In welke stad, in welk land dan ook, ga naar een willekeurige mentale instelling of naar een huis waar je jezelf kunt bereiken. Wanneer u de receptie bereikt, vraag dan iemand te bezoeken die zichzelf 'De houder van het einde' noemt. Mocht er een blik van kinderlijke angst over het gezicht van de werknemer komen, dan wordt u naar een cel in het gebouw gebracht.
Het bevindt zich in een diep verborgen gedeelte van het gebouw. Alles wat je hoort, is het geluid van iemand die tegen zichzelf praat echo de gangen. Het is in een taal die je niet begrijpt, maar je ziel zal een onuitsprekelijke angst voelen.
Mocht het praten op elk moment stoppen, STOP dan en zeg SNEL: "Ik ga gewoon door, ik wil praten." Als je nog steeds de stilte hoort, vlucht dan. Verlaat, stop voor niets, ga niet naar huis, blijf niet in een herberg, blijf gewoon in beweging, slaap waar je lichaam valt. Je zult 's morgens weten of je succesvol bent ontsnapt.
Als de stem in de hal terugkomt nadat je die woorden hebt uitgesproken, ga je verder. Bij het bereiken van de cel is alles wat je ziet een kamer zonder ramen met een persoon in de hoek, die een onbekende taal spreekt en iets wiegt. De persoon zal slechts op één vraag reageren. "Wat gebeurt er als ze allemaal samenkomen?"
De persoon zal dan in je ogen staren en je vraag in gruwelijke details beantwoorden. Velen worden boos in die cel, sommigen verdwijnen kort na de ontmoeting, een paar eindigen hun leven. Maar de meesten doen het ergste en kijken naar het voorwerp in de handen van de persoon. Je wilt het ook. Wees gewaarschuwd dat als je dat doet, je dood een van wreedheid en meedogenloze afschuw zal zijn.
Je dood zal in die kamer zijn, door de handen van die persoon.
Dat object is 1 van 538. Ze mogen nooit samenkomen.