Beberapa hari kemudian•
Seokjin dan taemi mula rapat kembali.
Manakala taemi dan haemi tidak bertegur sapa walaupun mereka adik-beradik dan duduk satu rumah.Taemi sentiasa resah. Dia rasa agak bersalah dengan haemi. Tapi nak buat macam manakan. Da haemi tu yang buat hal dulu. Hm
10:00am
Taemi melangkah masuk ke bilik haemi dengan perlahan-lahan.
"haemi.. Akak nak keluar ni.. Kamu duduk rumah baik-baik ye"-taemi dengan nada lembut. Hanya mahu pesan supaya jaga diri bila dia tak ada.Haemi hanya diam dan tidak memberikan apa-apa respon.
Taemi mengeluh kecil lalu dia melangkah keluar dari rumah. Seokjin pula sudah sampai dan menunggu taemi di motornya.
"omma!. Taemi pergi dulu yaa."-taemi melihat ommanya yang tengah siram pokok bunga. Lalu mendekati seokjin.
"yala. Hati-hati.. Jangan balik lewat sangat. Ha seokjin! Jaga anak makcik baik-baik. Faham?"-puan choi pesan pada taemi. Sempat pula pesan pada seokjin yang mula terkebil malu itu.
"baik la makcik.. Saya jaga dia penuh kasih sayang!"-seokjin tersengeh dia sengaja nak buat taemi rasa malu.
Puan choi tergelak kecil. Manakala taemi pula memukul-mukul lengan seokjin kuat. Hue
"apa kau ni?. Sengaja ke apa?"-taemi marah dengan dana perlahan. Taemi mamakai helmet yang di hulur seokjin.
"bukan sengaja. Tapi memang betul apa yang aku cakap. Da bebel je. Naik cepat"-seokjin tersengeh melihat taemi yang angin itu. Comel.
"aku benci kau"-haemi mengetap bibir melihat mereka berdua di tingkap.
^^
Cafe•
Seokjin duduk di tempat meja hujung cafe. Dia menilik cincin emas putih yang dia mahu berikan pada taemi. Maksud kata lain, melamar taemi."dia akan terima aku ke.. Kalau aku melamar dia nanti"-seokjin gumam sendiri. Dia agak ragu-ragu.
"maaf lambat. Ramai orang dekat kaunter"-taemi datang secara mengejut.
Seokjin yang mengelamun itu,cepat-cepat menyimpan cincin itu kembali ke dalam poket seluarnya.
Taemi yang duduk berhadapan seokjin itu mula rasa pelik.
"kenapa dengan dia ni? Gelabah"Tak lama itu sampai la pesanan makanan mereka. Cuma kek 2 potong dan air coklat je diorang pesan.. Hm
Seokjin memotong sedikit kek itu dengan sudu lalu beri pada taemi.
"buka mulut. Aku nak suap"-seokjin dengan nada yang mendatar.
"apa main suap-suap ni. Aku boleh makan sendiri la"-taemi agak terkejut dengan kelakuan seokjin.
"alaa.. Nak suapp!!"-seokjin berkerut dahi dan muncung. Mula la merengek macam budak-budak.
Taemi melihat sekeliling. Orang lain semua memerhati mereka berdua. Ee sebuk.
"yelaa. "-taemi muka mulut sedikit. Terpaksa akur kalau tak mau mengamuk seokjin ni.
"sedap tak?"-seokjin senyum melihat taemi yang comot itu. Nampak macam sedap je dia kunyah. Hu
"okey.. Sedap.. Kau makan la jugak"-taemi jawab simple. Rambut taemi mula menutupi wajah apabila dia mengunyah.
Seokjin mendekati taemi lalu menyelak rambut taemi itu. Perlahan-lahan mata hezel milik taemi dilihat seokjin.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasySeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...