15. A little party never killed nobody, So we gonna dance until we drop

2K 85 0
                                    

Jag har en nyhet. Ni får ta den hur ni vill... Men... Ni har sett till att min berättelse hamnade på #5 i varulv och #19 i Teen Fiction! JAG ÄR SÅ J*VLA TACKSAM! SÅ TACK! <3 <3 <3

-Catelyns perspektiv-

Jag släppte Lukes blick och kände hur jag blev generad. Mina kinder blev röda så snabbt gick jag bort till dryck bordet. Jag tog mig något jag inte riktigt visste vad det var, men när jag smakade stod det klart att det var någon form av alkohol.

Då och då fick jag mig en skymt av Luke, Adrian och Alissa. Alla gjorde de olika saker hela tiden. Alissa dansade för det mesta, oftast med Adrian men även med andra killar. Någon gång såg jag henne stå upptryckt mot en vägg och hångla med någon kille. När jag granskat dem lite mer noga såg jag att det var Adrian, så snabbt tittade jag äcklat bort. Att kolla på när min bror hånglar med min bästa vän var inte något jag precis ville göra. Luke dansade med några olika, minglade runt och hade allmänt kul.

Efter ett tag när jag känt att jag fått i mig lite för mycket dricka och behövde andas ut utan att vara nära en massa människor skyndade jag mig in i närmsta hus som var Lukes och Alissas.

Den lugna tystnade jag var ute efter fanns inte där inne utan istället var jag nära på att krocka med Harry. Han blängde surt på mig när han stapplade bort till soffan med sin käpp och dricka han hade i handen.

"Ursäkta mig, såg inte att du kom där" sa jag snabbt och försökte låta inte allt för påverkad. Han höjde bara på ena ögonbrynet åt mig, det hade alltså inte funkat.

"Äsch ge dig gamle man, jag är långt ifrån den ända som är full på den här festen" fnös jag åt honom medan jag lutade mig mot väggen. Harry granskade mig med en ogillande min.

"En alfa borde absolut inte klä sig sådär, eller var sådär full" sa han föraktande och kollade fortfarande ogillande på mig. Jag gjorde en förolämpad min ofrivilligt.

"ursäkta mig? Dina barnbarn är ungefär lika fulla som mig och lika dant klädda" fnös jag och vände mig mot dörren för att gå ut igen. Där inne ville jag inte vara kvar längre.

"Catelyn, håll dig borta från Luke" sa han strängt. Ett flin prydde mina läppar, han hade ingen aning.

"Hejdå gamle man" flinade jag innan jag gick ut. Jag hörde hur någon muttrade att han inte gillade mig precis innan jag stängde dörren.

Jag såg hur Beck kom gående mot mig med ett glatt leende.

"Hur mår du Cate?" frågade han glatt. Han verkade inte lika full som alla andra här utan ganska nykter.

"Bara bra Beck" svarade jag.

"Vill du dansa?" frågade han försiktigt. Jag nickade och han sträckte ut en hand som jag tog. Det här var egentligen inget konstigt. Han var en person som stod mig nära. Han förde mig ut till alla andra som dansade och jag började automatiskt svänga på höfterna. Han skrattade glatt åt att jag hade så roligt. Jag var kanske en aning påverkad om man säger så. Jag var aldrig så här framåt annars när det gällde att ha kul, det var bara inte min grej. I ögonvrån såg jag hur Luke kom gående mot oss, eller han trängde sig fram. Jag försökte lokalisera vart Adrian var och såg honom snart stå och hångla med Alissa, igen.

"Beck, får jag ta över?" frågade Luke artigt när han kommit fram till oss. Jag höjde bara på ena ögonbrynet åt honom. Beck nickade och blinkade med ena ögat mot mig och jag räckte ut tungan åt honom. En långsammare låt började spelas och jag himlade med ögonen. Luke la sina händer på mina höfter och när jag väl lagt mina armar runt hans nacke drog han mig närmre.

"Frågar man inte tjejen om lov längre?" fnittrade jag. Han bara kollade roat på mig och återigen hade han den där blicken som han inte brukade ha.

"Är du kåt eller något?" fortsatte jag fnittrande, som sagt jag var påverkad. Döm mig inte. Frågan verkade förvåna honom men snart spred sig ett leende på hans läppar. Han böjde sig fram och började försiktigt kyssa mig på halsen. Ett stön jag försökte hålla tillbaks slapp ur mig och jag visste att Luke flinade. Hans kyssar blev mer utforskande längs min hals.

Jag drog mig lite ifrån och mötte Lukes blick igen. Vi rörde oss fortfarande i takt till musiken som nu började gå lite fortare.

"Du vet att Adrian skulle döda dig om han såg vad du håller på med va?" flinade jag.

"Absolut, men jag tog det som ett godkännande att kyssa dig när han började hångla upp min syster" flinade han tillbaks. Jag höjde på ena ögonbrynet åt honom.

"Jaså du?" fortsatte jag. Han svarade inte utan fortsatte bara att flina. Han skulle precis kyssa mig när jag drog mig undan igen.

"Jag behöver något att dricka" sa jag snabbt. Jag började gå mot alkoholen igen och jag visste att Luke följde efter mig. Det var så svårt att motstå honom. Mina känslor bara växte för honom, men i morgon skulle jag hem och jag skulle aldrig kunna lämna min flock för en kille. Li ylade efter honom hela tiden. Det dummaste jag kunde göra var egentligen att dricka och ändå gjorde jag det.

Luke tog tag i min handledd och ledde mig bort vid sidan av lite. Han pressade snabbt upp mig mot väggen bakom oss och jag stönade till av den hårda dunsen. Snabbt pressade han sina läppar mot mina och full som jag var tänkte jag inte klart och besvarade den hårda kyssen. Hans läppar var lika fantastiska som förra gången han kysste mig. Kyssen blev ivrigare och ivrigare. Snart kände jag en tunga slicka lite lätt på min underläpp. Han bad om tillträde till min mun. Villigt gav jag honom det. Luke vred lite på huvudet och fördjupade kyssen. Jag trasslade in mina fingrar i hans hår och vi tryckte oss hårt mot varandra. Nu var allt utom kontroll.

Plötsligt avbröt Luke kyssen och tog tag i min hand. Han drog mig mot dörren och in i hans hus. När han väl stängt dörren tryckte han mig återigen hårt mot väggen. Jag antog att han ville ha lite avskidhet. Vår kyss fortsatte och snabbt hoppade jag upp och kopplade benen runt honom. Han placerade sin händer under min rumpa för bättre grepp. Jag märkte inte ens hur han började gå. Jag var fullt upptagen med att kyssa hans hals.

Plötsligt ramlade jag baklänges ner i en säng och Luke följde snabbt efter. Han låg ovanpå mig och mötte min blick. Hans ögon var så vackra och hela mitt väsen skrek fullständigt efter honom. Han böjde sig ner och kysste mig på nyckelbenet och fortsatte uppåt över min hals. Han hittade snabbt min svaga punkt och jag stönade till. Nu bara njöt jag. Jag kände hur han började trixa med blixtlåset framtill på klänningen.

Ja ni kan ju nog gissa vad som händer här näst, för jag tänker inte gå in på det i detalj. För ärligt talat så minns jag inte så mycket. Jag drack nog lite för mycket.

------

ALLTSÅ OMG FREDAG IMORGON! SISTA DAGEN INNAN HÖSTLOVET SOM KOMMER BLI AWESOME! Vi har linjekampen imon. Alltså tex alla från handel tävlar tillsammans mot alla i BF, Bygg m.m. Fick även nyss reda på att förra året var det någon som åkt till byns sjö och badat och någon färgade även håret. (självklart är inget påtvingat) MEN DET KOMMER BLI ASKUL!

FÖRLÅT för jag inte uppdaterat på 2 dagar men haft fullt upp i skolan. Går första året på gymnasiet i en klass där det varit väldigt mycket oroligheter hela veckan så jag har typ däckat i soffan så fort jag kommit hem 😂

FÖR ÖVRIGT SÅ FUNKAR INTE DET IBLAND ATT KOMMENTERA. SÅ I FALL JAG INTE SVARAR PÅ ER KOMMENTAR ÄR DET INTE FÖR ATT JAG INTE BRYR MIG UTAN DET ÄR FÖR ATT WATTPAD ÄR DUMT OCH LAGGAR

A WolfheartOù les histoires vivent. Découvrez maintenant