•İlk Davam• Kısım 2•

216 22 6
                                    

İlk gördüğüm ve şu anki gördüğüm hâlini ele alırsam "Bambaşka Sherly Holmes'larla tanışıyorum!" desem absürt kaçmaz.

"Dur biraz! Dava mı? Sen müfettiş tarzı bir şey misin?"
"Daha iyisi! Danışman Dedektifim!"
"O da ne? Öyle bir meslek mi varmış?" dedim kekeleyerek.
"Ah,benim yarattığım bir meslek.Elbette ortada 'danışman suçlu' falan yoksa..."

Sherly Holmes'un ne iş yaptığını çözümlemeye çalışan yüz ifadem ve bakışlarım,aynı lise yıllarımda karşıma çıkan fonksiyon problemlerini gördüğümde verdiğim tepki gibiydi:Boş ve anlamsız...

"Hey,nereye gidiyorsun?"

Sherly,kabanını giymiş,deri eldivenlerini eline geçirmiş ve atkısını almak için giriş kata iniyordu.Daire kapımızın önünden birkaç adım sonra başlayan merdivenlerin oradan bana seslendi.

"Gelmek ister miydin?"
"Ne? Nereye? Sherly,saat sekizi geçti bile! Bu saatte dışarı çıkmayı mı düşünüyorsun gerçekten?!"

Bana kimse bu kadının mesleğinden
bahsetmemişti.

Umursamaz tavrıyla "Ah,şu hemşirelerin disiplinli tavırları beni öldürüyor! Ben gidiyorum! Sana Bay Hudson'la tavla oynamada iyi eğlenceler!" diyerek resmen benimle alay etti ve merdiven altındaki askılığa yöneldi.

Bu sözlerini kendime yediremedim.

"Bekle Sherly! Ben de geliyorum! Elbette,sadece bu geç saatte dışarı çıktığın için!"

***

Binadan çıktığımız an Sherly telefonuna sarıldı ve mesaj çekmeye başladı.

"Neyi bekliyoruz?"
"Hah! Yavaş ol,Hemşire Watson! Lestrade'a mesaj atıyorum.Böylesine sansasyon yaratmış bir olay kesinlikle onun da dikkatini çekmiştir.Umalım ki onu görevlendirmiş olsunlar."
"Lestrade? O da kim?"
"Neydi...Garnet? Grey? Agh,sürekli unutuyorum şu kadının ismini! Gereksiz olduğu için herhalde." dedi ve alaylı bakışlar atmaya başladı.

"Ah,güzel,malikânenin konumunu attı.Hey! Taksi! Haydi bin Johanna."

***

Taksiye bindikten birkaç kilometre sonra kafamda dönüp duran sorulara bir cevap alabilmek umuduyla sordum.

"Aklından neler geçiyor Sherly?"
"Hm...Daha fazla ipucu görmeden bir şey söyleyemem.Düşüncelerimi kanıtlayacak delillere ihtiyacım var."

Bunları söyledikten sonra hızlıca kafasını cama çevirdi ve dışarıyı izlemeye başladı.Ben ise onu izliyordum.Bu kapalı anlatımlarındaki düşüncelerini ölesiye merak ediyordum ki bilme isteğim yerimde kıpırdanmama sebep oluyordu.

"Hareketlenmene dışarıda devam edebilirsin Johanna,geldik."

Ücreti ben ödemek istedim ama Sherly hızlı davranıp şoförün eline parayı sıkıştırdı.Böyle yapıp beni mahcup etmesiyle taksiden indim ve gördüğüm manzara karşısında adeta büyülendim.

"Tanrı burayı özellikle donatmış sanki! Ne gösteriş ama!"

Sherly'nin görkemli köşk karşısında gram etkilenmediği çok belliydi.

FemLock! AUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin