03

9 0 0
                                    

"Pardon, zou ik misschien iets mogen vragen?" Yoon Mi kijkt nieuwsgierig naar de twee ouderen die voor haar zitten, vervolgens laat ze haar blik over de binnenkant van de auto glijden. De auto is netjes, er ligt geen enkel troepje op de grond en hij ruikt fris, het was haar ook al opgevallen dat de buitenkant van de auto erg glimmende.
"Auto's, de grootste liefde van elke man..." mompelt ze in zichzelf.
"Tuurlijk Yoon Mi, wat is er?" Jisu kijkt vanuit de achter uitkijk spiegel even naar het meisje dat onschuldig en nieuwsgierig op de achterbank zit. Jisu neemt een slok van haar koffie en wacht tot het meisje de vraag zal stellen. Even is het stil, enkel de muziek van de radio door de auto te horen, voordat Yoon Mi haar mond weer opent. "Zijn jullie een koppeltje?"
Jisu stikt bijna in haar koffie en Ravi had die vraag ook duidelijk niet aan zien komen. "Koppeltje?" vraagt Jisu kuchend. "Ja, jullie lijken zo..." de brunette blijft in haar zin haken, niet goed wetend hoe ze hem af moet maken. "Ravi en ik zijn partners maar dat is puur zakelijk. We zijn een team en lossen samen zaken op, maar daar zit verder geen romantisch verband in. We zijn vrienden, niet meer dan dat." legt Jisu het jongere meisje uit. "Collega's." verbetert Ravi haar, na het horen van die vraag lijkt zijn humeur nog wel een stukje te zijn verslechterd.
"Zeg, kleuters horen dit soort vragen niet te stellen en ik kan me ook slecht voorstellen dat je deze informatie voor dit artikel kan gebruiken." Ravi drukt het gaspedaal iets harder in, hoe sneller deze rit voorbij is des te beter. Wie weet met wat voor rare vragen ze allemaal nog meer komt.
"Ik ben anders al volwassen hoor. En over dat artikel, ik onderzoek ook naar hoe sterk jullie team is. Speciale relaties onder de collega's lijkt me wel nuttige informatie." antwoordt Yoon Mi die zich alles behalve beledigd voelt door Ravi zijn opmerking, een vrolijke glimlach siert haar lippen. Een glimlach die nog niet verdwenen is sinds ze de briefing ruimte in gelopen was.
"Nuttige informarie? Het is persoonlijke informatie, ooit gehoord van privacy?" vuurt Ravi op haar af. "Ravi, houdt je een beetje in, ze probeert alleen maar haar werk te doen." probeert Jisu hem te kalmeren. Ravi zucht eens diep.
"Voor welke krant werk je nu eigenlijk?" vraagt Ravi na een weer een korte stilte. "Sorry?" vraagt Yoon Mi die het niet goed gehoord lijkt te hebben, voor het eerst zwakt de glimlach rond haar lippen een beetje af. "Je bent een journaliste, van een krant is mij vertelt, maar er is niet bij gezegd welke. Voor welke krant werk je?" Ravi articuleert de woorden duidelijk om er zeker van te zijn dat ze hem kan verstaan.
"Oh uhmm..." Yoon Mi haar wangen kleuren lichtjes rood, ze lijkt zoekend om zich heen te kijken. Alsof het antwoordt ergens op de bekleding van de auto staat geschreven. "Ik werk bij de lokale krant." antwoordt het meisje. "Lokale? Welke?" Ravi lijkt nog altijd niet bepaald overtuigd, hij heeft een sterk gevoel dat ze iets voor hen verbergt, maar hij weet niet precies wat. "Er is er maar eentje, die van het district waar jullie kantoor staat." antwoordt Yoon Mi, haar stem zo zacht dat ze maar slecht te verstaan is. "Ik heb anders je naam nog nooit onder een artikel zien staan, je komt me helemaal niet bekend voor." merkt Ravi op. "Uhm, dat is omdat uhm, ik werk er nog niet zo lang en uhm ik heb vooral kleine artikelen geschreven. Die zijn je vast niet opgevallen." legt Yoon Mi uit, ze richt haar blik naar buiten en probeert zo rustig mogelijk over te komen. Maar Ravi weet wel beter, na een aantal jaar als agent gewerkt te hebben weet hij precies wanneer mensen liegen en wanneer niet. En zij spreekt alles behalve de waarheid. "Ben ik de enige die het raar vind dat ze een nieuwe onervaren journaliste een artikel als deze laten schrijven? Het kan erg gevaarlijk zijn met de politie mee te lopen. Bovendien is het dan ook wel erg toevallig dat je mee loopt met ons bureau, er zijn er meer in deze stad." Yoon Mi blijft even stil, ze laat de woorden langzaam tot zich door dringen.
"Ik heb veel goede verhalen gehoord over zowel jullie als rechercheurs als het hele politiebureau dus toen er sprake was van dit artikel stelde ik voor om het over jullie bureau te doen. En aangezien ik degene was die het voorstelde moest ik het artikel ook maar gaan doen. Jullie kunnen het beschouwen als mijn grote debute als journaliste." legt het meisje uit, Ravi lijkt het echter nog steeds maar een raar verhaal te vinden.
"Ravi wees voor een keertje eens niet zo onmogelijk en geloof haar. Waarom zou een meisje zoals haar liegen over de situatie?" Jisu begint zich lichterlijk te irriteren aan haar collega, waarom moet hij altijd overal achterdochtig over zijn?
"Dat is precies wat ik me dus afvroeg, waarom zou een meisje zoals haar liegen over de situatie?" mompelt Ravi tegen zichzelf.
Na enkele minuten komen ze dan eindelijk aan op de crime scene, Ravi pakeert zijn auto midden in de weg, hij lijkt niet echt geïnteresseerd in het vinden van een parkeerplaats, en stapt vervolgens uit. Jisu volgt hem en al snel stapt ook Yoon Mi uit die vol verbazing om zich heen kijkt, haar omgeving goed in zich opnemend. ''Yoon Mi, blijf je wel bij ons?'' vraagt Jisu die het was opgevallen dat het jongere meisje wat achter bleef. ''Ja.'' snel loopt Yoon Mi naar haar toe waarna ze samen verder lopen. ''Waarom zijn jullie zo laat?'' vraagt Hongbin die duidelijk al een tijdje op de locatie aanwezig was. ''Slecht gezelschap.'' mompelt Ravi, echter zo zacht dat niemand het heeft verstaan. ''Wat is er gebeurd?'' vraagt hij vervolgens, de vraag meer gesteld aan de jongeman die over het lijk hangt, opzoek naar aanwijzingen van de mogelijke dood en DNA van een mogelijke dader, maar toch antwoordt Hongbin. ''Een meisje van begin twintig, vermoedelijk gister avond vermoord, vanochtend gevonden door de eigennaar van de loods.''
''Zo te zien,'' begint N die opstaat en zich tot de rechercheurs richt. ''Heeft ze erge martelingen moeten doorstaan, maar dat is niet de genade klap geweest.'' de donker harige haalt een clipboard tevoorschijn en schrijft het een en ander op. ''Wat dan wel?'' vraagt Jisu die kort een blik op het lijk werpt, overal zijn verwondingen te zien, maar zoals N zei lijken ze niet de doodsoorzaak te zijn geweest. ''Vermoedelijk is ze vergiftigd. Aan het paarse schuim rond haar lippen te zien, maar ik zal haar in het lab beter onderzoeken om te zien of mijn verwachtingen ook echt kloppen. Het kan ook iets anders zijn namelijk.'' legt N uit. Nieuwsgierig zet Yoon Mi een stapje naar voren, ze bekijkt het verwonde gezicht van het meisje dat op de grond ligt. Yoon Mi haar ogen worden groot van verbazing en zo snel ze kan kijkt ze weg.

''Ravi, ga je zo ook mee? We zijn van plan om wat met zijn allen te gaan eten.'' Leo kijkt zijn vriend met opgetrokken wenkbrauwen aan, hij leunt tegen de andere jongen zijn bureau aan. ''Gaan jullie maar alvast, ik moet nog even iets doen. Zie je morgen.''
Ravi wacht tot al zijn collega's weg zijn en richt zich dan op zijn computer. ''Eens even kijken wie je nu echt bent...''

Lawless CopsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu