Baker caddesinde yaşayan birçok insanı,sağanak yağmur evlerine tıkmıştı.221B sakinlerini de elbette.Bay Hudson,kendi evinde en sevdiği TV dizisini izliyor,ben ise sevgili dostum Sherly Holmes'un yayının kemanda çıkardığı o hoş melodileri dinliyordum.
"Hava çok fena.Öyle değil mi?"
"Ah lütfen devam et Sherly.Böyle bir akşamda beni mutlu edecek tek şey keman müziği dinlemek..." dedim karamsar bir şekilde.
"Beni mutlu edecek şey de bu kemanı senin çalıyor oluşun olurdu."
Birden yerimde doğruldum.
"Sence...? Sence ben de çalabilir miyim?"
"Elbette! Sonuçta,ben de annemin karnında öğrenmedim ya keman çalmayı! Haha! Hadi ayağa kalk bakalım."Hevesli bir çocuk edasıyla koltuğumdan fırladım ve kısa bir süre içerisinde salonumuzun ortasında yerlerimizi aldık.Sherly arkama geçti ve kemanı omzuma oturtmaya çalıştı.
"Ayaklarını omuz genişliğinde aç.Tamam,çeneliğe de yerleştirdim.Sol koluna ağırlık verme Johanna.Aynen böyle,evet.Dirseğini de şöyle yapalım.Bileğini rahat bırak lütfen.Yayı da aynı şekilde,hah! Hiç fena görünmüyorsun."
Büyük bir ustalıkla pozisyonumu ayarlamış ve benim elimin üstünden tutarak yayı hafif ve nazikçe kemanın tellerinde gezdiriyordu.Ne çaldığından bihaberdim.Hiçbir zaman müziğe ilgi duymamıştım.Şu an bu konumda olmam Sherly Holmes sayesindeydi.
Keşke o sivri dilini tutsaydı da güzelim ortam bozulmasaydı...
"Biliyorsun Johanna,şu an öylesine bir deneme içerisindesin.Kemanı elinden bıraktıktan sonra 'Öğrendim!' diye ortalıkta gezinme sakın."
"Biliyorum Sherly,biliyorum..."Arkamda duran,laf sokmayı seven dostuma bakıp ona göz kaydırdım.Bazen beni acayip şekilde sinir edebiliyordu.Tripli tavırlarımı fark ettiğinde arkadan bedenime iyice yaklaştı.Mesafeyi kapatmıştı.
"Nazikçe...İyi gidiyorsun.Evet..."
Resmen kulağıma fısıldıyordu.Fazla yakındı ve sebepsizce elimin titrediğini fark ettim.Kızaran yüzümle duruşum da bozulur gibi olmuştu.
"Bir sorun yok ya?"
"Ah,hayır.Bu melodiler duygularımı coşturdu.Çok güzel çalıyorsun Sherly."Birden ellerini bıraktı ve belime doğru götürdü.Sherly Holmes arkadan kocaman sarılmıştı bana.
"Hey! Neden bıraktın?!"
"Biraz da senin melodilerini dinleyelim." dedi.Sırıttığını -göremesem de- hissedebiliyordum.
"Deneyeceğim ama yapamazsam dalga geçmek yok!"Kıkırdadıktan sonra başını boynuma yasladı.Bu hâldeyken nasıl keman çalmamı bekliyordu ki...Birkaç şey tıngırdattıktan sonra bu müzik aletinin beni fazlasıyla zorladığını fark ettim.Öyle bir konumdayken Bay Hudson'ın dairemize dalması da çok iyi olmuştu (!) Bizi öyle gören adam,elini yavaşça cebine götürdükten sonra telefonunu bize doğrulttu.Klink sesinin gelmesiyle video çektiğini anladım.Neden böyle yapıp duruyordu? Hiçbir fikrim yoktu.
Sherly,boynuma nefesini verirken kollarını belime dolamış hâlde duruyordu.Ben ise zar zor bir şeyler çalmaya çalışıyordum.Bay Hudson ise hâlinden oldukça memnun şekilde bizi videoya alıyor ve dalga geçmeyi de ihmal etmiyordu.
"Ah kızlar,sizi izlemek o ucuz aşk hikâyelerini izlemekten daha keyifli.İnanın bana! Haha!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FemLock! AU
FanfictionSherly Holmes (Sherlock) ve Johanna Watson'ın (John) içinde bulunduğu ilginç vakalar acaba nasıl çözülecek? Sherly'nin keskin zekâsı ve Johanna'nın çevikliğiyle dolu bir maceraya siz de ortak olun! Bu,iki güçlü kadının hikây...