Het Lavender Town Syndrome

92 6 0
                                    

Het Lavender Town Syndrome (ook bekend als 'Lavender Town Tone' of 'Lavender Town Suicides') was een piek in zelfmoorden en ziekte van kinderen in de leeftijd van 7-12 jaar kort na de release van Pokémon Red and Green in Japan, terug in 27 februari 1996.

Geruchten beweren dat deze zelfmoorden en ziekte pas plaatsvonden nadat de kinderen die het spel speelden Lavender Town bereikten, wiens themamuziek extreem hoge frequenties had, dat studies aantoonden dat alleen kinderen en jonge tieners het kunnen horen, omdat hun oren gevoeliger zijn.

Vanwege de lavendeltoon pleegden minstens tweehonderd kinderen zelfmoord, en nog veel meer ontwikkelde ziekten en aandoeningen. De kinderen die zelfmoord pleegden, deden dit meestal door te hangen of springen van hoogtes. Degenen die niet irrationeel handelden, klaagden over hevige hoofdpijn na het luisteren naar het thema van Lavender Town.

Hoewel Lavender Town nu anders klinkt, afhankelijk van het spel, werd deze massahysterie veroorzaakt door het eerste Pokémon-spel dat werd uitgebracht. Na het incident met Lavender Tone hadden de programmeurs de themamuziek van Lavender Town op een lagere frequentie vastgelegd en omdat kinderen er niet langer door werden beïnvloed.

In 2010 verscheen één video met behulp van "speciale software" om de audio van de muziek van Lavender Town te analyseren. Toen de software werd afgespeeld, creëerden ze afbeeldingen van de Unown aan het einde van de audio. Dit veroorzaakte een controverse, omdat de Unown niet verscheen tot de Generation 2-games: Silver, Gold en Crystal. De Unown vertalen naar "NU VERLATEN".

Er is ook de genoemde Beta-versie van Lavender Town.

Er wordt gezegd dat de bètaversie van Pocket Monsters is vrijgegeven aan sommige kinderen om de spellen te testen. Dit is de video van de Beta-versie van Lavender Town:

Lavender Town (originele Japanse versie van Pokemon Red and Green)

Creepypasta'sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu