5.5

96.9K 5.7K 14.9K
                                    

Medya: Size gelsin. Doğum gününüz ne zaman? Aynı gün olanlar tanışsın bakam. Benim, 2 Nisan.

***

Mehir Sırma Olukçu

"Mehir! Hadisene kızım!" Abimin sesiyle gözlerimi devirdim.

"Patlama abi! Geliyorum!" Ben çantamı hazırlamaya devam ederken, annem de odama elektrik süpürgesiyle daldı.

"Anne," dedim bıkkın bir şekilde. "Saat daha kaç ya?! Ne bu acelen?"

"Sus kız! Siz bir hafta kampa gidiyorsunuz, biz de babanla kafa dinleyeceğiz evde. Evi erkenden temizleyeyim, rahat edeyim." Güldüm. Çantamı hazırlamaya devam ettim. El fenerim yere düşünce eğildim. Annem de o sıra süpürgeyi açmıştı. El fenerini alıp kalkacakken sırtıma bir şey değdi.

"Anne ne oluyor ya?!"

"Aaa! Kızım ben seni yer sandım. Kusura bakma."

Annem beni de süpürmüştü lan.

"Ben o kadar kısa mıyım anne?!" dedim sinirle.

"Valla," dedi gülerek. "Bazen yemek masasında olmana rağmen seni arıyorum, göremiyorum çünkü. Puhahahaha!" Şaşkınlıkla gözlerimi açtım.

Ne içti lan bu kadın?

"Anne sen az önce puhahahaha diye güldün mü? Yoksa benim gözlerim ve kulaklarım özelliklerini kaybetti de, yanlış mı algılıyor?" dedi abim. Kapının önünde durmuş korku dolu gözlerle anneme bakıyordu.

"Annem 1.80 olduğu için benimle dalga geçiyor, abi," dedim alayla. Abim güldü.

"Anne senin boyun kaçtı? 1.20 miydi?" Annem süpürgeyle bize doğru gelince çantamı alıp kaçtım odadan abimle.

"Bacaksızlar! Benim boyum 1.55!" Kıkırdadım.

Annemle aynı boyda olmamız ne ka güzel, ne ka güzel.

Babamın boyu 1.78'di.

Abim camış olduğu için, 1.85.

Gözde de 1.69. Lan 1.69 ne ya, yeminle küfür gibi.

Tabii daha hayvan olanı da vardı. Yalın. 1.90.

Bir tek cücük benim.

"Abla bence hemen gidin. Yoksa geç kalacaksınız." Gözde'nin sesiyle ona döndüm.

"Sen de evden kaçmanın bir yolunu bul. Annem seni de gebertir. Senin boyun uzun." Gülüp başını salladı. Abim de sırt çantasını taktı ve bana döndü.

"Hadi gidek." Başımı sallayıp tam adım atıyordum ki, annemin sesini duydum.

"Durun!" Abimle göz ucuyla birbirimize baktık.

"Ellerinizi kaldırıp başınızın üstüne koyun! Ve bana dönün!" Gözlerimi devirdim. Abimle aynı anda arkamızı döndük. Annem ellerindeki terliğin birini bana birini abime fırlattı.

"Ya anne!"

"Anne öldürseydin! Bu nasıl terlik amk?!"

"Ne dedin sen?!" diye bağırdı annem. Abim şirince güldü.

"Şey dedim anneciğim. Allah'ın mümin kullarıyız biz. Onun kısaltması." Annem gözlerini kıstı.

"Bekleyin." Salondan çıktığında abime baktım.

"Dayak yiyeceğiz senin yüzünden." Sırıttı.

"Alın bakalım," deyip yanımıza gelen anneme baktım. Elindeki poşetleri bize verdi.

Çekirdek | Texting ✔Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin