•Yatırımcının Dosyası•

138 18 4
                                    

Değerli arkadaşım Sherly Holmes'un arada bir "makine" kişiliğinden ödün vermesi beni her defasında hayrete düşürmeyi başarmıştır...

Günler sonra erkek arkadaşımı görmüştüm ve iyi vakit geçirmiştim.İkimiz de birbirimizin ihtiyaçlarını gidermiş,birbirimizden tatmin olmuş olarak ayrılmıştık.Evet,ayrılmıştık.
İlgi yoksunluğundan böyle bir karara varması gayet normaldi.Son cümlesi "Seninle eğlendim ama Sherly Holmes'un yanına yaklaşamadım." olmuştu ve ona açıklama yapma çabalarım iyi sonuç vermemişti.

Hüzünle dairemize giriş yaptım ve montumu çıkarmadan koltuğuma oturdum.
Sherly kanepeye uzanmış televizyon seyrediyordu.Geceliğiyle ve dağınık topuzuyla çıplak ayaklarını uzatmış gayet miskin bir şekilde gece haberlerini izliyordu.

"Bu sarı yeleklilerin hâli ne olacak merak ediyorum..."
"Fransızlar özenilecek insanlar.Farkındalıkla dolup taşan bu millet gerçekten de- Sherly?! Sen ağlıyor musun?!"

Birbirimize bakmadan konuşuyorduk.Yüzümü arkadaşıma çevirdiğimde gözlerinin dolmuş olduğunu fark ettim ve şaşkına döndüm.Televizyonu kapattı ve iyi geceler dileyip odasına çekildi.Bazen,onun diğer insanların önemsemediği şeylerden çokça etkilendiğini düşünmüşümdür.

                                      ***

Ertesi günün öğlen vaktinde Sherly ile kahvelerimizi yudumlarken sordum.
"Sherly,hesap şifresini verir misin? Şu mobil bankacılıktan bir dekontu kontrol etmem lâzım."
"Elbette.Yaz bakalım:213429"
"Bir anlamı var mı?" diye sorduğumda arkadaşımın "Elbette,delirme Johanna!" bakışına maruz kaldım çünkü Sherly Holmes ile kaldığım süre boyunca her hareketinde bir anlam olduğunu öğrenmiştim.
"Neymiş?"
"21,221B'nin kısaltması.34 ve 29 ise yaşlarımız."
"Sherly! Tanrı aşkına! Yaşımı nereden biliyorsun?! Hem...Hem sen 29 yaşında mıydın? Tanrım..."

Kahvemi masaya dökmeden zar zor altlığına koyabilmiştim.Daha sonradan gözüme,üstünde "ÇOK GİZLİ" yazan kraft kağıdından bir dosya takıldı.
"Bu da nedir?"
"Yeni bir dava aldım."
"Yaşasın! Ee,ben müşteriyi görmedim.İnternet üzerinden mi?.."
"Hayır.Ablam beni bu vahim hâlimden kurtararak bana büyük bir iş getirdi."
"Bana bu dosyanın devlet hakkında gizli bilgiler içeridiğini söyleme!"
"Tam da düşündüğün gibi."
Hemen dosyayı alıp Sherly'nin çalışma masasının üstüne koydum.
"Söyleseydin keşke! Ya kahve dökseydim!" derken içinde ne tür bilgiler saklı olduğunu düşünerek arkadaşıma baktım.
"Ben de merak ediyorum Johanna ama o belgelerin şu an evimizde olması bile yasa dışı.Ablam,ah,bana pis işlerini yaptırmaktan asla bıkmayacak gibi görünüyor."
"Myra Holmes eşittir devlet anlamına geliyor Sherly! Açık konuşsan ya?!"
"Bu dosyanın,ablamın gizli işbirlikçisi Charles Murphy'nin eline ulaşması gerek.Bu görevi de biz üstleneceğiz tabii." dedi ve parmak uçlarını dudaklarında birleştirdi.
"Hayır,hayır,hayır! Bu sefer yokum!
O düşünceli tavırlarınla böyle bir konu hakkında plân yapmaya kalkma sakın! Yapsan bile beni katma!"
"Ama Johanna! Yardımına ihtiyacım var!" dedi genç kız konuşmasıyla hızlıca bana dönerek.
"Tehlikenin farkında mısın sen?!"
"Kendi ağzınla dedin! Ablam eşittir devlet! Nasıl bir sorun çıkabilir ki? Hem çıksa bile bizi kurtaracak bir 'devlet' var arkamızda.He?" dedi gülerek.Beni rahatlatmaya çalıştığını anlamıştım ve işe de yarıyordu.
"İyi! Şu bahsettiğin adam...?"
"Amerikalı bir yatırımcı."
"Tanrı aşkına! Kapımıza CIA ya da FBI gelmeden önce hâlledelim şu işi! Hem,ablan neden kendi çalışanlarından birini görevlendirmedi ki?"
"Bay Murphy'nin özel isteği.Sayende İngiltere'de küçük çaplı bir ün kazandım.Sanırım adam bana güveniyor.Ablam da,doğal olarak,bu dikkat ve özen gerektiren davayı bana getirdi."
"Kes şunu! Bana şov yapmayı kes!"

FemLock! AUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin