"Nurse, tolong! Tolong selamatkan adik saya," Irfan hilang arah tujuan apabila mereka semua sudah tiba di Hospital Parkway East. Hatinya hancur bagaikan kaca yang dihempas kuat ke batu. Hatinya ditimbuni kesedihan. Kesedihan yang terlalu sukar nak dihapuskan.
"Doktor Haliza, ada kecemasan!" Panggil seorang jururawat sebelum pergi membantu beberapa jururawat yang lain untuk menyediakan peralatan dan pernafasan untuk Ain yang tidak sedar-sedar lagi.
Suasana di ruangan tersebut begitu cemas dan tegang. Setelah Ain diperiksa, Haliza menuju dan bertemu dengan ahli keluarga Ain. "Apa yang terjadi?"
Mata Irfan yang bulat kini berair. Mukanya bertikar menjadi merah padam. Tangannya menggigil. "Sa-saya tak tahu, doktor. Saya cuma tahu dia kena pukul. Tolong, doktor. Tolong selamatkan adik saya."
"Kenapa ni?" Tanya seorang lagi doktor yang menghampiri mereka. Mata Irfan terbeliak besar. Dengan segera, dia menggenggam pergelangan tangan lelaki tersebut.
"Sufi, tolong abang, Sufi. Ain.." Irfan hanya mampu memandang ke arah adiknya yang masih belum sedar.
Sufi dengan sekelip mata memeriksa Ain dengan penuh teliti. Sesudah beberapa minit, Sufi membuat arahan. "Sediakan bilik operation. There's placental abruption. We have to conduct the surgery fast to save the her! Cepat semua, apa terhegeh-hegeh lagi?!"
Haliza dan jururawat-jururwat yang berada di situ dengan segera patuh dengan arahan yang diberikan. Mereka menolak katil Ain ke ruangan operasi. Mulut Sufi terkunci, hatinya terkatup dan tenggelam dalam kepiluan melihat keadaan satu-satunya wanita di hatinya berada di dalam keadaan yang amat menyedihkan.
Semua jururawat dan doktor sudah bersedia di dalam bilik operasi. Sufi mengeluh. Hatinya diselaputi perasaan pilu. Haliza pun bersuara. "She's going to lose her baby, right?"
"It's impossible to save both under this condition!" Suara Sufi meninggi.
YOU ARE READING
Lerai Genggamanku
RomanceKisah ini tentang dua sahabat yang sudah lama berkawan sejak kecil. Semuanya berubah ketika mereka di sekolah menengah. Hubungan Shah dan Ain mula renggang apabila Aainaa dan Sufi mula merapatkan diri dengan mereka. Ain sedih dengan perubahan Shah...