"Yalın, valla annem gebertir beni. Gitmem lazım." Sırıttı.
"Tamam tamam." İftarı açtıktan sonra, Yalın ısrarla beni parka çağırmıştı. Anneme bakkala gideceğimi söyleyip çıkmıştım.
Yalın, cebinden bir paket çıkardı. Bana uzattı. Hediye paketiydi.
"Bu ne?" dedim paketi alırken.
"Neye benziyor?" dedi homurdanarak. Güldüm.
"Ne için?"
"Doğum günün kutlu olsun, bücür." Dudaklarım şaşkınlıkla aralandı.
"Nerden biliyorsun?" Sırıttı.
"Abinle akşama kadar dersimiz vardı. Akşama pasta almam lazım deyince öğrenmiş oldum."
Demek abim bana pasta almıştı.
"Ve yine söylemiş Yalın'a her boku," dedi iç sesim.
Yalın burnumu sıktığında dikkatimi ona verdim.
"Bana niye söylemedin ayrıca?" Gülümsedim.
"Bilmem ki. Teşekkür ederim." Gülüp beni kendine çekti. Saçlarımı öpünce iç çektim.
Kısaydım falan ama tam da Yalın'ın kalbine denk geliyordu kafam. Kalp atışlarını duyabiliyordum.
Tabii ayaklarımı kaldırarak. Ne yapayım, olsundu.
"Açsana. Acele oldu ama aklıma bir şey gelmedi." Geri çekildim ve paketi açtım hemen. İçinden çıkardığım kolyeye şaşkınlıkla baktım.
Dolunaydı. Üstünde italik bir yazıyla, çekirdek yazıyordu. Dolunayın içini açtığımda dudaklarım kıvrıldı. Yazılar çok küçüktü ama okunuyordu.
01.01.2019.
Kara Kartal & Dişi Aslan.
Bakışlarımı Yalın'a çevirdim. Tek kaşını kaldırdı.
"Çevrem geniş olunca bunu yaptırmam kolay oldu. Beğendin mi, bücür?" Güldüm.
"Eğilsene," dediğimde gözlerini kıstı.
"Tokat mı yiyeceğim lan yoksa?" Kıkırdadım.
"Eğilsene, yılan!" Sırıtıp eğildiğinde boynuna sarıldım. Gülerek belime sarıldı. Ve birden ayaklarım yerden kesildi.
"Ulan, ne de yakışıyorsun kollarıma," dedi iç çekerek. Gülümsedim.
"İndir hadi beni," dedim keyifli bir sesle. İndirdiğinde yüzüne baktım.
"Neden 1 Ocak 2019?" diye sordum.
"Çünkü, bizim bir çıkma tarihimiz olmayacak. Sadece, senin benim hayatıma girdiğin ve hayatım olduğun tarih olacak. Bu yüzden, 1 Ocak 2019." Titrek bir nefes alıp verdim.
"Peki neden dolunay?" Sırıttı.
"Mehir, yanlış bilmiyorsam ay parçası demek. Ben de dolunay olsun istedim."
Aha, düştüm.
"Neyse, çok sırnaşma. Ramazan Ramazan," dedim omuz silkerek. Pis pis sırıttı.
"Eh! Artık 18 olduğuna göre, evlenebiliriz." Gözlerimi devirdim.
"Ruh hastası." Boğazını temizledi.
"Sana bir şey söylemem gerek, dişi aslanım." Kaşlarımı kaldırdım.
"Benim de sana sormak istediğim bir şey vardı," dediğimde tek kaşını kaldırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çekirdek | Texting ✔
HumorÇekirdek ile kolanın tadı, 1.55'lerin yeri ayrı. *** Başlangıç tarihi: 26.03.2019