[22] dus wat nu?

749 49 4
                                    

'Dus als ik het goed begrijp, zijn de gaves in drie groepen verdeelt?' Vroeg ik voor de zekerheid. 'Jup!' Bevestigde Fawna. Fawna had me net uitgelegd dat er drie richtlijnen van soorten gaves waren. Je had verdedigende gaven's, aanvallende en genezende. Die van Fawna was geclassificeerd in de verdedigende gaven's en die van Edris bij de aanvallende. Al konden die twee ook erg dicht in elkaars buurt komen te liggen. Fawna had me verteld dat er echt heel veel verschillende gaven's waren. Zo kende zij er een paar die ook konden vliegen. Maar één was anders, niemand had de zelfde gave. Ze konden overeen komen maar toch zouden ze altijd verschillen van de andere.

'Zeg zou je alsjeblieft die derde Nora van je weg kunnen zappen?' Vroeg Ben geïrriteerd. Ik keek hem fronsend aan. 'Ja sorry hoor, maar ik heb echt geen idee waar die vandaan komen! Hoe moet ik ze dan weg sturen?' Fawna grinnikte even. Er was nu een derde Nora verschenen in deze rijdende container en ik wist echt niet hoe ik het deed. 'Als het zo door gaat hebben we straks niet genoeg zuurstof meer over.' Gromde Ben. 'Dan zet je toch een raampje open.' Grapte Edris.

Ben keek haar kwaad aan. 'Je kunt het haar niet kwalijk nemen dat ze de productie van Nora's nog niet begrijpt. Het is een proces dat ze nog moet leren.' Verdedigde Edris me. Ik keek verbaasd aan, deed ze me nu echt verdedigen. Wat eng! De nieuwe Nora bekeek het tafereel met een serene blik. Ze zou niets doen zolang er haar niets werd opgedragen. 'Je weet dat je haar ook kan besturen via gedachte?' Mompelde Fawna tegen me. Ik keek haar aan en schudde mijn hoofd.

'Ga jij maar naast die andere twee zitten meissie, en doe wat met dat haar van je het ziet er niet uit.' Mompelde ik. Edris schoot in de lach. 'Ja ja, ik weet het wel, ze is mijn evenbeeld dus besef ik maar al te goed dat mijn eigen haar er ook niet uitziet.' Door die woorden schoot Edris nog harder in de lach. Hè ze had wel humor!

Mijn evenbeeld ging naast mijn andere twee creaties zitten en keek ons verder weer met lede ogen aan. 'Één voordeel aan deze Nora's is dat ze hun mond houden.' Mompelde Ben 'kunnen we die originele niet wisselen tussen één van die manifestaties?' Grapte hij er achter aan. Fawna gaf hem een por en Ben sloeg zijn arm om haar schouder.

Je gaat me echt niet wijs maken dat er niets tussen die twee was, echt niet hoor! Ik moest ze alleen nog op het juiste moment betrappen. Ik wachtte op het moment dat er een geschikt moment was om klef te wezen. Maar één ding was zeker ik moest ze zoenend aan treffen. En dat ging mijn tweede missie zijn voor de komende tijd!

'Ik stel voor dat we eens wat eten van onze eigen voorraad, die laatste ontsnapping heeft ons genoeg energie gekost en we zullen nieuwe nodig hebben zodra we hier aan komen.' Mompelde Edris. Eindelijk stelde ze iets nuttigs voor. Ik greep direct naar mijn tas en begon er in te rommelen. 'Wel zuinig zijn hoor, jullie moeten nog aardig wat reizen.' Hoorde ik Edris zeggen. Ik negeerde haar en begon aan een groene muslireep.

Ik zou zweren dat die over de datum was als ik niet zeker wist dat het elfen voedsel was. Maar lekker was in ieder geval anders. Ik keek even willekeurig naar mijn dubbelgangers en zag dat ze ons aan staarde. 'Zeg moeten die Nora's ook eten hebben?' Vroeg ik aan Fawna. 'Nee hoor, ze kunnen toch niets materieels vast nemen.' Ik knikte naar haar. 'Mooi want ik had niet gerekend op extra monden.'

Fawna grinnikte even. Ik at rustig mijn reep op toen ik weer merkte dat er een Nora in de ruimte stond. 'Hoe kan ik in hemelsnaam dit stop zetten?' Vroeg ik lichtelijk geïrriteerd. Edris grinnikte even en ik keek haar geïrriteerd aan 'ach Edris implodeer toch lekker!' Reageerde ik op haar gelach. Ze begon daardoor nog harder te lachen. 'Nee dankje, ik heb het ooit al eens voorgehad. Het was niet zo'n pretje om er weer uit te geraken.' Lachte ze voor me.

Hè ik wist niet eens dat het mogelijk was, het was maar gewoon een stomme opmerking geweest. 'Je moet ten eerste al eens wat meer ontspannen.' Mompelde Fawna tegen me. Ik keek haar droog aan. 'Gaat nogal moeilijk hè als je op een trein zit met een leger die je liever dood dan levend wilt.' Kaatste ik terug. Fawna haalde haar schouders op 'eerder gaat het je niet lukken hoor.'

DNA twistedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu