MM21

3.9K 192 7
                                    

"Mana benda yang aku minta ?" Jessica tanya kepada pengurusnya ; eryn dengan kasar . Pucat muka eryn apabila diterjah dimejanya sebegitu . Memang itulah Jessica Kim , anak perempuan kesayangan Jack Kim.

"Bos—minta apa ?" eryn menyoal semula. Bertambah marah Jessica apabila melihat muka pengurusnya yang blur . Jessica merungus kasar lalu menolak badan eryn . Eryn sempat berpaut pada kerusi kerjanya. Kalau tidak , tubuh kecil eryn mungkin akan terjatuh jika dia tidak berpaut pada kerusinya.

"Benda yang aku suruh kau cari pasal perempuan tu lah ! Mana ?!" kali ini suara Jessica makin tinggi. Eryn membuka laci bawah sekali lalu memberi kertas yang diliputi sampul . Jessica merampasnya sebelum sempat eryn memberi kepadanya .

Jessica jeling eryn sebelum masuk ke bilik kerjanya . Jessica membaca surat itu dengan teliti.

Nama : Lina Bt Dato' Adam
Umur : 23 tahun
Status : bujang
Pekerjaan : nurse
Anak ke : tunggal

Jessica senyum sinis apabila melihat nama adel . Dan semua keterangan yang diberi oleh pemberi maklumatnya mengenai adel , semua salah . Tiada satu pun yang betul . Jessica mengambil telefonnya lalu menelefon seseorang.

"Hello bos"

"Semua maklumat pasal perempuan ni betul ke?"

"Betul bos"

Jessica menamatkan panggilan apabila jawapannya sudah dapat . Jessica mengambil beg tangannya lalu keluar dari bilik kerjanya sambil jalan dengan lenggang-lenggok. Eryn berdiri lalu menundukkan badannya apabila Jessica lalu dimejanya .

Penat eryn dengan perangai bos dia ni . Lamalah juga eryn dapat bertahan dengan Jessica sampai sekarang , 1 tahun ?. Perangai Jessica yang tak ubah seperti raja membuatkan Jack kim dan Ku Laila tak tahu nak buat apa dah .

Banyak kali sudah dinasihati untuk tidak terlampau sosial. Tapi Jessica Kim tetap Jessica Kim . Tiada siapa boleh ubah melainkan Arriz suruh . Itu yang Jessica kata kepada kedua ibu bapanya. Arriz pula hanya menganggap hubungan mereka sebagai kawan sahaja . Tidak lebih , tidak kurang.

Jack Kim dan Ku Laila mampu berdiam diri sahaja. Jessica satu-satunya anak mereka . Mungkin salah mereka kerana terlampau manjakan Jessica sampai lupa akan tanggungjawab masing-masing .

Ku Laila tidak sampai hati untuk memarahi Jessica apabila dia membuat muka simpatinya . Jack Kim pula tidak membantah atau melarang kerana Jessica satu-satunya kebanggaan mereka.

*****

Adel mendongakkan kepalanya melihat langit malam yang penuh dengan bintang dan bulan yang bercahaya terang . Adel rasa sungguh tenang apabila melihat langit . Angin sepoi-sepoi membuatkan rambut adel yang dilepaskan itu bertebangan.

Iphone adel bergetar dengan ringtone biasa untuk iphone user. Adel mengeluarkan iphonennya untuk melihat siapa yang menelefonnya .

Angah 🤡❤️

"Budak busuk"

"Ehh sesedap angah je panggil adik busuk . Nak apa ? Tak ada salam , tak ada ribut main terjah je"

"Banyak cakap pulak budak ni . Turun bawah now"

"Su—" belum sempat adel membalas . Tengku Arriz dulu yang meng-end call .

Dengan malasnya adel bangun dari duduknya dan masuk ke dalam biliknya semula lalu menutup semula sliding door.

Adel keluar dari bilik dan terus turun ke bawah dengan menggunakan tangga utama istana. Sampai sahaja di bawah , adel nampak Tengku Avella dan Tengku Arriz yang berbual di ruang tamu utama .

Adel melabuhkan punggungnya bersebelahan Tengku Arriz . "Nenda kenapa panggil adel ?" soal adel . Ermm , pelik . Ada apa-apa berlaku ke.

"Not me princess , but your atuknda" balas nenda . Tengku Aqash yang baru sampai , duduk di sebelah Tengku Avella .

"Lagi lima bulan adel punya pertabalan right ? Atuknda nak adel balik Malaysia awal then uruskan dulu pelantikan CEO" beritahu Tengku Aqash . Dia bukan nak mengahalau cuma hospital itu perlu CEO secepat mungkin.

Tengku Arriz hanya pasan telinga . Makin besarlah tanggungjawab adik aku ni . Nak bantu tak boleh , dia pun ada tanggungjawab. Bagi Tengku Arriz antara mereka bertiga , adik dia yang mempunyai tanggungjawab paling berat . Tengku Arrel dan Tengku Arriz juga apa kurangnya . Senang cite tanggungjawab mereka bertiga semua berat.

Adel mengangguk . Dia dah agak apa yang atuknda dia akan beritahu. Kononnya penting , pentinglah juga sebab dia kena buat pelantikan sebelum pertabalan dia . Pening , pening ..

Selepas siap makan malam bersama , adel terus meluru ke markasnya . Adel ketuk pintu sebelum melangkah masuk ke dalam markasnya . Carmonara dan redkiller memang awal-awal sudah masuk ke dalam bilik mesyuarat.

"Aku dah tahu siapa eb tu . Betullah kata veer , dia memang evilblack. Tapi tak dapat kesan dia orang atas evilblack or orang suruhan. Dia dah sekat awal-awal" kata nick geram . Dua jam dia duduk depan komputer tapi tak dapat nak kesan nama betul ahli evilblack tu.

Adel senyap . Grrr siapa orang tu ?! Buat aku bengang je evilblack ni. Adel dapat panggilan dari budak redkiller yang tak ikut ke Spain , nazzim.

"Ada apa ?" mood adel rosak sebab evilblack.

"Bos ada kecemasan ! Budak-budak yang pergi tangkap ahli blackrose semua cedera teruk"

Dari suara nazzim yang tersekat-sekat itu , tahulah adel bahawa redkiller yang dekat Malaysia tengah krisis , tak betul . Itulah jadinya bila dah nak dekat seminggu adel duduk dekat negaranya.

"Esok aku balik . Nanti aku terus pergi mansion"

"Ok bos"

Adel meletakkan iphonennya di atas meja . Adel melihat nick yang duduk di depannya . "Esok balik . Sediakan Jet . Pukul 10 kita gerak" beritahu adel kepada nick supaya nick dapat beritahu kepada semua ahli redkiller yang berada di Spain. Nick mengangguk .
























Vote and comment
Done 💯✔️














Aryan tak muncul-muncul lagi ni . Bila lah hero
dengan heroin kita nak jumpa eh ? (smile)

Iloveyou Miss MafiaWhere stories live. Discover now