Mehir Sırma Olukçu
"Anne?"
"Ne var yine, Mehir?" Güldüm.
"Anne, ne zaman beni kocaya vereceksin?" Anında bana dönüp kaşlarını çattı.
"Bir daha de bakayım onu," deyip elindeki bıçağı bana gösterdi. Sırıttım.
"Anne tavuğu doğra, beni değil. Rica ediyorum." Gözlerini kıstı.
"Yoksa kendine birini mi buldun?" Gözlerimi devirdim.
"Bana kim bakar, Allah aşkına?" Başını salladı.
"Doğru." Kaşlarımı çattım.
"Anne!" Güldü.
"Ne var? Hep sen mi beni sinir edeceksin?" deyip tavuğu doğramaya devam etti. "Ayrıca, fıstık gibisin sen. Seni beğenmeyen terlik yesin hep." Güldüm.
"Annem benim!"
"Eee? Nerden çıktı bu koca konusu?" Omuz silktim.
"Hiç... geçen abime sordun ya, evlenmemizi çok mu istiyorsun?" Annem gülüp bana döndü.
"Tabii ki isterim, Mehir. Yuvanızın olması çok güzel. Sadece abini denedim. Serseri serseri dolaşmasını istemiyorum. Hele kızlarla oynarsa, kafasını koparırım onun." Kıkırdadım.
"Aslan gibi anne!" İç çekti.
"Ama seni vermeyeceğim." Kaşlarımı kaldırdım.
"Niye ki?"
"Temizlikte kim yardım edecek bana?" Ofladım.
"Anne!"
"Söyle hadi. Biri mi var?" Başımı iki yana salladım.
"Yok. Ama olursa vereceğin tepkiyi bilmek istiyorum. Bu konuları açmayı pek sevmiyorsun." Başını salladı.
"Çevreye güvenmiyorum, kızım. Düzgün insanlar olursa neden kabul etmeyeyim. Ama unutma, daha çok erken. Önce mesleğini eline al." İç çekip başımı salladım.
"Meslek dedin de test çözmeye devam edeyim ben," dedim acı bir şekilde. Annem güldü.
"Abartma." Sırıttım. Yanına gidip yanağını öptüm.
"Hadi ben odama gidiyorum, minnoşum." Gülümsedi.
"Abini arayayım da çekirdek alsın. Akşam film açar, çekirdek yeriz." Gözlerimin parladığına emindim.
"Vallah de!" Güldü.
"Vallah." Yanağını sıktım.
"Ya sen ne ka minnoş bir annesin!" Başını iki yana salladı.
"Önce test çöz. Ona göre film." Başımı salladım.
"Tamam. Hadi ben kaçtım!" deyip mutfaktan çıktım ve hemen odama gittim.
İşin ucunda çekirdek varsa daha istekli çalışırım tabii ki.
Masamın üstündeki telefonuma gözüm kayınca başımı çevirdim.
Sakin ol, Mehir.
Yaklaşma ona.
Test çöz.
Yaklaşma şu şerefsiz cihaza.
Test kitabımı alıp kenara çekildim ve gömüldüm sorulara.
Aklıma bir anda Yalın'a yalan söylediğim geldi.
Evet.
Yalan söylemiştim.
Abimin adı Barış değildi.
(Rumrumce: Mehir Sırma'ya herkes sövmüştü, geri alın şimdi onları jdmmdnmsnfmsmdsnmd)
Muhtemelen anlamıştı ya da tahmin etmişti. Benim hakkımda pek az şey bilse de karşılaştırmıştı.
Bundan bir an o önce kurtulmam gerekiyordu.
Onunla konuşmadıkça dikkat çekiyordum.
En çok da abimin tepkisini merak ediyordum.
Bundan hoşlanmayacağı kesindi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çekirdek | Texting ✔
HumorÇekirdek ile kolanın tadı, 1.55'lerin yeri ayrı. *** Başlangıç tarihi: 26.03.2019