WEDRY
Nastal Den D. Svatba. Ach bože, nikdy jsem nebyl tak nervózní.
Sedím v daleko od oltáře, kde už asi stojí Štěpán. Mám ještě pět minut. Je tu se mnou i Pepa a i můj otec. Je jediný, který mě ve všem podporuje. Má matka a můj bratr na svatbu nedorazili, já je vlastně ani nepozval. Proč? Vždyť já bych je tu ani nechtěl.
,,Jsi nervózní, chlapče?"uslyším hluboký a trochu i chraplavý hlas mého otce. Kouknu na něj a začnu ho zkoumat pohledem. Jsem rád, že je můj otec mým otcem. Kdybych měl jiného, tak nevím, co bych dělal. Mému otci je sedmapadesát a vypadá tak na pětatřicet.
,,Ano, jsem. Velmi."nervózně se usměju. Můj otec se jen uchechtne a sedne si vedle mě.
,,Nemusíš. Náhodou je to nejkrásnější zážitek. Ale tvá matka to brala jako normální den. Což mě celkem mrzí."povzdychne si a pohladí mě po bříšku.
,,A těším se moc na prcka. Budu konečně dědeček."zasměje a já s Pepou taky.
Najednou vejde starší bruneta.
,,Měli byste se připravit."řekne bez citů a odejde.
,,Tak já už půjdu. To dáš, neboj."usměje se, naposledy mě pohladí po bříšku a odejde.
,,Jdeme?"zeptám se Pepy, který jen přikývl.
.................
Jdu kolem lidí s Pepou vedle sebe. Koukám na Štěpána, který se zářivé usmívá. Jak mě pomáhá ten jeho úsměv. Dojdu k oltáři a stoupnu si naproti Štěpána.
,,Sešli jsme se tady, abychom spojili tyto dvě osoby. Štěpána Buchtu a Radka Vedrala."začl muž, který nás oddával. Já ho vlastně ani nevnímal, vnímal jsem jen Štěpána před sebou, který se na mě usmívala. Samozřejmě i já se na něj usmíval.
,,Berete si, Štěpáne Buchto, Radka Vedrala za svého právoplatného manžela?" ,,Ano."
,,Berete si, Radku Vedrale, Štěpána Buchtu za svého právoplatného manžela?" ,,Ano."
,,Tímto vás prohlašuji za manželé, vyměňte si prstýnky a polibte se."řekne muž a zavře knížku, z které četl. Se Štěpánem si vyměníme prstýnky a políbíme se. Dám si ruce za jeho krk a stoupnu si na špičky. On své ruce dá na mé boky.
Do polibku dáme oba dva všechny emoce. Lásku, chtíč a touhu po tom druhém. Nejhorší, ale je, že si moc při svatební noci neužijem, protože jsem těhotný, ale pokusím se o to abych to alespoň Štěpánovi vynahradil.
A tímhle jsme se vlastně stali Vedralové.