1.0

1.4K 52 25
                                    

Lachend duw ik mijn aller beste vriendin, Amira, weg. 'Flikker op kutwijf.' Zeg ik en ga helemaal stuk. 'Kom nou! Kom Yasmin doe eens serieus!' Zegt ze streng. 'Oké, wacht.' Zeg ik en lach het helemaal uit. 'Yasmina!' Zegt ze licht geïrriteerd. 'Oké, oké.' Zeg ik nog lachend en hou mijn lach in. Ze is bezig met mijn make-up. We hadden niks te doen, dusja dit leek ons wel grappig. Ik moet weer lachen en zij automatisch ook. 'Ik kan echt niet meer met jou leven hé.' Zegt ze lachend en duwt me. Lachend val ik achterover op mijn bed. 'Omg hij reageert! Kijk, kijk!' Zegt ze enthousiast. 'Ik wil geen illie ga toch weg!' Zeg ik lachend en sla haar op haar hoofd. 'Je moet ooit trouwen en kijk zijn spieren!' Zegt ze serieus. Ze kan het niet lang blijven en beide barsten we in lachen uit. 'Wat zeg je? Laat me lezen!' Zeg ik en probeer mee te lezen. 'En verstuurd.' Zegt ze lachend. 'Bitch ik heb niks kunnen lezen! Laat zien!' Zeg ik meteen. Ze lacht hard. 'Ik lees het wel voor. Ga weg met je dikke kop.' Zegt ze en duwt me weg. 'Ga.' Zeg ik ongeduldig. 'Ik lees wel gewoon in Nederlands, want je weet mijn uitspraak Engels.' Zegt ze lachend. Ik moet hard lachen. 'Haar naam is Yasmina en ze is erg mooi. Ze heeft lange, bruine krullen. Licht bruine ogen en lange wimpers. Dikke lippen een een goddelijk figuur. En het beste van allemaal. Dikke tieten en kont.' Leest ze doodserieus voor. 'Als je dat gezegd heb maak ik je dood.' Waarschuw ik haar en pak de telefoon af. 'Pfff bitch.' Zeg ik en moet hard lachen. Ze heeft alles gestuurd, behalve de laatste twee zinnen. Gelukkig maar. 'Maar kijk hij is niet lelijk.' Zegt ze en pakt de telefoon terug. Ze laat me een foto van hem zien. Hij staat zonder shirt op het Marokkaanse strand. 'Illie blijft een illie.' Zeg ik lachend. Ze moet lachen en zet een liedje op. 'Oké, we gaan verder.' Zegt ze zingend en houdt mijn hoofd strak vast. Ik kijk haar serieus aan. Tot er een leuk stukje komt. Ik begin mee te zingen en zij ook. 'Oké stop! Je verpest het! Blijf zitten ah spast!' Zegt ze snel. Ik moet hard lachen en zing expres hard mee. Zij begint ook mee te zingen en we beginnen te dansen. Of wat wij dan ook dansen noemen. We deur zwaait open. Amira's domme broer staat er met een scheve kop. 'Wtf doen jullie dieren? En wtf zit er op jou gezicht? Is dat schimmel?' Vraagt hij en komt dichterbij. 'Gatver nee!' Zeg ik meteen. Amira gaat helemaal stuk en haar broer, Hicham raakt mijn gezicht aan. 'Hicham! Ga weg!' Zeg ik hard en sla zijn hand weg. Hij moet hard lachen en overtreft de paardenlach van zijn zusje. 'Dat is make-up! Ga weg! Yallah wegwezen!' Zeg ik en duw hem weg. 'Zeikwijven met jullie smink.' Mompelt hij lachend en loopt weg. Ik doe de deur dicht en zucht ter opluchting. Ik ga op bed liggen en negeer Amira die helemaal stuk gaat. Ik pak mijn telefoon erbij en scrol door mijn Instagram. Ik zie allemaal foto's en video's van eten. Damn. 'Zullen we naar stad gaan?' Vraag ik hongerig. 'Voorwat?' Vraagt Amira en begint weer aan mijn make-up. 'Het is lekker weer.' Zeg ik. 'Zogenaamd door het weer. Gaan we ergens eten zeker?' Vraagt ze lachend. Ik moet lachen. 'Duh.' Zeg ik en kijk haar weer serieus aan. 'Wat dan?' Vraagt ze en gaat gefocused verder met de make-up. Ik denk goed na. Waar heb ik zin in? 'Milkshake. Nee burger. Nee ijs. Wacht effe denken.' Zeg ik snel. 'Vieze dikzak dat je bent.' Zegt ze lachend. 'We zien wel, we gaan sowieso er fleeky uitzien aangezien we toch al bezig zijn.' Zegt ze. 'Ja en dan foto's maken bij binnenhof!' Zeg ik meteen. 'Yes gurl!' Zegt ze hard. We moeten beide lachen en ze gaat weer serieus verder met mijn gezicht.

Na twee uur zijn we helemaal ready to go. Het duurde voorbamelijk zo lang, omdat we elke tien minuten gingen dansen en zingen. Hicham gaat blijkbaar mee. Gezellig. Als hij betaalt dan. We rijden naar een restaurantje en gaan op het terrasje zitten. Hicham loert heel erg naar de serveerster. 'Hicham het is een dame geen pop. Praat met haar.' Zeg ik lachend. 'Met wie? Hou je bek dicht man.' Zegt hij gelijk. Amira en ik moeten hard lachen. 'Praat ah vieze bezem.' Zegt Amira lachend. 'Hou je bek ah vreetzak.' Zegt hij serieus. 'Is onze kleine man verliefd?' Vraag ik expres. 'Bek dicht barbie.' Zegt hij. 'Hicham is in love.' Gaat Amira door. 'Hicham is in love! Hicham is in love! Hicham is in love!' Zingen we in koor. 'Wollah doe normaal! Jullie zetten me dooderg voorschut!' Sist hij boos. Ik ga helemaal stuk. Hij is helemaal rood. Meskien. Nadat ik uitgelachen ben is onze eten er gekomen. 'Oh hallo you.' Zeg ik tegen mijn eten en glimlach breed. Ik wil een hapje nemen, maar mijn hand word weggeslagen door Amira. 'Foto!' Zegt ze gelijk. 'Ik heb honger. Pfff nee.' Zeg ik moe. 'Hier maak eens een foto. Een paar achter elkaar graag en kijk of ze leuk zijn.' Zegt ze en drukt haar telefoon in Hichams handen. 'Nee ik wil eten man.' Zeg ik tegenstrijdig. Ze geeft me een dodelijke blik. 'Schiet op ah domme barbiepoppen.' Zegt Hicham gehaast. Die is al blij dat we klaar zijn met zingen. Ik zucht en zet een neppe lach op. 'Oké klaar dag!' Zeg ik na honderd foto's, eigenlijk maar zes ofzo, en begin te eten. 'Hicham?' Vraag ik met volle mond. Hij kijkt me geïrriteerd aan. Hij haat het als ik zo eet. 'Ik ga jullie een keertje vermoorden jonge.' Zegt hij. Amira en ik lachen. De mensen naast ons kijken hem raar aan. 'Ik meende het niet hoor! Dat is mijn zusje en haar domme vriendin.' Zegt Hicham snel. De mensen knikken en glimlachen, maar ze geloven hem toch niet. Hij zucht en draait zich weer om. 'Schatje niet boos zijn.' Zeg ik expres en leg mijn hand op de zijne. Hij trekt zijn hand snel weg en kijkt me droog aan. 'Wollah humor van jullie is zo slecht.' Zegt hij. Amira en ik blijven stukgaan.

Love u like a friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu