Het spookverhaal van Bloody Bones begon honderden jaren geleden als kinderlied voor kinderen in Ierland en Schotland. "Tommy Rawhead" en "Bloody Bones" waren twee boogeymen die kinderen zouden kidnappen die zich misdroegen. Aanvankelijk achtervolgden ze putten, vijvers en andere watermassa's, maar toen gingen ze naar binnen en leefden ze onder de gootsteen en de afvoer. Het rijm ging ongeveer zo:
Raw Head and Bloody Bones
Steelt ondeugende kinderen uit hun huizen,
Brengt ze naar zijn vuile hol
en ze worden nooit meer gezien.Er was geen echt verhaal aan verbonden. Als kinderen zich gedroegen, zeiden hun ouders gewoon: "Pas op, of Bloody Bones komt je halen." Bloody Bones was een vreselijk, gehurkt wezen met bloed over zijn gezicht. Hij zat te wachten op een stapel ruwe botten ... de botten van kinderen die leugens vertelden of slechte woorden zeiden.
Naarmate de tijd verstreek, veranderde het in een eenvoudig verhaal over een spookachtig skelet dat de trap op kruipt en zegt: "Ik ben de eerste stap ... ik ben in de tweede stap ..." (Dit is bijna hetzelfde als het verhaal van de antieke pop).
Later migreerde het verhaal naar Amerika en werd het een Afrikaans-Amerikaans volksverhaal over een gemene kleine jongen genaamd Little Eight John die nooit naar zijn moeder luisterde. Hij verpletterde kikkers, klom in bomen, ging achterover op stoelen zitten. Zijn moeder zei hem om dit allemaal te stoppen of Bloody Bones zou hem komen halen, maar hij besteedde natuurlijk geen aandacht aan haar. Op een avond kwamen Bloody Bones en at Little Little John, en liet alleen een bebloede vlek achter op de keukentafel. De volgende morgen was zijn moeder het huis aan het schoonmaken en veegde ze de vlek weg, en dat was het einde van Little Eight John.Uiteindelijk migreerde het verhaal naar de Ozarks en werd het een Appalachian volksverhaal over een oude heks die een dood varken weer tot leven brengt.
Lang geleden in het Ozarkgebergte, genesteld in een hol, diep in het bos, was er een klein oud huis. In dat huis woonde een lelijke, magere oude vrouw met een verslaafd neus en gekruiste ogen. Ze had de reputatie de beste goochelende vrouw in het gebied te zijn. Haar huis was vol met kruiden en wortels en flessen gevuld met tovermedicijnen. De muren waren bekleed met vreemde boeken vol magische spreuken.
Ze had maar één vriend, een gemene, stoere oude vlijmscherpe zwijn die wild rond haar huis rende. Het varken rolde door haar afval en at al haar wortels, drankjes en overgebleven spreuken. Sommige mensen zeggen dat het zo veel at dat het rechtop kon lopen en praten net als de mens. Dat is wat sommige mensen zeggen.
Een kerel beweerde dat hij het varken in de schommelstoel op de veranda van de oude Betty had zien kletsen terwijl ze wat spijzen in de keuken aanhad, maar iedereen hield rekening met dat verhaal vanwege de kerel die zei dat het een beetje te gek was van maneschijn.
'Ruwe kop' was de naam die Old Betty de scheermesrug gaf, misschien verwijzend naar de manier waarop het lelijke schepsel er een beetje uitzag als sommige van de dode varkens die in Hog-Scald Hollow de tijd afslachten. De razorback vond de grappige naam niet erg. Raw Head bleef de oude Betty volgen om haar hutje en de restjes keuken opgraven. Hij zou zelfs met haar naar de stad lopen toen ze naar het plaatselijke handelshuis kwam om haar huismiddeltjes te verkopen.
Wel, mensen in de stad raakten zo gewend Raw Head en Old Betty in de stad te zien dat het er op een dag razend vreemd uitzag toen de oude Betty zonder hem naar de koopman kwam."Where's Raw Head?" Vroeg de eigenaar terwijl hij haar mandje met huismiddeltjes goedkeurde. De vloeistof in de flessen zwiepte op een agiterende manier toen Old Betty zei: 'Ik heb hem vandaag niet meer gezien en ik maak me grote zorgen. Heb je hem hier in de stad gezien? '
'Niemand heeft hem vandaag gezien. Ze zouden me hebben verteld of ze dat deden, 'zei de eigenaar van het handelshuis. "We zullen uitkijken naar jou."