Lilyrose 47 | Syurga yang gagal

27K 1.5K 616
                                    

Walau ada yang menyakiti
Dia ada untuk mengubati

 

· · ─────── ·𖥸· ─────── · ·

 

"Lily."

Terkaku tangan Warda, lalu dia berpusing perlahan-lahan memandang gerangan yang berdiri di sisi.

Lesi mukanya.

Sama seperti sangkaannya.

Siapa lagi yang memanggil dia dengan panggilan itu, selain lelaki itu?

Pintu peti aiskrim langsung ditutup ganas. Dengan langkah yang deras, Warda melangkah keluar dari kedai dengan harapan untuk melarikan diri.

"Lily, wait!"

Merasakan pergelangan tangannya ditarik, Warda terus menepis. Dia jijik disentuh lelaki itu!

"Jangan sentuh aku!" Jerkah Warda sedikit lantang. Matanya melotot marah.

"Hey, chill."

"Pergi, Raiz! Jangan cari aku lagi. Jangan ganggu aku lagi!" Bentak Warda dipenuhi bengang yang menggunung. Biar bahasanya kasar sekalipun, dia tak peduli.

"Kalau aku nak ganggu kau juga?"

"Kalau kau ganggu aku lagi, aku tak teragak-agak nak buat laporan polis!"

Raiz cuma ketawa sinis.

"Kau tak ingat apa yang kau pernah buat pada aku? Dua kali, Raiz! Dua kali! Cukup untuk heret kau masuk lokap polis."

"Go on. Buatlah. Pergi buat report polis. Kau ingat aku kisah?" Sinis, Raiz membalas.

Warda terkelu. Lesi mukanya masih belum berlalu.

"Tapi jangan terkejut kalau aku heret mak ngah kau masuk lokap sekali."

M-mak ngah?

Dan Warda terkedu.

🌹🌹🌹

Not Her Fault [ C ] | Her Scar Series #2Where stories live. Discover now