt Kaylin.

'Wat is raar?' Vraag ik.

'Gewoon.. Jullie zijn mannen. Jullie weten niet hoe het voelt.'

'Oh, lieverd. Je oma had vroeger ook heel veel pijn. Ik hielp haar altijd. Ik weet meer dan je denkt.' Glimlacht Louis.

'Ik schaam me ofzo..' Zucht ze diep. Ik pak haar hand vast en wrijf er met mijn duim overheen.

'Kiddo, je hoeft je niet te schamen. Het is juist goed dat je ongesteld bent geworden. Dat betekent dat je prachtige lichaam werkt. Daar kunnen wij alleen maar trots op zijn.' Glimlach ik. Er verschijnt een klein glimlachje op Kaylin's gezicht.

Louis pakt haar hand vast en trekt haar mee naar de inloopkast.

'Maak maar open.' Zegt Louis als Kaylin hem vragend aankijkt. Kaylin maakt de deur open en ziet allemaal planken vol hulp en bescherm middelen tegen ongesteldheid. Maandverband, tampons enz.

'Wat is dit?' Vraagt Kaylin.

'Ik heb dit al een paar jaar klaar gezet. Ik wou voorbereid zijn, voordat je het werd.' Mompelt Louis.

'W-Waarom toen al?' Stottert Kaylin verbaasd.

'Ik wist niet wanneer je ongesteld zou worden. Liever te vroeg dan te laat zeggen ze altijd. Ik wil gewoon dat je je fijn voelt en dat je je niet schaamt voor iets tegenover ons. Alles is okay als je thuis bent, lieverd.'

Kaylin loopt met een glimlach naar Louis toe en geeft hem een knuffel. Louis kijkt me aan als een teken dat ik erbij mag komen. Ik sla mijn armen beschermend om hun heen en geef ze allebei een kus op het voorhoofd.

'Ik hou van jullie.' Fluisterd Kaylin.

'Wij ook van jou.'

Ongesteld. Wow.
Ik ben ongesteld nu dus laten we allemaal even zeuren in de comments hoe kut het is en hoe zwaar ons leven is. Het mag nu.

Een grote tijdsprong. I know, maar zo maakt het boek een beetje vaart :)

Thanks voor het lezen!

Vergeet niet te stemmen!
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

It's Complicated. Larry Stylinson❤Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu