Uzun bir yolculuğun ardından,gözüken kalabalık insan topluluğu şehir merkezinde olduğumuzu gösteriyordu.En sonunda sahile yakın bir yerde durmuştuk.Arabada sessizlik hakimdi.
-Buraya kadar getirdiğin için teşekkürler.
Arabanın kapısını açmış,inecekken,Çınar beni kolumdan tutup açtığım kapıyıda kapattı.
-Ne yapıyorsun sen be!
-Nefes dur.Bak benim evimde kalabilirsin.Cebinde beş kuruş parada yok ne yapmayı düşünüyorsun?
Haklıydı.Cebimde beş kuruş para yoktu.Üzerimdeki kıyafetlerden başka hiç birşeyim yoktu.
-Bu seni ilgilendirmez!
-Rüzgar haklıymış.Sen inatçının önde gidenisin!
-Ne o,Rüzgar'la oturup,mahalle karıları gibi beni mi çekiştirdiniz.Ayrıca onun ismini falan söyleme bana.Arabaya kusmamı istersen,o başka tabi.
-Tamam madem hiçbir şey istemiyorsun bari şunu al.
Cebinden çıkardığı bir tomar parayı bana uzattı.Ve bu hareketi beni daha da sinirlendirmişti.
-Ne bu?Sus payı mı?
-Hayır,hayır!Yanlış anladın.Sadece sana yardım etmek istiyorum.Bari bir otelde falan kal.
-Senin yardımına ihtiyacım yok benim!Nerde kalırsam kalırım.Gerizekalı!!!
Arabadan inip kapıyı 7.4 şiddetinde çarptığımda herkes bize baktı.Muhtemelen dışarıdan kavga eden iki sevgili gibi görünüyorduk.Bu meraklı bakışlara dayanamadım.
-Ne bakıyorsunuz be!Önünüze dönün!!
Bu lafım üzerine herkes kafasını başka bir yere çevirmişti.Merak hiçte güzel birşey değil.Reklamda sizi kandırıyorlar.Sonra gürültülü bir egzoz sesi duydum.Arkamı döndüğümde Çınar'ın arabası hızla kaybolmuştu.
*********
Akşama kadar dolandığım için;önümdeki banka oturmam gerektiğini sinyal veriyordu vücudum.Ben hep acırdım dışarıdaki insanlara ama şuan ben acınacak hale düştüm.Simit satan birinin simitlerine uzun süre baktım.Sanki hiçbir zaman alamayacakmışım gibi.
Bir yanım,acaba Çınar'ın verdiği parayı alsa mıydım diyor.Ama sonra,hemen bu düşünceden vazgeçiyorum.Sen bu kadar gurursuz değilsin Nefes diyorum kendime.
Akşam bastırdıkça,rüzgar şiddetleniyor tabi.Üşümeye başlıyorum.Rüzgar mı??Kendime bu kelimeyi söylemeyi yasaklıyorum.Adam her yerde bir şekilde karşıma çıkıyor ya.Kendi olmasa ismi.Ama her ikiside bana zarar veriyor.Çünkü;ceketime var gücümle sarılıp bana zarar veren adaşının üzerimden teğet geçmesini diliyorum.
**********
Üşümemek için yürümeye karar verdim.Hareket etmek beni sıcak tutabilirdi.Bir umutla elimi cebime attım.Hani olur ya;sebilde su bitmiştir ama sen belki gelecek umuduyla basarsın düğmesine ama bir sonuç alamassın.İşte o hesap.
Elime gelen kağıt parçası gözlerimin pörtlemesine sebep oldu.Yok artık!İçim heyecan ve sevinçle doldu.Yavaşça çektim ve ne göreyim!200 lira!Hani bildiğimiz iki yüz.Mor olandan.Lan bu,buraya nasıl geldi?
Tabi yaa!!!Çınar!Gerizekalı arabadan inerken cebime koydu kesin.Valla gerizekalı falan ama şuan bu paraya o kadar ihtiyacım var ki.Borç olarak alıyorum.Ve en kısa zamanda geri vericem.Borç yani ondan başka olmaz.
*********
Koşarak gittiğim lokantadan içeri girdim.Sanki bu iki yüz lira ile Dünya'yı alabilirdim.Öyle bir havam vardı girerken.Ama dikkatli harcamam gerektiğini biliyordum.Günde iki bilemedin 3 simit alsam en az bir hafta idare edebilirdim.Cam kenarına oturmuş,siparişini verdiğim iskenderin bir an önce gelmesini istiyordum.