•221B'de Yılbaşı Gecesi•

155 18 6
                                    

Noel arifesinden sonra Londra'yı bu sefer de Yılbaşı heyecanı sarmıştı.

Baker caddesindeki evimiz
221B'de "yapay" çam ağacı süslenmiş
-gerçeklerinin kullanılmasını doğru bulmadığımızdan - led ışıklar duvarla birleştirilmiş,geyik bibloları yılbaşı yemeğinin yanında yerini almış,kızıl kahve kütük mumluklar şöminemizin üzerine özenle yerleştirilmişti.Şömine,mumların yanan görüntüsü ve yılbaşı çoraplarıyla -satın alırken çok şirin bulduğum- bir bütün olmuştu.Kapımıza,köpükten,misafirleri hoş karşılamak adına "Mutlu Yıllar!" yazan
kırmızı-yeşil süs asmıştık.Kar spreyi ile de dekorumuz tamamlanmıştı.

Soframızda,Bay Hudson'ın ellerinden,bal kabağı çorbası,Rus usulü Şuba salatası,ana yemek olarak yılbaşı hindisi,pişkin mi pişkin Panettone,baharatlı patates püresi,rakının yanında iyi gidecek kaju ve mantarlı karides güveci mezeleri bulunuyordu.Tatlı olarak da Kıbrıs tatlısı iştah kabartan görüntüsü ile yılbaşı soframızda yerini almıştı.Bay Hudson'a yapımında yardım ettiğim bir diğer tatlı olan yılbaşı ağacı kurabiyesi ise sofraya renk katıyordu.

Bu değerli geceye,Bayan Lestrade ve ekibinden Sammy Donovan ve Pearl Anderson -Sherly bu ikiliden ne kadar haz etmese de- Monty Hooper,Myra Holmes -gelmesine gerçekten çok şaşırmıştım- üniversiteden arkadaşım Michaela Stamford ve elbette Bay Hudson katılmıştı.Sherly'nin tanıdığı,evsiz ağından birkaç kişi ise kapımızın girişinde bekliyordu.
9 kişilik bir kutlama olmasına rağmen çok eğlenmiştik.

Yılbaşı kombinim,
çanlı kırmızı-yeşil örgü kazaktan,geyik tacından ve boyun siminden ibaretti.

Yemekten kalkıp içkilerimizi yudumlarken eğlenmek adına düdük dağıttım.Sherly,gelenlere içten bir selam vermemişti.Myra Holmes'un ve kendisinin düdük almamasına da şaşırmamıştım.Herkes eğleniyor gibiydi.Sherly çalışma masasında oturmuş,dizüstü bilgisayarıyla ilgileniyordu.Kapıya bakıp ayağa kalktı ve çam ağacının altına bizim için bırakılmış hediye paketlerinden birkaçını aldı.

"Bay Hudson? Küçük dostlarım için hazırlattığım ikramımı getirir misiniz?" dedi ve Bay Hudson mutfaktan elinde,soframızdan arta kalanlardan oluşan plastik bir kap getirdi.
"Sherly? Hediyeleri çocuklara verdin ama bize alınmışlardı." dedim biraz hoşnutsuzca.
"Merak etme Johanna.Bir şey kaybetmedik.Evsiz ağından çocuklara iki paket verdim.Biri Anderson'dan diğeri de Donovan'dan idi.Ne kadar değerli olabilirler ki?"
Patavatsız arkadaşımın cümlesini tamamlamasıyla ikilinin yüzünün asılması bir oldu.

                                        ***

Eğlenceden ilk Myra Holmes ayrıldı.Zaten geleli hiç konuşmamıştı.Sadece içerken Bayan Lestrade'a bulaşmış ve kocasının bir kimyager ile kırıştırdığını söylemişti.Myra Holmes'un en az Sherly kadar zeki ve yetenekli -belki daha çok- olduğunu o zaman anlamıştım.Ardından onu -haklı olarak çünkü Sherly gece boyunca onlara laf sokup durmuştu - Sammy ve Pearl takip etti.Bay Hudson arada içse de ortalığı topluyordu.Masanın etrafında ben,Sherly,Bayan Lestrade,Monty ve Michaela toplandık.Konuşmayı ilk Michaela başlattı.

"Yarım saat sonra yeni yıla giriyoruz he? Diğerleri geri sayımı bekleseydi keşke..."
"Evet,resmen kraliçeye hakaret oldu." dedi Monty gülerek.Gülerken Sherly'inin de gülüp gülmediğini kontrol etti ve ama sonuç olumsuzdu.
"Ee,siz ikiniz birbirinize alışabildiniz mi? Unutmayın! Benim sayemde tanıştınız! 4 ay süredir birliktesiniz ve bu ikiniz için de büyük şans!" dedi eski dostum.
"Şans? Hayır,bu kader.Olması gereken oldu ve biz," dedi Sherly,bana dönüp tebessüm ederek "bundan gayet memnunuz."
Başımı aşağı yukarı sallayarak bana çok zorluk çıkaran ev arkadaşımı onayladım.

                                       ***

Yarım saat sonra geri sayım başladı ve biz,televizyon programından takip ederek sevinç çığlıkları eşiliğinde yeni yıla girmiş olduk.Kraliçe,konuşmasını yaptıktan sonra arkadaşlarımız teker teker evlerine dağıldı.Evimizden en son ayrılan Bay Hudson oldu.İyi geceler ve iyi seneler dileyip kendi dairesine indi.Yılbaşı süsleri içinde sadece Sherly Holmes ve ben kalmıştık.Koltuklarımıza yerleştik.

FemLock! AUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin