19. He is broken because he believed

1.8K 75 4
                                    

-Lukes perspektiv-

Tre veckor hade gått sedan Moon Shadow flocken gett sig av. Tre väldigt tomma veckor. Tre lugna veckor. Och under de här tre veckorna trodde jag mitt hjärta gång på gång skulle slitas ut och det på grund av en väldigt vacker tjej.

Jag satt inne på mitt kontor och gjorde som vanligt pappersarbete. Zayn och Alissa satt i fåtöljerna på andra sidan skrivbordet. De diskuterade lågt om något. Jag tog upp ett brev utan att delta i deras diskussion. På framsidan stod det White Forest flocken med snirkliga bokstäver. Med ett fundersamt ansiktsuttryck öppnade jag brevet och plockade ut pappret som låg i.

Tack så mycket alfa av White Forest flocken för att ni lurade ut Moon Shadow flocken ur deras näste av hemligheter. Tack vare er vet vi nu vem deras alfa är och det är chockerande. Dessutom har denna alfa visat ett väldigt underligt beteende i vissa situationer.
Tack vare er kan vi nu lägga beslag på deras rikedomar och strategier.
Tack för detta White Forest flocken.
Hälsningar
Alfa Chris av Black Moon flocken, förre detta rouges

Jag blev bara sittande och stirrandes på pappret i min hand. Zayn och Alissas diskussion hade upphört och jag hörde mitt namn upprepas. Men allt jag kunde göra var att stirra på pappret i min hand. Pappret rycktes snabbt hur min hand och förvånat tittade jag upp på Alissa som stod framför mig. Hon läste texten och stirrade sedan på mig.

"Vi måste varna Catelyn" var det ända hon sa. Hon räckte snabbt pappret till Zayn. Hans reaktion var precis den samma som Alissas och han höll med henne. Men det gjorde inte jag. Catelyn hade krossat mitt hjärta och hade jag inte gjort allt för min flock, hade jag redan spridit hennes existent. Hon förtjänade inte vår hjälp när hon knappt ville hjälpa oss trots att de stod i skuld till oss.

"Nej, det ska vi" sa jag allvarligt. Jag tog upp nästa brev och började öppna det. Alissa och Zayns stirrande blickar brände på mig.

"Du kan inte vara seriös Luke?" flämtade Alissa av chock. Jag ignorerade henne.

"Luke, ge dig. Vi måste ju varna dem!" fnös Zayn. Jag kollade upp på dem med blixtrande ögon. Mitt hat mot Catelyn växte. Tack vare henne kände jag mig alldeles tom, som att mitt hjärta gått i tusen bitar. Hon borde få känna på samma sak.

"Nej, vi ska inte varna henne. Hon har inget med vår flock längre att göra. De får sköta sitt eget" sa jag kallt och mötte allvarligt Alissas min. Jag såg hur hennes ögon blixtrade, sen kom smällen. Hennes hand träffade min kind och hon stormade ilsket ut ur rummet.

"Jag är riktigt besviken på dig. Moon Shadow flocken är våra vänner. Trots att jag tydligt ser att något har hänt mellan dig och Catelyn så borde du inte straffa dem genom att inte hjälpa dem" sa Zayn besviket och satte sig ner i fåtöljen igen. Han granskade mig hela tiden. Jag suckade bara åt honom och fortsatte med pappersarbetet.

Efter ett tag kunde jag inte ignorera Zayns blickar längre och irriterat kollade jag upp på honom med en blick som sa "vad-stirrar-du-på".

"Vi borde åka in till närmsta stad i kväll och ha kul" sa han. Det förvånade mig. Vi brukade sällan göra något sådant. Oftast bara när någon fyllde år eller liknande.

"Du förvånar mig alltid" skrattade jag hest fram. "Men kör till"

Vi hade tagit min sportbil in och parkerade på en fullproppad parkering. Två andra kompisar i flocken hade också hängt på. Alissa hade stannat hemma, hon var nämligen fortfarande arg på mig. Skrattande och med glädjen flödande i hela kroppen gick vi mot nattklubben vi tänkt besöka. Utanför ringlade sig en lång kö, men uppdaterad som Zayn alltid var gick han bara fram till vakten och viskade något. Utan motstånd blev vi insläppta.

Där inne dunkade musiken och lukten av svett och alkohol fyllde näsborrarna. Jag hade bara ett par ljusa jeans och en svart t-shirt på mig. Min blick for igenom lokalen och det påminde lite om en jakt. Fast denna jakten var efter en vacker tjej att förföra. Jag kände dock att jag behövde ha lite alkohol i kroppen innan och med Zayn i släptåg gick jag bort mot baren. De två andra killarna hade redan dragit vidare in i lokalen. Jag beställde något jag inte la på minnet och svepte glaset med drycken. Som sagt var jag skiftare och fick beställa in två glas till innan jag började känna mig lite påverkad.

Där vi satt på barstolarna, jag och Zayn, fick jag syn på en riktigt vacker tjej. Hon var ute på dansgolvet och rörde på höfterna i takt till musiken. Hon var inte så lång men med klackarna såg hon i alla fall normal lång ut. Hon hade blont, långt, lockigt hår som flög när hon rörde på sig. Till klackarna hade hon en tajt, kort, vit klänning. Jag såg direkt henne som mitt byte för kvällen. I kväll ska jag glömma Catelyn och bara leva.

Jag klappade Zayn på axeln samtidigt som jag reste mig upp. Jag började gå mot dansgolvet för att komma till denna vackra tjej och jag kunde höra ett lågt "lycka till" från Zayn.

Jag knuffade näst intill mig igenom folkmassan som dansade till musiken. När jag kom fram till tjejen så såg jag hur hon riktigt svängde på höfterna till musiken. Hon dansade med ryggen emot mig och försiktigt la jag händerna på hennes höfter. Hon hoppade till lite först men vände sig sedan om mot mig. Hennes vackra ögon var blåa som medelhavet under bästa säsong och hennes ansikte var perfekt. Hennes läppar var körsbärsröda och jag ville mer än gärna kyssa dem. Hon la armarna om min nacke och jag drog henne närmre mig. Hon böjde sig fram med undvek mina läppar. Jag kände hennes läppar nudda mitt ena öra och en rysning for igenom kroppen.

"Jag är med en skiftare" kom det som en viskning från henne.

A WolfheartDonde viven las historias. Descúbrelo ahora