part•28

105 11 16
                                    

Macam biasa waktu rehat taemi akan keluar kelas dahulu lalu menghilang dari pandangan seokjin. Tapi kali ni seokjin tak akan lepaskan taemi begitu sahaja.

Seokjin mengikuri jauh taemi yang berjalan laju itu.

"dia macam menuju ke taman belakang kolaj.. Okey senang sikit nak bincang dengan dia"-seokjin pandang tajam taemi takut terleka.

Haemi dari jauh ternampak kelibat seokjin dari belakang.
"seokjin kan tu?.. Dia nak pergi mana?."-haemi agak ragu-ragu untuk mengikuri seokjin. Takut dia salah orang. Tapi dia tetap melangkah perlahan-lahan.

^^

Taemi duduk dan bersandar di bawah pokok yang rendang ditiupi angin. Tenang sekali.
Matanya ditutup rapat. Mahu tenangkan fikiran.
~

"tenang kan dekat sini?"-seokjin menarik taemi duduk di bawah sebuah pokok besar.

"yup. Aku tak tahu pun ada pokok ni. Lembab aku ni haha"-taemi senyum melihat sekeliling.

Seokjin merangkul bahu taemi lalu kepalanya melentuk kan di bahu taemi.
Perbuatan seokjin itu membuatkan dia terkejut.

"taemi.. Jangan tinggalkan aku. Walaupun kita hanya kawan baik"-seokjin berkata lalu terlelap. Dia berasa selesa bersama taemi.

Taemi senyum nipis.
"aku takkan tinggalkan kau"-kata taemi dalam hati.
~
Kenangan manis bersama seokjin selalu bermain dalam fikirannya walaupun dia tidak mahu.

"please hati.. Aku da penat."-taemi gumam sendiri.

Tiba-tiba bahu kirinya rasa berat. Taemi membuka matanya. Dia melihat seokjin yang menutup mata melentukkan kepala pada bahunya.

"apa ni?. Aku mimpi ke.."-taemi senyum nipis. Perlahan-lahan tangannya menyentuh wajah seokjin yang comel tu. Hue.

"seokjin.. I miss u"-taemi kata dengan nada perlahan. Air matanya gugur seperti daun pokok yang gugur.

Tanpa sedar seokjin membuka matanya lalu mendongak melihat taemi di sebelahnya itu.

"taemi-ah.. I miss u to"-seokjin mengusap wajah taemi lalu mengesat air mata taemi yang mengalir.

Taemi tersedar dari lamunan. Ni bukan mimpi..

"maaf.. Aku nak masuk kelas"-baru sahaja taemi mahu bangun. Seokjin menarik taemi dalam pelukannya.

Air mata taemi mengalir deras. Sangat selesa. Tetapi dia tak boleh menerimanya.

"apa ni.. Jangan la peluk aku."-taemi menolak seokjin. Tetapi seokjin tidak berganjak langsung. Malah makin dieratkan pelukan itu.

"please taemi. Aku tak boleh kalau kau tak ada dengan aku."-seokjin dengan dana yang perlahan. Memang dia bermaksudkannya.

Hati taemi tak mampu menerima ini. Dia lemah.

"haemi kan ada dengan kau. Aku kalau tak ada pun tak apa"-taemi mula bersuara. Agak bergeletar. Dia masih mahu menolak seokjin.

"kau jauhi aku sebab.. Haemi suka aku kan? So kira kau nak lari dari aku dan lenyap macam tu je?"-seokjin meneka. Dia meleraikan pelukan kerana mahu melihat wajah h taemi. Seokjin menahan bahunya supaya taemi tidak kemana-mana.

©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)Where stories live. Discover now