Kelas•
Seokjin menongkat dagu melihat taemi yang sibuk menyelak buku. Dia pelik,tiba-tiba taemi bersikap dingin terhadapnya."takkan la merajuk pasal roti tu kot. Hm"-seokjin berfikir sendiri. Matanya tak lepas melihat taemi.
Taemi mula kekok apabila seokjin berbuat begitu.
"kau jangan pandang aku macam tu boleh tak? Rimas la"-taemi jeling melihat seokjin yang terkejut. Yela taemi tak pernah pon marah seokjin sampai begitu sekali."kau kenapa ni? Datang bulan ke?"-seokjin buat muka innocentnya. Memang nak buat taemi marah ke apa ni?
"apa kau cakap ni?. Mana ada."-taemi kata dengan nada agak tegas. Dia tidak memandang seokjin langsung.
"yela. Kau tiba-tiba nak marah-marah aku. Aku pelik la. Tak kesian ke tengok aku ni.."-seokjin muncung. Buat muka kesian.. Auch cute.
Taemi jeling lalu menyelak buku di atas meja semula. Dia malas mahu melayan seokjin.
"tak apa la. Aku merajuk balik dengan kau. Huh"-seokjin menarik muka. Eh ingat taemi tu nak pujuk ke.. Ehem.
5:00pm•
Waktu pulang~
Memang sepanjang waktu kelas mereka berdua tak sembang apa-apa. Masing-masing tarik muka.Seokjin bangun untuk pulang. Taemi pula masih duduk di tempatnya tidak berganjak.
"hoi. Tak nak balik ke?"-seokjin tak sampai hati nak tinggalkan taemi sorang-sorang di kelas itu.
Taemi berdiri. Tetapi wajahnya hanya tunduk memandang bawah. Taemi berjalan meninggalkan seokjin.
"kenapa dengan dia ni. Tak boleh jadi ni"-seokjin menarik tangan taemi. Taemi berhenti dari langkahnya.
"lepas la. Apa pegang-pegang ni"-taemi menepis tangan seokjin kasar. Memang sebelum ni taemi tak pernah berkelakuan begini.
Seokjin menarik tangan taemi lagi lalu dia menolak taemi tersandar di dinding. Seokjin mengunci pergerakan taemi dengan meletakkan tangannya di sisi taemi.. Eh
"kau gila ke?!. Tepi la aku nak balik"-taemi menolak seokjin. Tetapi seokjin tak beralih walau sedikit pon.
"kau kenapa?. Kau macam tak suka aku tiba-tiba ni?"-seokjin berkata dengan nada yang perlahan.
Wajahnya dengan taemi begitu rapat. Membuatkan nafas taemi tidak keruan.
"akak! Akak da balik ke?!"-haemi mendekati kelas taemi. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat seokjin dan taemi bergitu rapat.
Secara automatik taemi menolak seokjin kuat sampai seokjin terlangkah kebelakang.
Haemi menggenggam tangannya geram. Dia fikir yang taemi benar-benar sudah menipunya.
"seokjin.. Aku benci kau.. Aku tak nak tengok muka kau lagi"-taemi dengan nada menahan marah. Dia melangkah meninggalkan haemi dan seokjin di situ.
Taemi berlari keluar dari kolaj itu. Air matanya mengalir perlahan.
"kenapa semua ni berlaku.. Maaf seokjin.. Aku terpaksa.. Demi adik aku"-taemi pergi tanpa menoleh kebelakang.Seokjin merapati haemi dengan penuh tanda tanya.
"kenapa dengan kakak kau tu sebenarnya?"-seokjin menggaru kepalanya. Pelik.Baru saja seokjin mahu melangkah mengejar taemi. Haemi terus memeluk seokjin dari belakang.
perbuatan haemi itu mengejutkan seokjin. Niatnya mahu mengejar taemi terus terbantut.
"haemi?. Kenapa ni?"-seokjin menoleh kebelakang. Dia tak menyangka haemi akan begitu. Yang dia tahu haemi ni seorang yang pemalu.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasySeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...