part•11

120 13 40
                                    

Bilik•
Seokjin kembali merebahkan diri di atas katil.

Fikirannya melayang~

"woi"-satu suara menegurnya.

"mingyu-ah bukan kau da balik ke?"-seokjin duduk melihat seseorang duduk di kerusi berhadapan dengan dia. Bukan mingyu. Tetapi...

"siapa mingyu?"-lelaki itu.

"AAA KAU SIAPA?!"-seokjin memeluk patung RJnya erat.

"jangan la takot. Serupa sajat la kau ni"-lelaki itu menepuk dahi.

Lelaki itu berambut agak panjang sikit dan berpakaian serba hitam.

"eh jap.. Kau malaikat mautkan?"-seokjin mula menggeletar.

"haah..pandai teka.. "-malaikat maut itu menepuk tangannya.

"kau buat apa dekat sini?. Kau nak ambik nyawa aku ke?."-seokjin masih peluk patung RJnya.

"tak adanye aku nak ambik nyawa kau.. Tak pasal-pasal aku kena belasah dengan manwol."-malaikat maut itu berpeluk tubuh.

"boss kau tu nampak je lawa. Tapi kalau marah. Dunia boleh terbelah"-rungutnya lagi.

"ouh.. So aku hidup lama lagi.. Hehe"-seokjin gelak cuba nak tenangkan diri.

"hebatnya kamu. yakinnya kamu"-malaikat maut senyum sinis.

"jangan la pandang aku macam tu malaikat maut!"-seokjin kekok.

"jangan panggil aku malaikat maut la.. Aneh pulak.."-malaikat maut berdiri lalu mendekati seokjin dan menghulurkan tangan untuk berjabat tangan.

"nama aku jeon jungkook. Panggil aku jungkook"-jungkook memperkenalkan dirinya.

 Panggil aku jungkook"-jungkook memperkenalkan dirinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ouh. Ada nama rupanya. Kalau gitu. Selamat berkenalan. Nama aku kim seokjin. Panggil seokjin"-seokjin menyambut tangan jungkook dan bersalam.

"ofc la aku ada nama. Dulu pon aku manusia juga.. Cume aku istimewa dapat jawatan jadi malaikat maut."-terang jungkook.

"wow.. Macam mana tuu.. Cecita"-seokjin menarik jungkook duduk di sebelahnya. Dia bermuka manis menunggu cerita keluar dari mulut jungkook.

"aduh malas la nak cerita..tak payah la"-jungkook menggaru kepalanya.

"pleaseee"-seokjin mengelip-ngelipkan matanya.. Auch cute.

"tak semua orang boleh tahu masalah orang lain. Lagipun kite baru kenal kan. "-jungkook senyum nipis. Dia tak suka mengenangkan kisah silamnya.

"hm.. Baiklah.. Tapi kalau kita da kenal lama nanti. Story tau.. "-seokjin buat muka cute.

Jungkook tak berkata apa-apa,hanya tersenyum nipis melihat seokjin.

"btw.. Kenapa kau datang sini?"-seokjin tukar topik.

"ouh.. Saja nak kenal dengan kau. Sebab dulu aku pernah hampir.."-jungkook mematikan katanya. Dia sedar sesuatu yang semuanya harus dia simpan.

©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)Where stories live. Discover now