Toen ik terugkwam in de game, begon ik erg overstuur en verward te worden.
Ik dacht aan de manier waarop het monster naar me keek. Het spel KAN NIET gehoord hebben wat ik zei, dat is onmogelijk. Het moest een willekeurige gebeurtenis zijn. Maar waarom gebeurde het precies op het moment dat ik het monster beledigde?
Niets aan deze game klopte. De nieuwe Godzilla-monsters, de rare vervangingsmonsters, misplaatste beelden zoals de groene tempels, quizniveaus en de rode monsterjacht. Het leek op geen enkele zinvolle manier op te tellen.
Als het een grap was, was het op geen enkele manier grappig ik kon het begrijpen, en ze deden er overduidelijk veel te veel moeite in.
Als ze probeerden een echt vervolg te maken met nieuwe Godzilla-monsters, waarom voegden ze dan alles toe?
Misschien was het een soort kunstexperiment? Een groepsproject gemaakt door een aantal erg getalenteerde en gekke mensen, en ze zijn op de een of andere manier de cartridge kwijtgeraakt? Of misschien zijn ze bedoeld voor een willekeurig persoon om het te vinden?
Het was allemaal gewoon vruchteloos gissen. Voor zover ik kon nagaan was er maar één manier om erachter te komen wat de deal met deze game was: tot het einde spelen. Misschien zou er misschien iets in de aftiteling zitten, een verklaring van de makers over waarom ze dit hebben gemaakt. Of het kan iets veel cryptischer en vreemder zijn, misschien zelfs iets gruwelijks.
Voordat ik het Dementia-bord goed kon bekijken, overwoog ik om Trance opnieuw te spelen om te zien of het rode monster me weer zou aankijken. Maar ik besloot het niet te doen. Ik wilde vooruit blijven gaan. Ik was ook enigszins bezorgd dat teruggaan ertoe kan leiden dat het spel nog vreemder wordt.
De muziek van het Dementia-bord klonk veel op de Saturnus-muziek, behalve dat het werd vertraagd en werd gespeeld met een piano-klinkend instrument. Zoals de meeste van deze nieuwe kaartthema's, had het een gevaarlijk spannend gevoel.
Terwijl ik naar de muziek luisterde, keek ik naar het Dementia-bord. Er waren ditmaal vier boss-monsters: SpaceGodzilla, Manda, Gigan en Baragon. Ik was verrast dat er deze keer twee nieuwe Toho-monsters waren. Maar de beste verrassing moest nog komen.
Dementiaboard.png
Ik startte het Quiz-niveau. Hier is nog een lijst met resultaten in hetzelfde formaat als de vorige:Quiz 2
Kun je zwemmen?
Antwoord: Ja, Reactie: Blij
Houd je van vis?
Antwoord: Ja, Reactie: Ziek
Kunnen pinguïns vliegen?
Antwoord: Nee, Reactie: Triest
Kan het in alle richtingen draaien?
(Er was geen opheldering van wat Face bedoelde met "het" dus ik raadde het gewoon)
Antwoord: Nee, Reactie: Verbaasd
Adem je zuurstof in?
Antwoord: Ja, Reactie: Raar Gezicht # 8
Smaakt het goed als je een vrouw bijt?
(Ik weet niet wie deze vraag heeft gesteld, maar ik hoop echt dat ze mentale hulp krijgen)
Antwoord: Nee, Reactie: Geërgerd
Is het nacht waar je bent?
Antwoord: Ja, Reactie: Raar Gezicht # 6
Hou je van katten?
Antwoord: Ja, Reactie: Confused
Is water nat?
Antwoord: Ja, Reactie: Boos
Heb je ooit een bot gebroken?
Antwoord: Nee, Reactie: Blij
Vind je je baan leuk?
Antwoord: Ja, Reactie: Gekwetst
Wil je een nieuw monster?
Antwoord: Ja, Reactie: Raar Gezicht # 11
Wouldyoulikeanewmonster.png
Ik was toen nog niet helemaal zeker wat Face bedoelde met 'nieuw monster', maar ik kon het niet laten om 'Ja' te beantwoorden, gewoon om te zien wat er zou gebeuren.Het resultaat was verbluffend.
Dementiaboardanguirus.png
De game bracht me terug naar het bord en ik had een nieuw speelbaar monster in de vorm van Anguirus! Al sinds ik een kind was, wilde ik altijd als Anguirus spelen, omdat hij mijn tweede favoriete Godzilla-monster was (en bovendien hield ik nooit zo veel van Mothra).